ایرنا نوشت:

 سردبیر نشریه 'رای الیوم' معتقد است که 'موج افراطیون' تمام سرزمینهای اشغالی را در می نوردد و در این بین هشدار 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی به 'جان کری' در این خصوص بی فایده است .
'عبدالباری عطوان' در سرمقاله روز دوشنبه نشریه رای الیوم نوشت: بی شک هشدار نتانیاهو به کری بی فایده خواهد بود، زیرا افراطیون در راه رسیدن به حومه تل آویو و فراتر از آن فتح دروازه قدس اشغالی هستند و دوران تشکیلات تشکیلات خودگردان به ریاست 'محمود عباس' و همپیمانان عرب او در آستانه پایان یافتن است .

نویسنده افزود: نتانیاهو خوب می داند که چنانچه کری در اجلاس دو جانبه 'رم' در ایتالیا که امروز ( دوشنبه) برگزار می شود، به سردمداران رژیم اسراییل فشار وارد کند که ظرف دو سال آتی از سرزمینهای اشغالی سال 1967 عقب نشینی کند، موجب سرازیر شدن پیش قراولان افراطیون تا نزدیکی های تل آویو خواهد شد.

عبدالباری عطوان اضافه کرد: این درحالی است که فشار بر اسراییل به عقب نشینی از سرزمینهای اشغالی 1967 تنها گزینه باقی مانده پیش روی آمریکا است، زیرا رژیم صهیونیستی در سالهای گذشته عملکرد خوبی نداشته و با سرکوب فلسطینیان میانه رو و راه انداختن جنگ های متعدد و دست زدن به جنایت ها فجایع و غیر انسانی علیه مردم بیگناه فلسطین، تمام راه های دستیابی به راه حل مسالمت آمیز در سرزمینهای اشغالی را بسته است.

سردبیر نشریه رای الیوم معتقد است که افراطیون چه فلسطینی باشند یا اعراب دیگر، تنها به رسیدن به حومه تل آویو اکتفا نخواهند کرد، بلکه رسیدن به قلب بیت المقدس هدف آنها خواهد بود، زیرا در این میدان به حکم شرایط حاکم تنها و بی رقیب هستند و تشکیلات خودگردان فلسطینی که در طول عمر 20 ساله اش بخاطر همدستی با رژیم صهیونیستی هیچ گونه مقاومتی از خود نشان نداده ، در آستانه ورشکستگی قرار دارد.

وی افزود که این ورشکستگی شدنی است چه محمود عباس برود سازمان ملل و با دست پر برگردد، چه نرود.

این کارشناس عرب سووال کرد که این افراطیون این همه دست آورد داشته اند و اکنون در ابوظبی و ریاض جولان می دهند و بیش از 20 روز در شهر 'کوبانی' (عین العرب) سوریه مقاومت کردند و بر نیمی از سرزمین عراق و یک سوم مساحت سوریه سیطره دارند و همچنین وجودشان را در کشورهای مغرب، یمن، سومالی و کشورهای ساحل و منطقه 'سینا' در مصر مستحکم می کنند و طبق گزارش ها توانسته اند پنج هزار نفر را فقط در ماه نوامبر به قتل برساند، پس چرا تل آویو در پناه امنیت باشد .

او اضافه کرد: چرا این اتفاق نیفتد، در حالی که شهروندان صهیونیست در سایه آسایش زندگی می کنند و رژیم غاصب اسراییل همچنان به سیاست غارت منابع این سرزمین و کشتار و سرکوب فلسطینیان، دستگیری و بازداشت مردم بی گناه و حتی برخی وزیران دولت خودگردان و تخریب باغات زیتون مردم، گستاخانه ادامه می دهد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =