مهر نوشت:

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر خواسته های بخش صنعت از سیستم بانکی گفت: 13 میلیارد دلار منابع حساب ذخیره ارزی هم اکنون بلاتکلیف است.

محمدرضا نعمت زاده عصر امروز در نشست هم اندیشی مدیران عامل بانک های کشور که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، با اعلام انتظارات بخش صنعت از سیستم بانکی گفت: مشکلات در این بخش روشن است و به همین دلیل باید روی راهکارها تمرکز کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: یکی از راهکارها کاهش سپرده قانونی است که البته در ماه های گذاشته پیشنهادهایی در این خصوص ارائه شده است. به گفته وی، براساس این پیشنهاد سپرده قانونی 3 درصد کاهش می یافت که مطابق آن به بخش صنعت اعلام شد 15 هزار میلیارد تومان طرح پیشنهاد کند که البته این امر بعدا منتفی شد.

وی با اشاره به تصویب نرخ 22 درصدی سود بانکی افزود: این در حالی است که عرضه در بازار کم است و باید برای رفع این مشکل راهکارهایی نظیر فروش مستغلات و ساختمان های مسکن مهر تدارک دیده شود.

نعمت زاده خواستار تعیین تکلیف 13 میلیارد دلاری تسهیلات حساب ذخیره ارزی شد و گفت این تسهیلات ارزی هم اکنون بلاتکلیف است و در صورتی که تعیین تکلیف شود به افزایش سرمایه بانک ها کمک خواهد شد.

وزیر صنعت با تاکید بر سرعت بخشیدن به گردش کارها گفت: در بخش اقتصادی بانک ها باید به فعالیت های خود سرعت دهند. وی درباره نرخ تسهیلات تخصیصی به بخش صادرات بیان داشت: هرچند که نرخ تسهیلات در این بخش مانند بخش کشاورزی پایین بود، اما با یکسان شدن آن در سال جاری ضربه بزرگی به این بخش وارد شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    6 5
    چرا این وزیر استیضاح نمی شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    سلام پس متن پیشنهاد فروش مسکن مهر چی شد؟