حجت الاسلام محسن رهامی رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصلاح طلبان در باره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به روزنامه ایران گفت:

ما اسفند 91 نامزد مورد نظر خود را انتخاب و اعلام کرده بودیم. شورای هماهنگی اطلاعیه داد که کاندیدای ما خاتمی است. جلوتر که آمدیم دیدیم شرایط حضور آقای خاتمی فراهم نیست. در مرحله بعدی به این رسیدیم که از آقای هاشمی رفسنجانی حمایت کنیم. آنجا بحث پیش آمد که اگر آقای هاشمی هم مانند آقای خاتمی نیاید یا مانع حضورش شوند، تکلیف چیست؟ گفتیم می‌رویم سراغ آقای ناطق‌نوری. در آن زمان هنوز بحث آقای عارف و آقای روحانی به صورت جدی مطرح نبود. در آن شرایط رفتن به سمت ناطق نوری خیلی برای ما مفید‌تر بود تا اعلام کنیم یا خاتمی یا هیچ کس.

وقتی برای ائتلاف خدمت‌شان(ناطق) رسیدیم فرمودند: «من کمک می‌کنم و هر کار از دستم بر بیاید انجام می‌دهم. شما تلاش کنید به یک نظر برسید.» وقتی دست‌مان از آقای ناطق نوری کوتاه شد، میان 8 کاندیدا به غربالگری پرداختیم. این که چه کسی به خواسته‌های ما و شعارهای اصلاحات نزدیک‌تر است. در بین 8 نفر آقای عارف به اصلاح‌طلبان و شعارهای اصلاحات نزدیک‌تر بود. وقتی جلو‌تر آمدیم با رصد فضای انتخابات و ارزیابی استانی به این جمع ‌بندی رسیدیم که امکان رأی آوردن آقای روحانی از آقای عارف قدری بیشتر است. یا باید آقای عارف را با توجه به نمره اصلاح‌طلبی انتخاب می‌کردیم با این احتمال که شکست می‌خورد؛ یا درجه ریسک را پایین ‌آورده و آقای روحانی را انتخاب می‌کردیم. البته اگر آقای روحانی و آقای عارف نبودند باز هم اصلاح‌طلبان به بن‌بست نمی‌رسیدند.

هر چند تا امروز این مسأله رسانه‌ای نشده اما این موضوع در جلسات ما مطرح می‌شد. چند روز مانده به انتخابات ما ارزیابی‌هایی در استان‌ها انجام دادیم که نشان می‌داد آقای قالیباف رأی اول را دارد. بعد از وی آقای جلیلی قرار داشت. با نزدیک شدن به روزهای پایانی تبلیغات جلیلی قدری عقب‌تر افتاد و آقای ولایتی پیش‌تر آمد. باید توجه کرد چه ما می‌خواستیم، چه نمی‌خواستیم به هر حال یک نفر به‌عنوان رئیس جمهوری انتخاب می‌شد. نظر آقای خاتمی و شورای مشورتی را نمی‌دانم اما نظر طیفی از اصلاح‌طلبان از جمله بنده این بود که اگر انتخابات دو مرحله‌ای بشود و آقای عارف و آقای روحانی حذف شوند در دور دوم رقابت بین آقایان جلیلی و قالیباف باشد، باید از قالیباف حمایت کنیم و اگر آقای جلیلی و ولایتی برای دور دوم بمانند از دکتر ولایتی حمایت می‌کنیم.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    30 1
    خلاصه به مرگ گرفتن و به تب راضی شدن دیگه ...
  • reza A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    11 42
    جناب اقای رهامی و هم فکران و..... انتخابات 92 بیش از یکساله ک تموم شده و شما ها شکست خوردین حالا اگر،اما،شاید و..... فایده ایی نداره شماها سنگ جلوی پای دولت نندازین کمکتونم کسی نمیخواد بشینید توی خونتون..
  • بی نام IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    13 32
    اش تا اخر عمرت به همين خيال باش ملت ديگر فريب شما هارا نخواهند خورد.
  • رضا IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    26 5
    البته این دیدگاه شخصی اقای رهامی است وگرنه هیچ هیچ کس در جناع مقابل جلیلی اگر هم به مرحله دوم کشیده می شد به قالیباف رای نمی دادند قالیباف افکارش همان قدر سنتی است که جلیلی است فکسی که تفکیک جنسیتی را در قرن بیستم مطرح می کند ان هم در اداره جات معلوم هم به نحل می خواهد بزند .......
  • بی نام RO ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    10 20
    اقاي رهامي شما يك راي كه بيشتر نبوديد جرا از كلمه ما استفاده ميكنيد ؟؟؟؟؟؟ با اين حرفتان ٧٠ ميليون راى را جرا زير سوال ميبري براى انتخاب رياست جمهورى انتخابات را به انتصابات تبديل نكنيد
  • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    18 5
    هجده ماه از انتخابات مي گذره ولي هنوز بعضي ها تو اون انتخابات گير كردند و نمي خواهند بيرون بياند.
  • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    21 7
    خسته نباشی، دیگه دروغ گفتنم نون و آب داره این روزا؟ کی گفته آقای قالیباف رای اول شهرستانها بوده؟ نکنه به شما هم هم مثل آقای احمدی نژاد آمار و ارقام میرسوندن؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    23 34
    قالیباف خود خودش شهردار فعالی است پشتکار خوبی داره شعار نمیده عملا مرد کاره
  • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    4 6
    فرقی هم نمی کرد زاویه دیدشون 0.5 درجه فرق داره.تازه اونم شاید.پس مردم خوشحال شدند تنها فرقش بود همین.
  • فرشاد A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    5 48
    این حرفها نشان از شیطان بودن اصلاح طلبان است
  • کمیل A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    8 8
    آقای رهامی شما طرفدار اگر و مگر هستی،یک فلش بک به سال ۸۴به بعد بزن،اونوقت این اگر و مگر ها رو آنالیز کن.
  • محمد A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    5 7
    تخم اگر کاشتند ولی سبز نشد
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    6 1
    اتفاقا این یعنی سیاست و دیپلماسی. از اینکه اصلاح طلبان اینقدر هوشمندانه در انتخابات شرکت کردند بسیار خوشحالم.
  • محمد IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    3 1
    اصلاحطلبان بایستی درحمایت ازعارف میماندندواقای عارف هم انصراف نمیداد دراون صورت انتخابات به مرحله دوم میکشیدوبرنده قطعی انتخابات اقای عارف بودواصلاحطلبان ولی خوب انشاا..مجلس دوره بعد