تسنیم نوشت:

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء باید با بازنگری در گذشته، خود را برای مشارکت فعال در جبهه اقتصاد مقاومتی آماده کند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یازدهمین همایش سراسری فرماندهان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، تشکیل قرارگاه را از تصمیمات استراتژیک سپاه دانست و گفت: دوراندیشی سیاسی، پیش‌بینی محاصره اقتصادی دشمن و بازسازی ویرانی‌های حاصل از جنگ، فلسفه تشکیل قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) بود.

او گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) نهادی برگرفته از انقلاب اسلامی است که به منظور پاسداری از همان ارزش‌های انقلابی شکل گرفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، هدف از تحریم‌های ظالمانه را از پا درآوردن جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: دشمنان بر این باورند که با این روش می‌توانند ایران را وادار به کوتاه آمدن از آرمان‌ها و ارزش‌ها کرده و از الگوشدن و تمدن‌سازی جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کنند.

رضایی گفت: دشمنان برنامه‌ریزی خود را معطوف به آینده ایران اسلامی کرده‌اند و می‌خواهند از طریق اقتصاد جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند.

او گفت: جبهه ضدتحریم، ایستادگی، مقاومت و ناامیدسازی آمریکا از تحریم‌ها و اقتصاد مقاومتی جبهه‌هایی است که توسط مقام معظم رهبری طراحی شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش قرارگاه در عرصه اقتصاد مقاومتی، گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) باید با بازنگری در گذشته خود را برای مشارکت فعال در جبهه اقتصاد مقاومتی آماده کرده و نقش خود را در این عرصه شناخته و به ایفای نقش بپردازد.

رضایی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به منظور ناامیدسازی آمریکا از مواجه با ایران مطرح شده است، گفت: همگان می‌بایست نقش خود را در جبهه اقتصاد شناخته و ایفا کنند؛ باید در صحنه عمل تحریم‌ها را شکست.

او با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در راستای تحریم‌ناپذیر ساختن کشور طراحی شده است، گفت: همانگونه که در سال‌های دفاع مقدس توانمندی و قدرت بازدارنده‌ای از دل جنگ بیرون آمد و موجب شد تا به امروز از سه جنگ قطعی جلوگیری شود، در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز می‌بایست به گونه‌ای عمل کنیم که در آینده کشورمان تحریم‌ناپذیر شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قرارگاه می‌بایست در چارچوب سیاست‌های اقتصادی کشور نقش و جایگاه خود را پیدا کرده و همچون گذشته تأثیرگذار باشد، گفت: عملکرد قرارگاه سازندگی سپاه به دیگران می‌آموزد که نیروهای نظامی که سابقه کار پیمانکاری را نداشته‌اند، چگونه اقداماتی تحولی را شکل می‌دهد.

رضایی در پایان با تأکید بر لزوم استخراج تاریخچه قرارگاه، گفت: اجازه ندهید از نجابت شما سوء استفاده شود؛ با استخراج تاریخچه قرارگاه، فعالیت‌ها و عملکرد خود را در اختیار همگان قرار دهید تا بدانند قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) کشور را از چه تنگناهای سختی عبور داده است.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390662

برچسب‌ها