سایت فردا مصاحبه زیر را با بیژن نوباوه منتشر کرد:

    آقای نوباوه! بازگشت آقای احمدی نژاد به عرصه سیاست را تا چه حد محتمل می دانید؟
بازگشت آقای احمدی نژاد به سیاست منتفی است. به همین دلیل من روی این قضیه اصلا فکر نمی کنم.  
 
-    یعنی هم در انتخابات مجلس و هم در انتخابات ریاست جمهوری؟  
ممکن است برای مجلس فعالیت هایی داشته باشند اما برای ریاست جمهوری قطعا نمی تواند حضور یابد. چراکه ما رفتار ایشان با رهبر انقلاب، مسائل اجتماعی، حجاب، مفاسد اقتصادی و ... دیدیم. چطور می توان دوباره به ایشان اعتماد کرد. نمونه بارز آن هم معاون اول دولت ایشان بود. یعنی مجموعه فسادها و افراد مسئله دار را همه می دانستند جز آقای احمدی نژاد. من به عنوان نماینده مردم معتقدم ایشان برای بازگشت به قدرت دارای شرایط لازم نیست.  
 
-    این روزها اما شاهد فعالیت های احمدی نژاد و یارانش برای انتخابات سال آینده بدون حضور اسفندیار رحیم مشایی هستیم. به نظر شما مشایی و احمدی نژاد از یکدیگر جدا شده اند؟
به نظر من رحیم مشایی یک شخصیت سیاسی یا فرهنگی مهمی در جامعه ما نبود که بخواهد مولفه ای متغیر و اثر گذار باشد و با رفتن ایشان از کنار احمدی نژاد بخواهد اتفاقی در کشور رخ دهد. بلکه این جایگاه رحیم مشایی در دولت قبل بود که اهمیت داشت و شخص او را نیز مهم جلوه می داد. بنابراین با کنار رفتن مشایی از سیاست هیچ نگاه تازه ای در خصوص احمدی نژاد ایجاد شود.  
 
-    آیا مشایی مسبب جدایی احمدی نژاد از اصولگرایان بود؟
آقای احمدی نژاد کارهای مثبت زیادی کرد و در عین حال اشکالات زیادی نیز در کار خود داشت. اگر قرار باشد اصولگرایی یک تعریف منطقی داشته باشد، باید به شبهات و سوالات اساسی پاسخ داده شود. نه تنها در خصوص احمدی نژاد بلکه درباره هر فرد دیگری، باید به شبهات پاسخ داده شود. من به عنوان فردی که در جریان اصولگرایی قرار دارم معتقدم آزموده را آزمودن خطاست. فردی که در گذشته امتحانش را پس داده، خطاهایش مشخص شده و ما نتوانستیم رفتارش را تحمل کنیم، نباید دوباره بر اساس شرایط جدید مورد بازنگری قرار داده شود.  
 
-    ارزیابی شما نسبت به اظهاراتی که مشایی درباره کناره گیری از همراهی با احمدی نژاد داشته، چیست؟
به نظر من کناره گیری مشایی هیچ تغییری در نگاه جریان اصولگرا به احمدی نژاد ایجاد نخواهد کرد.  
 
-    احتمال بازگشت اصولگرایان به خصوص جبهه پایداری به آقای احمدی نژاد وجود دارد؟
این مسئله ای است که من به طور حتم نمی توانم از آن سخن بگویم اما نظر شخصی من این است که شعار جبهه پایداری نوگرایی در چارچوب منافع نظام و اصل ولایت بود. وقتی قرار است شعار، نوگرایی باشد ما چرا نباید دنبال آدم های جدید برویم و به جای آن یک حادثه شبهه دار را دوباره زنده کنیم. بنابراین اعتقاد خود من نوگرایی است. 

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    77 25
    خودتون علمش کردین خودتون بزرگش کردین و بالاخره خودتون با حمایتهای بیسابقه از این بابا اون رو تا حد یک قدیس بالا بردین .پس همه کارها و عملکرد و رفتارش هم پای تک تک شماها نیز هست .بیخود نمیخواد خودتون رو منزه جلوه بدین .
  • بی نام IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    63 27
    جـــان مادرتون ول کنید دیگه اااووووووفففف . حالمون دیگه از این اسم بهم خورد . آقا دوره ی احمدی نژاد تموم شد ول کنید دیگه . انقدر که از این خبر میزارید از روحانی میزارید خدایی .
    • بی نام A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      27 46
      بزرگ که باشی همینه دیگه زنده باد دولت مهر و امید
  • بی نام IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    42 17
    کی بید کی بید ،ما نبیدیم؟سیاست بازی وبند بازی هم حدی دارد،دست پرورده خودتان بوده وحالا.......
  • بی نام A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    47 56
    اجازه بدین کاندیدا شود بعدا ببینید کی قبول دارد و کی قبول ندارد. حتی در همین تهران رای دکتر خیره کننده است. نه به هم ناسزا بگوییم و نه مانند اهل فتنه در خیابان. فقط صندوق رای
    • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      21 0
      دمت گرممممممم.فقط مردم مهمن و دیگر هیچ.................
  • رضا A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    35 5
    جبهه پایداری واصولگرایان همه عناصراصلی خودرادرانتخابات درمعرض رأی گذاشتندوشکست خوردند،چاره ای جزگرایش به احمدی نژادندارند،این آقایان خودشان مگرچقدرمقبولیت دارند
  • ارش IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    40 41
    دکتر احمدی نژاد نیازی به حمایت شما اصولگرایان ندارد.
  • بی نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    39 45
    دکتراحمدی نژادراخداوخلق خدادوست دارندونیازی به اصول گرایان واصلاح طلبان نداردانشااله باقدرت خواهدامد
    • عرشیا A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      39 17
      تقریبا 50 درصد کامنتهای حقیر در این سایت داره تبدیل به ارزوی شفای عاجل برای بیماران و متوهمان میشود .برای تو هم همین ارزو را دارم .
  • بهار IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    10 11
    اینجور سخنان در مورد احمدی نژاد بی انصافی است، خدا خودش می داند احمدی نژاد چه کرد و اقای نوباوه عزیزشماهم محتمل به خاطر تفکرات شخصی خود چنین حرفهایی می زنید ولی مطمئن باشید اصولگرایان و تمامی 24 میلیون قبلی لحظه شماری سال96 را دارند . زنده باد احمدی نژاد زنده باد بهار
  • بی نام A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    26 8
    ما که اصولگراها را قبول نداریم
  • ناصر IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    27 21
    این اصولگرایان هستند که به احمدی نژاد احتیاج دارند شما بهتر است به فکر خودتان باشید اصلا چرا شما از طرف دیگران اظهارنظر می کنیداین دولت که اعتدال را رعایت نکرد وپای حرفش نایستاد ان شا الله احمدی نژاد می اید ومعنی اعتدال را به همه می فهماند.
  • بی نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    26 33
    رئیس جمهور شدن مجدد احمدی نژاد نیاز به حمایت احزاب ندارد مردم قبولش دارند مثل کبک سرتون رو داخل برف نکنید
  • رضا A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    5 4
    مگه گذاشتنداحمدی نژادکارکنه.چون میدیدن دزدیهای امثال......می داره لومیره چوب لای چرخ آقای احمدی نژادکه طرفدارمظلومین بودازشاهزاده هاکه توی این سی وچندسال خون مردم روتوی شیشه کردن بدش میومد
  • عباس A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    1 0
    سلام اصلا مگر احمدی نژاد اصول گراست؟
  • بی نام A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    5 9
    2 سال آخر احمدی نژاد دلار 1200 تومانی شد 4000 تومن ، 3 برابر شدن قیمتها ، تحریمها ،تعطیل شدن اکثر کارخونه ها اختلاسهای میلیاردی ، بالا کشیدن پول بیت المال برای ایجاد دانشگاه و تبلیغات برای قدرت طلبی و بدهیهای چند تیلیاردی بخش کوچکی از میراث احمدی نژاد بود. روحانی پای اشتباهات خودش نه ایستاده بلکه پای اشتباهات احمدی نژاد ایستاده