ایسنا نوشت:

سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس، با غیرقانونی خواندن هرگونه اقدامی برای جذب دانشجو از سوی دانشگاه ایرانیان٬ گفت: وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید طبق مقررات از فعالیت دانشگاه ایرانیان جلوگیری کنند.

حسین آذین با اشاره به انتشار اطلاعیه‌ای از سوی دانشگاه ایرانیان برای جذب دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به صورت مجازی٬ گفت: فعالیت این دانشگاه به علت اخذ نکردن مجوزهای لازم از سوی مراجع ذی‌صلاح ممنوع است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی٬ با ادعای اینکه امتیاز تاسیس دانشگاه ایرانیان در دولت دهم به عنوان یک رانت به احمدی‌نژاد داده شده است٬ افزود: در آن زمان اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تعدادی از وزرای احمدی‌نژاد بودند البته در همان زمان هم مجوز داده شده به این صورت بود که دانشکده‌ای در پردیس کیش ایجاد شود ولی وی در جلسه‌ای با یک کیاست خاصی گفته بود که یعنی در تهران ایجاد این دانشگاه به کل غیرقانونی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه اساسنامه دانشگاه ایرانیان در کمیسیون اصل نود مورد بررسی قرار گرفته است٬ گفت: اساسنامه این دانشگاه خلاف مقررات موجود بوده که از موارد تخلف می‌توان به درج اجازه جذب دانشجو در تمامی رشته‌ها و در تمامی مقاطع اشاره کرد زیرا چنین مجوزی به هیچ شخصی داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اینکه کسی بگوید در تمامی رشته‌ها و مقاطع مجوز جذب دانشجو دارد، برابر قانون به مصلحت کشور نبوده و غیرقانونی است افزود: پرونده دانشگاه ایرانیان به شکایت برخی از نمایندگان در کمیسیون اصل 90 مجلس بررسی و غیرقانونی بودن آن اثبات شد؛ در کمیسیون اصل نود مطرح شد در این زمینه هر چه سریع‌تر اعلام نظری از سوی وزیر علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گیرد.

آذین با تاکید بر اینکه فعالیت این دانشگاه به علت نداشتن مجوزهای لازم غیر قانونی است، افزود: این دانشگاه قبل از جذب دانشجو باید مجوزهای لازم را اخذ کند و وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید طبق مقررات از ادامه فعالیت دانشگاه ایرانیان جلوگیری کنند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرونده دانشگاه ایرانیان در کمیسیون اصل نود مجلس همچنان مفتوح است٬ گفت: با بررسی مجدد این پرونده در صورت محرز شدن تخلف این دانشگاه٬ پرونده آن به مراجع ذی‌صلاح و قوه قضاییه ارسال می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون اصل نود مجلس خواهان ارایه توضیحاتی از وزارت علوم در خصوص عملکردش درباره چرایی ادامه فعالیت این دانشگاه است

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد گلکارخوزانى FI ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    1 1
    باسلام اعضای کمسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ایران.همانگونه که در سایتها و روزنامه ها خبرهای تخلف های مالی و اداری و رانتهای زیادی در دولت نهم و دهم را خواندیم و شنیدیم و هیچ اتفاق خاصی برای برگشت ودریافت آن نا کنون انجام نشده ابطال مجوز دانشگاه ایرانیان وعدم جذب دانشجو و...............هم به همین صورت خواهد و فقط این گونه اظهار نظرها در حد شعار و حرف است و عملی انجام نخواهد گرفت بخصوص در پایان مجلس نهم و اینگونه صحبتها برای اخذ رای جهت مجلس دهم در حوزه انتخابیه خودتان است و مردم میداندکه افرادی برای جمع کردن رای و ورود به مجلس چه قولهای بی اساسی به مردم شریف و مومن میدهند.انشااله دست از سیاست یکی به نعل و یکی به میخ زدن بردارید.
  • هموطن IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    3 15
    خط و ربط این نماینده هم معلوم از کجا اب می خورد ، اقاجان دکتر احمدی نژاد به دنبال یک فعالیت علمی و اموزشی است کسانی که تفکر انحرافی ندارند نباید از فعالیت علمی بترسند ، انسان از این همه بی اخلاقی در جامعه توسط عده ای خواص در تعجب هستیم خداوند همه ما را هدایت کند
    • بی نام US ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
      4 0
      رانت خواری شده می فهمی آیا؟