پس از حادثه‌ی مشکوک یازدهم سپتامبر 2001 و حمله‌ی هوایی به برج‌های دوقلوی نیویورک، آمریکا به قصد انتقام جویی و به انگیزه‌ی مبارزه با تروریسم، ائتلاف جهانی ضد تروریسم را بنیان نهاد. این همگرایی بین‌المللی در ماههای اخیر در به‌اصطلاح «ائتلاف ضد داعش» تبلور یافته‌است. اما نتیجه‌ی 13 سال مبارزه با تروریسم از نوع آمریکایی آن چیست؟ فراگیری تروریسم!

اکنون اقدامات تروریستی به غیر انسانی ترین و دهشتناک‌ترین شیوه‌ها در حال فراگیر شدن است و مردم هر روز در بسیاری از کشورها، منتظر یک خبر یا یک اقدام تروریستی در کشور خود هستند؛ پس از جنایات غیر انسانی داعش در سوریه و عراق، هجوم تروریستی طالبان به یک مدرسه در پاکستان و کشتار وحشیانه‌ی دانش آموزان بی‌گناه ‌به‌عنوان یکی از فجیع‌ترین جنایت‌های تروریستی تاریخ، یکی از مصداق‌های آن است.
غرب، به‌رهبری آمریکا، با تقسیم تروریسم به بد و خوب و برخورد دوگانه با جریانهای تروریستی در واقع به رشد و گسترش تروریسم دامن زد و زمینه‌ی فراگیری تروریسم در همه کشورهای جهان را فراهم کرد.
این در شرایطی است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که خود قربانی تروریسم است و اکنون در خط مقدم مبارزه با تروریسم، به طور اصولی با این پدیده‌ی زشت مقابله می کند، آماج کینه‌توزی آمریکا و غرب قرار گرفته است، به‌طوری‌که با تشویق اعطای پناهندگی به تروریست‌های فراری از ایران، برخی کشورها در این مسیر از یکدیگر سبقت گرفتند و حتی به مجرمان تحت تعقیب فراری از ایران نیز پناهندگی سیاسی دادند! اقدام تروریستی گروگان‌گیری یکی از این مجرمان فراری در استرالیا، صداقت ایران را در هشدار نسبت به اینگونه پناهندگی‌ها نشان داد.
در شرایط کنونی که تروریست‌های داعش- که با حمایت‌های سیاسی و تجهیزاتی و اقتصادی غربی- عربی ایجاد شدند و هنوز نیز از این حمایت‌ها برخوردارند - با تصرف یک چهارم خاک عراق و یک سوم خاک سوریه صادرات تروریست به سایر کشورها را آغاز کرده‌اند، می‌توان چشم‌انداز مبارزه‌ی آمریکایی با تروریسم را بسیار تاریک و نومیدکننده دانست.
ائتلاف آمریکایی ضد تروریسم نه تنها به نابودی تروریسم منجر نشده بلکه به تقویت آن انجامیده و همه کشورها را در معرض این پدیده زشت قرار داده است.
مقابله با تروریسم، جز با پایان‌دادن به برخوردهای دوگانه و حذف نگرش تروریسم خوب و بد، و عدم حمایت از رژیم صهیونیستی به عنوان کانون پرورش تروریسم، و اراده جهانی برای مقابله‌ی همه‌جانبه با همه‌ی گروههای تروریستی ممکن نیست.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390715