ایرنا نوشت:

حسین مرعشی سه شنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پاسخ به سوالی در مورد حجت الاسلام مهدی کروبی نیز افزود: کروبی مورد احترام امام خمینی (ه) و همچنین بخش مهمی از مردم جامعه است و ابهامی در خصوص وی وجود ندارد.

دانشجویی نیز به طولانی شدن حصر رهبران جنبش سبز اشاره کرد که مرعشی در پاسخ وی، گفت: چنانچه در این زمینه بخواهیم به مسوولان کشور مشورت بدهیم خواهیم گفت که ادامه وضع موجود نه نیاز است و نه مصحلت.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان گفت: میرحسین موسوی را شخصیتی انقلابی، معتقد و هنوز هم نخست وزیر امام خمینی (ره) می دانم.

دانشجویی نیز از وی درباره مدتی که به اتهام اهانت به نظام  در زندان به سر می برد پرسید، که مرعشی در پاسخ گفت: در آن دوران خود را زندانی تنگ نظری برخی افراد می دیدم نه زندانی در حکومت جمهوری اسلامی.

در این برنامه پرسش و پاسخ مرعشی رهبر معظم انقلاب را رکن اصلی کشور دانست و افزود: با مشاهده وضعیت کشور سوریه، عراق و کشورهای همسایه به نقش ارزشمند رهبری پی برد.

دانشجوی دیگری از مرعشی پرسید چرا با وجود فسادهای مختلف در دولت نهم و دهم با احمدی نژاد برخورد قانونی نمی شود که وی نیز این چنین پاسخ داد: تاکنون مورد خاصی مبنی بر فساد مالی شخص احمدی نژاد نشنیده ام اما پرونده معاون اول وی در حال پیگیری است.


مرعشی ابراز داشت: در دولت های قبل در سطح نخست وزیر فساد وجود نداشته و امیر عباس هویدا هر چند قانون اساسی را زیر پاگذاشت و کشور را تقدیم شاه مخلوع کرد و خطای بزرگی را مرتکب شد ولی در مورد فساد مالی وی گزارشی در دست نیست.

وی ادامه داد: آیت الله مهدوی کنی، حسن حبیبی و عارف نیز از شخصیت های بی نظیری بودند که در دوران مختلف در سمت معاون اولی رییس جمهوری به نظام و انقلاب خدمت کردند و فساد مالی نداشتند.

دانشجویی نیز درباره تقسیم سبد کالا بین مردم از سوی دولت یازدهم پرسید که مرعشی پاسخ داد: به لحاظ سلیقه ای نمی پسندم که دولت سبد کالا توزیع کند ولی گزارشاتی وجود دارد که نشان می دهد فقر غذایی زندگی برخی افراد جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.


دانشجوی دیگری نیز به نقش هاشمی رفسنجانی و خاتمی در پیروزی حسن روحانی در انتخابات 24 خرداد پرسید که مرعشی چنین پاسخ داد: روحانی در سفرها و مناظره ها خود را به مردم نشان داد و جبهه ای که از سوی اصلاح طلبان و اعتدالیون شکل گرفت خدمت بزرگی به ایران اسلامی کرد.

مرعشی در پاسخ به این سوال دانشجویی که آیا در مذاکرات هسته ای به نتیجه می رسیم یا باید امتیازاتی از دست بدهیم ؟ نیز گفت: در مذاکرات هسته ای خطوط قرمزی را رهبری مشخص کرده اند که باید رعایت شود و برای رفع نیازهای کشور و دست یابی به دانش های جدید با کشورهای جهان ارتباط داشته باشیم.

دانشجویی نیز درباره برنامه های دولت یازدهم برای اشتغالزایی در مناطق محروم پرسید که مرعشی پاسخ داد: دولت برنامه های خوبی در این زمینه دارد و صندوق توسعه ملی نیز میلیاردها دلار در اختیار دارد که می تواند با توجه به اولویتی که به مناطق کمتر توسعه یافته داده هزینه کند.

سخنگو و عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی ایران در پاسخ به این سوال که چرا مسوولان کشور عربی و اسراییلی باید در جریان روند مذاکرات هسته ای قرار گیرند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران بی خبر باشند، گفت: این موضوع در صلاحیت گروهی که دولت با هماهنگی رهبر معظم انقلاب مشخص کرده، است.

وی ادامه داد: در صورتی که نمایندگان مجلس بخواهند از برخی موضوعاتی که در مذاکرات هسته ای اطلاع یابند با نظر رهبری انجام خواهد شد.

دانشجویی نیز با بیان این سوال که حسن روحانی دایم می گوید از استبداد به رای به خدا پناه میبرم از مرعشی پاسخی مناسب در خواست کرد که وی پاسخ داد: این موضوع چیز بدی نیست و او در برخی مواقع نیز از فشار شیاطین به خدا پناه می برد.

مرعشی در پاسخ به این سوال که چرا در دوران کارگزاران سازندگی مردم فشار اقتصادی زیادی را متحمل شدند، گفت: پس از جنگ تحمیلی کشور در وضعیت خاصی به سر می برد که در سال 76 با روی کارآمدن دولت سازندگی اقتصاد ایران به طور متوسط شش درصد رشد داشت.

وی ادامه داد:در این مدت به طور متوسط تورم نیز در این دولت 22 درصد و ضریب (جینی) یعنی همان شکاف طبقاتی نیز کاهش یافت و به نفع مردم رقم خورد.

مرعشی افزود: اگر سیاست های دولت سازندگی اشتباه بود مردم به سید محمد خاتمی رای نمی دادند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390570

برچسب‌ها