ایرنا نوشت:

وزیر آموزش و پرورش گفت که این وزارتخانه به دنبال دانش آموز پرسشگر است، دانش آموزی که به راحتی از کنار پدیده‌های پیرامونی خود نمی‌گذرد.

علی اصغر فانی بعد از ظهر امروز روز سه شنبه در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره جوان خورزمی اظهار داشت: دانش آموزان برای حل مشکلات خود باید آن را به خوبی بشناسند.

وی افزود: چیستی، چرایی و چگونگی سوالاتی است که یک دانش آموز باید همواره از خود و اطرافیانش بپرسد.

وزیر آموزش و پرورش با یادآوری برگزاری جشنواره جابر ابن حیان (جشنواره علمی دانش آموزی) تصریح کرد: در این جشنواره شاهد نوآوری در دوره ابتدایی بودیم و در جشنواره جوان خوارزمی نیز شاهدیم که دبیرستانی‌ها، نوآوری‌ها و شکوفایی‌های خوبی داشته‌اند.

فانی ادامه داد: در اولین سال برگزاری جشنواره جوان خوارزمی در سال ۶۸ تنها ۱۴ طرح به این جشنواره ارسال شده بود که این رقم برای سال جاری به بیش از ۲۰ هزار و ۵۰۰ طرح افزایش یافته است.

وی پژوهش‌سراهای دانش آموزی را در تقویت روحیه پژوهش‌گری در بین دانش‌آموزان موثر دانست و افزود: در حال حاضر ۴۰۱ پژوهش‌سرای دانش آموزی در کشور داریم و تا پایان دولت یازدهم این تعداد را به ۷۵۲ پژوهش سرا افزایش می‌دهیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین استراتژی آموزش و پرورش را ارتقا کیفیت آموزشی و تربیتی دانش آموزان عنوان کرد و جشنواره‌ها را یک عامل بزرگ انگیزشی برای تحقق آن دانست.

در مراسم شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی از ۳۰ طرح برگزیده از میان طرح‌های پژوهشی دانش آموزان و دانشجویان کشور با حضور وزرای علوم و آموزش و پرورش با اهدا لوح، تقدیر شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    17 0
    حق وحقوق بازنشستگان را بد هید خوارزمی آب ونان نمی شه
  • بی نام IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    19 1
    فعلا معلم فراموش شده و دانش اموز مهم شده مبارکه اقای فانی
  • بی نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    10 1
    این گرفتاری برای معلم ایحاد کرده اید دنبال دانش اموز پژوهشگر نباشید اقای وزیر
  • معلمی از آذربایجان غربی A1 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    11 1
    پرسشگر یا بار آوردن دانش آموز لوس کدوم؟؟تو این دهه آنقدر به دانش آموز بها داده شده که در کلاس دانش آموز و اولیا معلم شده اند نه معلم کلاس ،چرا که اکثردانش آموزان آنقدر چاپلوس شده اند که کلاسها غیر قابل تحمل شده وهر چی دوس دارند بدون فیلتر گذاری به معلم میگن . واولیا هم که هیچ ،بخاطر کمتر موردی سرزده میان کلاس و کسی هم نظارتی نداره. کمی هم بیایید به معلم ارزش بدین آقایون محترم.
  • ناصر A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    10 0
    اقای فانی به نظر خودشون دارن اموزشو وپرورشو میسازند اما خبر ندارن دارن ویران می کنند چون تا معلم دلخوشی نداشته باشه هیچ دانش اموزی رشد نمی کنه
  • معلم A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    11 1
    شما پرسشهای معلمان رو جواب بدید . دانش آموز پرسشگر پیشکش
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    10 0
    دانش آموز از من پرسيد معلمي شغل خوبيه.چقدر در آمد داره..منم صادقانه بهش گفتم او از درس و مدرسه نا اميد شد بيچاره