نهاوندیان: وظیفه دولت در رفع مشکلات اقتصادی، توانمندسازی بخش خصوصی است

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به وظایف دولت در برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: نخستین وظیفه‌ای که دولت در این زمینه بر عهده دارد توانمندسازی بخش خصوصی است.

به گزارش ایسنا، محمد نهاوندیان سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری صبح امروز در جلسه شورای اداری استان همدان که در شهرستان تویسرکان این استان برگزار شد، با اشاره به شخصیت آیت‌الله شهید مفتح، خاطرنشان کرد: انصافا شخصیت شهید دکتر مفتح از معدود شخصیت‌هایی بود که در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه سیاسی کشور نقش غیرقابل انکاری داشته است.

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه مقدر الهی بر این بوده که شهادت دکتر مفتح نمادی برای علم و فضیلت و ارتباط میان حوزه و دانشگاه باشد، اضافه کرد: انصافا نسل بعدی اگر می‌خواهند به آرمان‌های اصیل انقلاب پافشاری کنند و خط را گم نکنند وظیفه نگه داشتن یاد، آثار و فرهنگ متفکرانی که معلمان انقلاب بوده‌اند را بر عهده دارند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز حرکت مثبت اقتصادی در استان همدان از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، گفت: همان‌طور که همه مسئولان، استانداری و بخش خصوصی تاکید کرد‌ه‌اند در دوره مسئولیت آقای نیکبخت استاندار جدید استان همدان حرکت مثبت اقتصادی در این استان آغاز و لمس شده است.

رییس دفتر رییس‌جمهور با تاکید بر لزوم توجه به مسائل اقتصادی در کشور، اظهار کرد: چنانچه ما امروز و هر روز دیگر بخواهیم اهداف فرهنگی خود را دنبال کنیم باید توجه و اهتمام ویژه‌ای به اقتصاد کشور داشته باشیم چرا که ریشه بسیاری از فسادها و فحاشی‌ها به فقر و بیکاری باز می‌گردد و بیکاری مرتع شیطان است.

نهاوندیان با تاکید بر اینکه باید امروز با هدف فرهنگی به موضوع اقتصاد کشور توجه کنیم، به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره و تصریح کرد: باید در کشور از هر فرصتی استفاده کنیم تا پیوند میان اقتصاد و فرهنگ را مورد تاکید و توجه قرار دهیم. در همین راستا امسال ائمه جمعه نیز باید هر هفته در همه خطبه‌های نماز جمعه بر ارتباط میان اقتصاد و فرهنگ تاکید داشته باشند.

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به رویکرد اقتصادی دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه احیای اقتصاد یکی از محورهای سه‌گانه برنامه دولت تدبیر و امید قرار گرفت و مردم نیز با رای دادن به این برنامه در شرایطی که اقتصاد کشور به جای اینکه طبق سند چشم‌انداز به رشد هشت درصدی برسد به رشد منفی 6/8 درصد رسیده است و تورم بالای 40 درصد را نیز تجربه می‌کرد از دولت جدید خواستار بازسازی و نوسازی اقتصاد شدند.

وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در احیای وضعیت اقتصادی کشور طی یک سال اخیر، اظهار کرد: طی یک سال و چهار ماهی که از آغاز حرکت جدید ملت ایران و انتخاب دولت تدبیر و امید گذشته است دولت توانسته فقط با سرمایه اعتماد مردم گام‌های موثری در احیای وضعیت اقتصادی کشور و کاهش نرخ تورم بردارد. در تاریخ ایران هیچگاه سابقه نداشته که کاهش رکود همراه با آغاز رونق اتفاق بیفتد.

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری در ادامه با اشاره به موضوع اشتغالزایی و اشتغال جوانان با بیان اینکه گاهی برخی گمان می‌کنند که عدالت به معنای توزیع وضع موجود است، گفت: گاهی راه‌حل تحقق عدالت این است که سفره را کمی بزرگتر کنیم.

وی با بیان اینکه راه شاغل کردن جوانان بیکار نامه دادن به نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی نیست، اظهار کرد: اشتغال دولتی راه‌حل برطرف کردن مشکل اشتغال جوانان در کشور نیست بلکه راه‌حل این است که اقتصاد با حضور و مشارکت مردم بزرگتر شود.

نهاوندیان با اشاره به حضور مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و ... از سال‌های ابتدای انقلاب تاکنون، گفت:‌ ما از ابتدای انقلاب هر چه داشته‌ایم از حضور و مشارکت مردم بوده است. راه‌حل مسائل اقتصادی موجود نیز برای ملتی که همواره روی پای خود ایستاده، همان نسخه شفابخشی است که کشور را در حوزه دفاع مقدس، حوزه‌های فرهنگی و سیاسی نجات داده است.

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری در ادامه با اشاره به وظایف دولت در برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: نخستین وظیفه‌ای که دولت در این زمینه بر عهده دارد توانمندسازی بخش خصوصی است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =