ایسنا نوشت:

سید محمد بطحایی در جمع فرهنگیان شهرستان جهرم، گفت: باید از این فرصت استفاده کرد و با اجرای طرح‌هایی از قبیل بسته‌های حمایتی و نظام رتبه‌بندی، هم کیفیت آموزشی و هم دستمزد و دریافتی فرهنگیان را افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه فردای هر جامعه‌ای، امروز در کلاس درس و مدرسه مشخص می‌شود گفت: اینکه انتظار چه جامعه‌ای داشته باشیم را می‌توان از وضع و حال آموزش و پرورش پیش بینی کرد.

بطحایی گفت: افرادی که برای توسعه پایدار تلاش کردند، پله اول و هدف اصلی را از اصلاح آموزش و پرورش آغاز کردند.

وی با اشاره به همه تلاش‌هایی که در دوران انقلاب در خصوص آموزش و پرورش صورت گرفته گفت: متاسفانه امروز آموزش و پرورش کشور با کیفیت اصلی که مورد انتظار است فاصله دارد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در رابطه با علل افزایش این فاصله اظهار کرد: متاسفانه نیروی انسانی که همان معلم است مورد توجه لازم قرار نگرفته است.

وی افزود: اگر به معلم توجه لازم شود و انگیزه او افزایش یابد، بسیاری از مشکلات ناشی از برنامه‌ها نیز حل می‌شود.

بطحایی با بیان اینکه سهم طرح‌های عمرانی که می‌تواند زیر بنای توسعه و اشتغال شود، در بودجه عمرانی دولت به واسطه مسائل جهانی کاهش یافته است ،گفت: متاسفانه بیش از 80 درصد بودجه دولت، صرف حقوق و دریافتی‌های پرسنلی می‌شود.

وی افزود: این عدد در آموزش و پرورش، نزدیک به 90 درصد است و این به معنای آن است که تنها کمی بیش از یک درصد از بودجه آموزش و پرورش صرف امور جاری و کیفیت بخشی می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: متاسفانه در آموزش و پرورش با وجود همه مشکلات مالی موجود، اتلاف منابع و سرمایه نیز زیاد است.

بطحایی ادامه داد: اگر روزی برسد که 25 درصد از بودجه دولت به آموزش و پرورش اختصاص یابد، می‌توان امیدوار بود که مسائل آموزش و پرورش حل شود، ولی این امر در حال حاضر محال است.

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: تنها راه کار اساسی حل مسائل و مشکلات مالی در آموزش و پرورش را مدیریت منابع و جلوگیری از اتلاف سرمایه است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    22 2
    سلام بنده نزدیک به هفت سال هست مبلغی حدودسه میلیون تومان دیون دارم .وزیرچرافکری به حال پرداخت دیون معلمانکه روزبه روز زیادترمیشه نمی کنید.فرهنگی ازفارس
    • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
      8 0
      بنده نیز دو میلیون طلب دارم.
  • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    8 0
    شعار زیاد داده میشود ولی در عمل به بیراهه میروند ، امسال در مدارس ابتدایی شهر تهران بجای مدیران با تجربه بازنشسته از نیروهای مقاطع دیگر با مدارک غیر مرتبط و بدون حتی یکسال تجربه ابتدایی استفاده نموده اند واین یعنی فاجعه ، خواهیم دید
  • بي نام ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    12 0
    حقوقي كه به بازنشستگان داده مي شود با توجه به اين گراني بسيار ناچيز است بيچاره بازنشستگان
  • یک معلم A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    12 0
    10 سال آینده کی بمیره وکی زنده باشه کارمون شده فقط اعداد ارقام وامیدوار کردن های کذایی. یکمی هم به فکر حال ومشکلات کنونی باشید .خوب 50 درصد بازنشسته میشوند آیا راهکار در مقابل آن دارید آیا استخدام خواهید کرد؟؟ من خودم 26 سال سابقه دارم واقعا از وضع آشفته آموزش و پرورش جونم به لبم اومده وای بحال آینده. این از وضع کتابهاتون وضع معیشتی معلمانتون درصد قبولی های کذاییتون فرعیات موجود در کلاسها و............ خدایا کمکمان کن.
  • الهی EU ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    7 0
    با سلام جای تعجب اینجاست که چرا وقتی به فرهنگیان می رسد . کمبود و بودجه و این حرف ها هست . جدآ خدا را در نظر بگیرید و فکری اساسی به حال فرهنگیان بنمائید. خدا خیرتان دهد.