تسنیم نوشت:

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه پلیس حافظ قانون بوده و در مسیر حفاظت از امنیت کشور گام بر می‌دارد، گفت: پلیس ایران تابع واقعی ولایت است.

سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی‌مقدم دقایقی پیش در جمع اعضای شورای تأمین، فرماندهان انتظامی و کارکنان نیروی انتظامی مازندران، گفت: مازندرانی‌ها در مسیر تبعیت از ولایت فقیه همواره پیشتاز بوده و این خطه مأمن امام‌زادگان و فرزندان اهل‌بیت عصمت و طهارت است.

او گفت:‌ ایام عزاداری سالار شهیدان راهنمای مناسبی برای همگان بوده و پلیس اسلامی ایران تابع ولایت فقیه و مدافع ارزش‌های اسلامی است.

رئیس پلیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ارزش‌های اسلامی و دینی پلیس ایران را مقتدر جلوه می‌دهد، گفت:‌ پلیس وظیفه اجرای قانون را بر عهده دارد و تفاوت پلیس ایران با پلیس‌های دنیا این است که این نیرو در بسیاری مواقع با هدف ایجاد امنیت و نظم و ارتقاء ارزش‌های دینی و اسلامی حضوری پر رنگ در بسیاری از عرصه‌های خارج از وظایف قانونی خود دارد.

احمدی‌مقدم با تأکید بر اینکه روحیه خدمت‌گذاری، بصیرت و توانمندی‌های حرفه‌ای رضایت اجتماعی از اهداف اصلی پلیس ایران است، گفت: افتخار پلیس این است که خادم جمهوری اسلامی و تابع محض ولایت فقیه باشد.

او گفت: اقدام اصلی نیروی انتظامی در سال 93 با توجه به اینکه آمار سرقت‌ها در سال گذشته روند افزایشی داشته اقدام به کاهش آمارهای سرقت کرده است.

فرمانده ناجا گفت: در سال 93 مهمترین اولویت پلیس کاهش روند سرقت‌ها در کشور بوده که توانستیم در مهر امسال روند رشد سرقت در کشور را مهار کنیم و در آبان و آذر شاهد روند نزولی آمار سرقت در کشور بودیم.

احمدی‌مقدم از راه‌اندازی قرارگاه مقابله با سرقت در استان‌های کشور خبر داد و گفت: امیدواریم با فعال شدن این قرارگاه‌ها میزان وقوع سرقت در استانها تا پایان سال به نحو محسوسی کاهش یابد.

او با بیان اینکه پلیس امروز در سایه توجهات ولی‌فقیه و رهبری عظیم‌ الشأن جهان اسلام هر روز بر اقتدار آن در کشور افزوده می‌شود، گفت: هدف اصلی کارکنان این نیرو خدمت به مردم بوده و این شاخصه در تک تک آحاد نیروی انتظامی نمود عینی پیدا کرده است.

رئیس پلیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه پلیس در راستای کارآمدی وظایف خود اقدام به نوسازی و بازسازی کلانتری‌ها و پاسگاه‌های خود کرده است، گفت: قصد داریم امسال تجهیزات امدادی ناجا را در استانها افزایش دهیم.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه پلیس ایران توان مقابله با درگیری‌های تروریستی و مقابله با ترور را در برنامه خود دارد، گفت: حضور نیروهای انتظامی در ایام عزاداری سالار شهیدان در مرزهای غربی و جنوبی کشور بسیار مؤثر بوده است.

او گفت: آنچه موجب افزایش کارآمدی پلیس ایران شده دلبستگی به کار و ایفای وظیفه عملی خود در جهت خدمت‌رسانی به مردم بوده است چرا که نیروهای انتظامی ایران عاشق مردم و ولایت هستند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به موقعیت گردشگری مازندران و پذیرش سالانه 10 تا 15 میلیون گردشگر از اقصی‌نقاط کشور به این استان گفت: به واسطه تأمین امنیت گردشگران در مازندران بار ترافیک، اسکان، مقابله با ناهنجاری‌ها و کاهش غریق در سواحل وظیفه کارکنان این نیرو در استان را دوچندان کرده است.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه در سال گذشته توسط نیروهای دریابانی مازندران توانستیم آمار غریق در سواحل را کاهش دهیم، گفت: این خدمات در سال آینده نیز تداوم خواهد یافت.

او با بیان اینکه خروجی کارکرد نیروی انتظامی مازندران رضایت مردم است، گفت: همینکه مسئولان استان و مردم از خدمات نیروی انتظامی رضایت دارند هدف نهایی نیروی انتظامی است.

فرمانده ناجا گفت: تمام شاخص‌های جرم، تصادفات، شرارت، جرایم امنیتی و اوباشیگری در مازندران طی 9 ماهه امسال روند کاهشی داشته است.

احمدی‌مقدم گفت: به روند سازندگی توأم با تأمین امنیت در کشور و مازندران امیدوار هستیم و هرچه در توان داریم برای ارتقاء توان دفاعی و فرهنگی نیروی انتظامی مازندران به کار می‌گیریم.

او در ادامه با اشاره به اینکه کشور را می‌توانیم بدون نفت به آسانی اداره کنیم، گفت: اگر فرهنگ بهره‌گیری از اقتصاد مقاومتی را در کشور یاد بگیریم می‌توانیم در مقابل بسیاری از سختی‌ها و تحریم‌ها ایستادگی کنیم همانطور که تاکنون توانستیم در مقابل سختی‌ها پیروز شویم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه نیروی انتظامی به خوبی می‌تواند در راستای تحقق اهداف مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی پیشگام باشد، گفت: هم‌اکنون 70 درصد بودجه نیروی انتظامی توسط خود نیروی انتظامی تأمین و 30 درصد از بودجه دولت را در اختیار داریم.

در این مراسم نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار مازندران و اعضای شورای تأمین استان حضور داشتند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390595

برچسب‌ها