فارس نوشت:

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تاسف ما از این بابت است که سران فتنه خیال می‌کنند از حق ملی سخن می‌گویند، این چه حقی است که هزینه آن را اوباما می‌دهد.

محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در همایش «دانشگاه سدی در برابر فتنه» که به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در تالار شیخ‌انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه برگزار شد به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به پرتاب لنگه کفشی به وی در سال 88 در دانشگاه تهران گفت: این لنگه کفشی که شما به صورت نماد روشنفکران در اینجا قرار دادید در قیاس با آن کفشی که در سال 88 به من پرت شد بسیار ارزان‌تر است که این نشان می‌دهد وضعیت اقتصادی دانشجویان نسبت به آن دوره کاهش پیدا کرده است.

صفار هرندی تصریح کرد: البته فضای امروز دانشگاه‌ها نسبت به آن دورانی که چنین اتفاقاتی می‌افتاد فاصله بسیار دارد. امروز محیط دانشگاه بیان متفاوت دیگران را ابراز می‌کند. امروز خیلی فاصله است بین گفتاری که انسان با کلام و منطق آن را بیان می‌کند و آن سال‌هایی که عده‌آی دست به سنگ و قلوه سنگ می‌بردند و به تریبون بنده پرتاب می‌کردند البته من در آنجا گفتم جا دارد آدم جانش را پای افشای حقیقت بدهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز رفتار غیرمنطقی و غیرارزشی رنگ باخته است گفت: خوشحالم امروز همان کسانی که در فضای ازدحام کنترل رفتارشان را نداشتند امروز پشیمان هستند البته اگر از باب طنز کسی این اقدامات را انجام دهد خیلی در محیط دانشگاهی خریدار ندارد.

صفار هرندی با تاکید براینکه خاستگاه فتنه دل بیمار شده افراد است گفت: براین اساس که این دل پایگاه شیطان شود بروز بیرونی وسوسه‌های شیطانی فتنه می‌شود.

وی فتنه را دارای عوارض و آثاری دانست و در همین رابطه گفت: از جمله اولین عارضه فتنه غبارآلود کردن فضاست که دید آدم در این فضا محدود می‌شود. غباری که بین ما و حقیقت حائل می‌شود فتنه است. ما باید کاری کنیم که محیط غبارآلود نشود چرا که در همین محیط عده‌ای بدیهیات را نیز انکار می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در محیط غبارآلود تشخیص حق از باطل سخت می‌شود مخصوصا برای کسانی که محدوده دانش آنان زیاد نیست. در محیط فتنه وقتی غلیان احساسات و ظهور عصبیت‌ها حاکم شود بدیهیات لگدکوب می‌شود، قواعد و ارزش‌ها شکسته می‌شود آن هم درخصوص جامعه ما که مشحون از ارزش‌های بنیادین و اسلامی است.

صفار هرندی در همین رابطه گفت: جامعه‌ای که در روز اربعین آن راهپیمایی را برای اظهار ارادت به خاندان پیامبر رقم می‌زند و البته شکستن ارزش‌ها و بنیان‌های این جامعه فقط از فتنه برمی‌آید.

وی با اشاره به حرمت‌شکنی فتنه‌گران در روز عاشورا گفت: ما دیدیم که چگونه حرمت عاشورایی که عزیز این ملت است را شکستند البته همان روز نیز پس گردن این فتنه‌گران زد و آنان را برای همیشه محو کرد. اگر هنجارشکنی باب شود گریبان خود افراد را هم می‌گیرد و به فروپاشی می‌انجامد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براین موضوع که در محیط برانگیخته شدن احساسات عقل تعطیل می‌شود گفت: البته محیط دانشگاه و دانشجو احساسی نیز هست نباید محیط دانشجویی را کسل و افسرده پسندید هرکه این گونه می‌خواهد نه دانشگاه را شناخته و نه دانشجو را.

وی ادامه داد: کسی منکر حضور احساسات دوره جوانی نیست اما آنجا که عقل باید حرف اول را بزند، احساسات حاکم شود کار خراب می‌شود. دانشگاه محیط تجمع احساس و عقلانیت است.

صفار هرندی تشدید کینه و عصبیت‌ها را از دیگر عوارض فتنه خواند و گفت: عصبیت ریشه شیطانی دارد و ما در محیط فتنه گل کردن عصبیت‌ها را دیدیم از اینکه دوستان گذشته به جان هم افتادند و خیلی از خانواده‌ها دچار آسیب شدند. خدا مسبین این فتنه را نبخشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون دیگر عوارض فتنه گفت: آمیخته‌شدن جریان خادم و خائن از دیگر آثار فتنه است. ما جریان درونی را خادم می‌دانیم از اینکه در یک دوره طولانی در خدمت نظام بودند و از آنجا که مظنه خدمت کردن در او دیده شده است، صلاحیت آن نیز تایید شده است.

وی افزود: اما فتنه کاری می‌کند که عنصر خادم هم‌پیمان با دشمنان خارج کشور می‌شود.

صفار هرندی تصریح کرد: فتنه کاری می‌کند هرآنچه که دشمن می‌کند این فرد پژواک آن باشد که ما این وضعیت را در فتنه 88 دیدیم. آدم‌هایی که تصویر خوبی از آنها داشتیم و زمانی برای ما اسطوره بودند امروز باید در جایگاه متهم خیانت به کشور قرار گیرند که البته استحقاق محاکمه شدن را نیز دارند و بنده نمی‌خواهم جنایات آنها را تخفیف دهم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه با اختلاط جریان خادم و خائن بهار سواستفاده‌کنندگان فراهم می‌شود گفت: در این زمان محیط فتنه محیط سورچرانی عناصر فاسد می‌شود که ما در ایام فتنه دیدیم منافقین و سلطنت‌طلبان و بیرونی‌ها در محیط‌های اجتماعی ما پرسه می‌زدند و شعله‌های فتنه را برمی‌انگیختند.

وی با ابراز تاسف از اقدامات سران فتنه گفت: تاسف از این بابت است که سران فتنه خیال می‌کنند که از حق ملی سخن می‌گویند آخر این چه حق ملی است که هزینه آن را اوباما می‌پردازد.

صفارهرندی افزود: ما مشاهده کردیم که چند ماه بعد از پایان فتنه کنگره آمریکا اوباما را احضار کرد که پاسخ دهد 70 میلیون دلاری که برای آشوب در ایران تخصیص داده بود چگونه خرج شد. در حقیقت گزارش کار عملکرد سران فتنه در داخل فتنه را اوباما داشت در کنگره می‌داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: همان افرادی که سردمدار فتنه 88 شده بودند روز 13 آبان را در مجلس سوم روز مبارزه با استکبار قرار داده بودند. اما همین ها برای ابراز وفاداری به آمریکا روز استکبارستیزی را به لجن کشیدند. آنان با این کار می‌خواستند این پیام را بدهند که دیگر ما آدم‌های سابق نیستیم. این وضعیت حاصل مجاورت نیروهای داخلی با خارجی است.

صفار هرندی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: البته بنده معتقدم جریاناتی که سردمدار فتنه شدند و از میان دوستان سابق انقلاب بودند از قبل به آمریکا نرفته بودند البته عوامل پایین‌تر آنان بودند که به آلمان رفتند و در جلساتی شرکت کردند اما کسانی که رئوس فتنه بودند قبل از انتخابات دستشان در دست دشمن نبود.

وی افزود: محیط فتنه کاری کرد که آنان (سران فتنه) از اینکه آمریکا اقدامات آنان را پوشش دهد خوشحال شدند، از اینکه اوباما افرادی که برای آشوب به خیابان ریخته بودند را رزمندگان راه آزادی عنوان می‌کرد خوشحال بودند.

وی ادامه داد: اینان که مدعی‌اند اصلی‌ترین یاران امام هستند چرا این سخن امام یادشان نمی‌آید که فرمودند اگر دشمن از شما تعریف کرد به خود شک کنید البته کسانی که زمان فتنه یا سکوت کردند و یا همراهی نشان دادند و بعد از کلام رهبری در 29 خرداد پشیمان شدند، مشکلی ندارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: ما شاهد بودیم که پس از خطبه‌های 29 خرداد رهبری تنها یک دهم از آن جمعیتی که سران فتنه مدعی بودند در خیابان‌ها حضور دارند باقی ماندند ملت در آن زمان متوجه شد و این گونه رفتار کرد اما کسانی که محرک این ماجرا بودند چرا از خودشان نمی‌پرسند دارند به کجا می‌روند. از اینکه حامیان اصلی من دشمنان دیروز من هستند.

صفار هرندی با بیان اینکه یکی از رئوس فتنه در دهه 60 مسئولیت اداره یک روزنامه‌ای را داشته است گفت: ادبیات وی در آن روزنامه درباره ولایت فقیه یک ادبیات حداکثری است. از اینکه می‌گفت مردم در قبال حکومت حقی ندارند.

وی ادامه داد: کسی که این گونه سخن می‌گفت چرا از خود نمی‌پرسد که هنوز اگر در موضع انقلاب رفتار می‌کند، عملکردش تخریب بنیادهای این نظام و حکومت است؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اخلال در زندگی روزمره مردم را از دیگر آثار فتنه عنوان کرد و گفت: ما در فتنه 88 دیدیم که چگونه عده‌ای شیشه‌های مغازه‌ها را می‌شکستند و چگونه به مردم خسارت وارد می‌کردند. در همان زمان یک خانم با ظاهر متوسط‌ الحال جامعه با گریه می‌گفت من نمی‌دانم چرا این بلا سرمان می‌آید ما که داشتیم پیشرفت می‌کردیم و جل می‌رفتیم چرا دارد جلوی پیشرفت ما گرفته می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه نهاد انقلاب تنها در داخل پا نگرفته است گفت: شاخ و برگ این نهال به بیرون نیز سرایت کرده است و در یمن، سوریه، عراق و لبنان دیده می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این انقلاب توسط دشمن به رسمیت شناخته شده بود و به عنوان قدرتی در برابر قدرت‌های بزرگ ظاهر شده بود حال حیف نیست قدر این را بدانیم البته نمی‌گویم هیچ مشکلی نیست اما نهالی در حال قد کشیدن و در حال تکثر است زحماتی را هم باید متحمل شود.

صفار هرندی ادامه داد: چرا در بحبوحه‌ای که دشمن انقلاب ما را ستایش می‌کرد عده‌ای خنجرها را به سینه‌های خود زدند. دشمن زمانی تحریم‌ها را به طور جدی در دستور کار قرار داد که اظهار کرد دیگر فتنه جواب نمی‌دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در اروپا در دوران فتنه 88 گفت: وزیر دفاع انگلیس در آن نشست که یک روز بعد از حماسه 9 دی مردم بود گفت: با این تصویری که از ایران مخابره شد و بزرگ‌ترین تظاهرات بعد از انقلاب اسلامی به وقوع پیوست، تمام زحماتی که ما برای برپایی انقلاب رنگی در ایران کشیدیم را برباد داد و باید به سراغ گزینه‌های دیگر از جمله فتنه برویم. این وضعیت نشان می‌دهد فتنه چیزی معادل تحریم، تحریم چیزی معادل فتنه است و اینکه می‌گویند همه گزینه‌ها روی میز است یعنی روزی فتنه و روزی تحریم در دستور کار قرار می‌گیرد. البته دیگر از گزینه‌ نظامی سخن نمی‌گوید و ما نیز می‌توانیم تحریم را هم ناکام بگذاریم چرا که شاخه‌ای از فتنه است.

محمدحسین صفار هرندی با بیان اینکه دانشگاه محیط فتنه نیست گفت: دانشگاه محیطی است که فتنه‌گران بذری بکارند و بعد خرمن درو کنند که اگر این گونه شود دیگر آن محیط دانشگاه نیست.

وی با تاکید بر این موضوع که محیط فتنه دشمن را برای امتیاز گرفتن به طمع می‌اندازد گفت: قبل از انتخابات سال 88 غربی‌ها حاضر شده‌ بودند تا سر میز مذاکره بنشینند آن هم با یک پیشنهاد خوب در همان دوران سولانا به جلیلی گفت ما حرف جدیدی داریم که حتما شما خوشحال خواهید شد.

وی افزود: جلیلی نیز در خصوص این پیشنهاد گفت بنده تردید دارم که چرا اینان اینقدر اصرار می‌کنند. احتمالا گزارش‌هایی دریافت کردند و براساس آن متوجه شدند پیروز انتخابات نیز رئیس‌جمهور فعلی آن دوران است.

صفار هرندی ادامه داد: نظرسنجی‌هایی هم که خود غربی‌ها انجام داده بودند به این نتیجه رسیده بود که برنده انتخابات رئیس‌جمهور فعلی آن دوران است. برهمین اساس غرب مطلوبیت را در این دیده بود که با دولت 17 میلیونی قرارداد امضا کنند تا با دولتی که بعدا 24 میلیون رای می‌آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین رابطه ادامه داد: جلیلی نیز در پاسخ به سولانا گفت که فعلا قصد مذاکره نداریم. بعد از آنکه انتخابات برگزار شد و آن فتنه پیش آمد و خبری از سولانا نشد جلیلی پیغامی داد از اینکه ما آماده مذاکره‌ایم اما سولانا در جواب گفت فعلا معلوم نیست در کشور شما چه کسی پاسخگوست بگذارید فضا آرام شود و ببینیم چه کسی حاکم است و بعد مذاکره می‌کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 5 ماه مانده به انتخابات 88 آقای علی‌احمدی وزیر آموزش و پرورش دولت نهم به طور اتفاقی در هواپیما با آقای خاتمی هم‌نشین می‌شوند و وی می‌پرسد نتیجه انتخابات را چه پیش‌بینی می‌کنید که خاتمی در جواب می‌گوید احمدی‌نژاد با رای بیشتر از دوره گذشته پیروز انتخابات می‌شود آن هم به خاطر کارهایی است که در شهرهای کوچک کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مسببین اصلی فتنه همان دشمنان همیشگی ما بودند گفت: کار فتنه این بود قله‌هایی که ملت ما در نوردیده بود و وقت آن رسیده بود تا امتیاز آن را از دشمن بگیرد باعث شد دشمن از ما امتیاز بگیرد.

صفار هرندی در پایان خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم کسانی که در داخل به دشمنان خارجی کمک کردند و رئوس فتنه بودند یک نوع بازگشتی داشته باشند که بتوانند جواب خدا را بدهند و اگر بناست جواب مردم را نیز بدهند باید توبه کنند و دیگر از این غلط‌ها نکنند نه اینکه از موضع بالا رفتار کنند و بگویند اختلافی بین دو گروه بود بلکه باید بیایند اقداماتی که کردند را بیان کنند تا فتنه دیگری رقم نخورد.

 

503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390499

برچسب‌ها