ایسنا نوشت:

رئیس جمهوری آمریکا با اعلام "نقطه عطف" برای ارتش کشورش، از سربازان بازگشته از افغانستان تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما،‌ رئیس جمهوری آمریکا در پایگاه مشترک نیوجرسی خطاب به هزاران سرباز گفت، زمانی که وی قدرت را به دست گرفت حدود 180 هزار سرباز در عراق و افغانستان مستقر بودند اما این تعداد در پایان ماه جاری به 15 هزار کاهش می‌یابد.

اوباما گفت: زمان استقرار نیروی زمینی در کشورهای دیگر و استفاده از ارتش‌های بزرگ برای ساخت کشور در خارج به پایان رسیده است.

آمریکا و نیروهای ناتو فرماندهی عملیات خود را هفته گذشته در افغانستان تعطیل کردند که این اقدام پس از 13 سال جنگ انجام شد. برخی از نیروها همچنان در این کشور باقی می‌مانند تا عملیات‌هایی را علیه اهداف القاعده و طالبان انجام دهند.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنان خود افزود: در ادامه ارتش ما کوچک‌تر خواهد شد اما من به عنوان فرمانده کل قوا به شما اطمینان می‌دهم که ما همواره برای انجام عملیات‌هایی که بخواهیم آمادگی خواهیم داشت. ما بهترین آموزش‌ها و بهترین تجهیزات را در اختیار شما قرار می‌دهیم که در تاریخ جهان بی‌سابقه است چرا که ممکن است جهان همچنان به ما نیاز داشته باشد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه سخنانش با هشدار به تروریست‌های داعش گفت: ائتلاف تحت حمایت آمریکا اجازه نخواهد داد که پناهگاه امنی برای این گروه شکل بگیرد و نهایتا آن‌ها را نابود می‌کند.

اوباما گفت: اشتباه نکنید ائتلاف ما نمی‌خواهد که تنها این سازمان تروریستی وحشی را تضعیف کند. ما قرار است آن‌ها را نابود کنیم. دستاوردهایی حاصل شده است و صدها خودرو و تانک و بیش از هزار موضع جنگی از کنترل آن‌ها خارج شده است. ما این تروریست‌ها را نابود می‌کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: آن‌ها ممکن است گمان کنند که می‌توانند به پیروزی‌های فوری دست یابند اما اقدامات ما همچنان ادامه دارد. ما تسلیم نمی‌شویم. شما آمریکا را تهدید می‌کنید و هیچ پناهگاه امنی پیدا نخواهید کرد. ما شما را همانند خائنان و تروریست‌های پیش از شما پیدا می‌کنیم و جهان شما را پشت سر می‌گذارد و بدون شما به فعالیتش ادامه می‌دهد چرا که ما می‌توانیم شما را شکست دهیم.

وی در ادامه تاکید کرد که آمریکا برای پایان عملیات‌های رزمی خود در افغانستان در پایان سال جاری میلادی آماده است و تعدادی نیرو برای آموزش نیروهای امنیتی افغان و اجرای عملیات‌های ضد تروریسمی باقی خواهند ماند.

اوباما ضمن اشاره به اینکه پایان جنگ در افغانستان جزو اولویت‌های وی است، گفت: چالش‌ها در آنجا همچنان باقی است و افغانستان همچنان مکانی خطرناک است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =