مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر، ضمن ارائه آماری از وضعیت موجود شیوع و مصرف مواد مخدر در جامعه، نرخ شیوع مواد مخدر در ایران را 2.65 اعلام کرد.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین دکتر «حمید صرامی» روز چهارشنبه در سومین همایش ملی پژوهش های اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایرانی گفت امروز مواد مخدر به عنوان بزرگترین شوک هزاره سوم و عامل ضد توسعه در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است و این شوک سبب شده که با باری از مشکلات در حوزه اعتیاد مواجه شویم، بگونه ای که سهم عمده ای از بیماری ها به مواد مخدر ارتباط دارد.

وی گفت: بیش از 90 درصد مردم ایران، دغدغه خود را در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی، موضوع مواد مخدر می دانند.

صرامی، نرخ شیوع مواد مخدر در جامعه ایران را 2.65 درصد اعلام کرد و گفت: از جمعیت حدود دو میلیون معتاد در کشور، 90.7 درصد را مردان و 9.3 درصد را زنان تشکیل می دهند.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: متاسفانه 58 درصد مصرف کنندگان مواد مخدر زیر 34 سال یعنی نوجوانان وجوانان کشور هستند.

وی با بیان اینکه سن آغاز مصرف مواد مخدر نیز از 23 سال به 21 سال رسیده،گفت متاسفانه سن آغاز مصرف مواد مخدر در جامعه رو به کاهش است.

صرامی گفت: همچنین 37 درصد افراد دارای مدارک بالاتر از کاردانی و در واقع افراد باسواد جامعه ایرانی دارای اعتیاد هستند و حتی میزان اعتیاد در میان متاهلان بیشتر از مجردان است، بطوریکه این رقم بسیار متفاوت است.

صرامی همچنین گفت: نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در کشور 2.65 درصد است اما در 12 استان کشور این نرخ بیش از رقم کنونی است.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه فقط جمعیت عمومی کشور درگیر موادمخدر نیستند،گفت: در مدارس نیز مشکلاتی وجود دارد بطوریکه نرخ شیوع اعتیاد در جمعیت دانش آموزان از نیم درصد به بیش از یک درصد رسیده و آنان کسب لذت و فقدان یک الگوی سالم برای تفریح را دلیل اعتیاد خود می دانند.

صرامی با بیان اینکه آمار دانش آموزان درگیر موادمخدر از سوم راهنمایی تا دوره متوسطه است، ادامه داد: همچنین در قشر دانشجو آمار اعتیاد 6 / 2 درصد است.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    راه حل؟
  • بی نام US ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    1 0
    تا وقتی اینقدر بیکاری هست .در اثر سرخوردگی ،اعتیاد وجود خواهد داشت.
  • عرفان A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    قزوین سمت خونه ما دونا مدرسه هست یکی راهنمایی یکی دییرستان هر بار سر ظهر تعطیل میشن دست 60،70 بچه ها سیگار میبینی