فرزان آشورزاده با درخشش در جهان و آسیا «سونامی» لقب گرفت.

فتح الله فتحی:تکواندوکار 18 ساله بعد از قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی در فینال گرندپریکس و جام‌جهانی‌ مکزیک هم کم نیاورد. او در گرندپریکس همه حریفان نامدارش را با اختلاف ۱۲ امتیاز و قبل از پایان مسابقه برد و چشم‌ها را خیره کرد. 

آشورزاده درباره فينال گرندپريكس و جام‌جهاني‌ مي‌گويد‌: «در اين مسابقات 8 نفر ‌برتر رنكينگ المپيك حضور داشتند. خدا را شكر بعد از سه مسابقه، طلاي اين رقابت‌ها را گرفتم و مهمتر از آن اينكه با راهنمايي‌ خوب مربيان و دعاي خير مردم هر سه مبارزه‌ام را قبل از پايان وقت قانوني و درهمان راند سوم با فاصله 12 امتياز تمام كردم. از خودم انتظار نداشتم كه با اين اختلاف بتوانم بهترين‌هاي جهان را شكست دهم اما خدا را شكر كه توانستم امتياز كامل را براي سهميه المپيك بگيرم.»
سونامي تكواندو از حالا خط و نشان را براي حريفان كشيده‌: «فكر مي‌كردم بتوانم ببرم اما نه با اين فاصله. خوشحالم با اين برد به نوعي براي‌شان خط و نشان كشيدم. آنها همه بهترين‌هاي جهان بودند.»

طلايي گرندپريكس اما خاطره خوشي از جام‌جهاني‌ ندارد‌: «تيم ايران با ناداوري به فينال نرسيد. ما در مرحله مقدماتي سه تيم ساحل‌عاج، كره‌جنوبي و آلمان را با اقتدار شكست داديم و به نيمه‌نهايي رسيديم. در اين مرحله مكزيك هرچه در توان داشت رو كرد تا ما را شكست دهد. آنها مسابقه را چندين بار به تعويق انداختند، سيستم‌ داوري را تغيير دادند و اجازه ندادند با هوگو و كلاه الكترونيكي مبارزه كنيم. اين كار آنها خيلي زشت بود. به‌‌رغم همه كارهاي زشتي كه انجام دادند، با نتيجه‌ نزديكي به آنها باختيم. خاطره بدي از مكزيك در ذهنم مانده و قول مي‌دهم در مسابقات بعدي اگر حريفي از مكزيك مقابلم قرار بگيرد، تمام اين اتفاقات را در آن مبارزه تلافي كنم.»

آشورزاده درباره تمجيد فدراسيون جهاني و لقب سونامي تكواندو مي‌گويد‌: «لطف خدا بود تا در مبارزه پابه‌پاي قهرمانان جهان، علاوه بر كسب مدال‌هاي طلا لقب سونامي بگيرم. البته اين مدال‌ها وظيفه‌ام را سنگين‌تر مي‌كند چرا كه علاوه بر مردم، كادرفني هم از من توقع تكرار بهترين عملكرد را دارد. اميدوارم در مسابقات آينده اين روند رو به رشد را ادامه بدهم و از عناوين خود دفاع كنم.» 
طلايي بازي‌هاي آسيايي درباره برنامه‌هايش مي‌گويد‌: «براي استراحت و ديدار با خانواده‌ام به سلمانشهر آمده‌ام. براي حضور در اردوهاي تيم‌ملي، فرصت زيادي براي درس خواندن نداشتم و به همين خاطر چند ترم عقب افتاده‌ام، مي‌خواهم با استفاده از تعطيلي اردوها خودم را براي امتحانات آماده كنم.»

پديده تكواندو امسال در ليگ بازي نمي‌كند‌: «سال گذشته رقم قرارداد ملي‌پوشان تكواندو به نسبت خوب بود ولي امسال رقم‌هاي پيشنهادي خيلي پايين آمده و در شأن ملي‌پوشان نيست. همين موضوع باعث مي‌شود انگيزه بازيكنان براي بازي در ليگ كم شود. به رغم توافقاتي كه با يكي از تيم‌هاي باشگاهي داشتم، درگرندپريكس مكزيك مصدوم شدم و براي اينكه مصدوميتم تشديد نشود، امسال قيد ليگ را زدم. فقط به مسابقات گرندپريكس‌ها و انتخابي‌هاي المپيك فكر مي‌كنم.» 
آشورزاده از حالا قولي براي مدال المپيك نمي‌دهد‌: «كسي از فردايش خبر ندارد و من هم نمي‌توانم قولي بدهم. مرحله به مرحله پيش مي‌روم و اميدوارم با همين روند بتوانم تا پله آخر كه رسيدن به المپيك و بعد از آن مدال المپيك است، برسم. همه تلاشم را مي‌كنم با افتخاراتم، مردم را خوشحال كنم. البته من راه زيادي دارم و مي‌خواهم با تلاش بيشتر به طلاي المپيك برسم.»

او حالا اميدواراست رنكينگ جهاني‌‌اش بهتر شود‌: «به عنوان نفر ششم وزن اول المپيك به فينال گرندپريكس دعوت شدم اما هنوز امتياز فينال گرندپريكس مكزيك و جام‌جهاني‌ محاسبه نشده و فكر مي‌كنم با احتساب اين دو مسابقه نفر اول يا دوم رنكينگ شوم. 6 نفر ‌برتر رنكينگ فدراسيون جهاني مستقيم به المپيك مي‌روند، سال آينده سه جايزه بزرگ و رقابت‌هاي جهاني حرف اول را براي ارتقاي رده‌بندي مي‌زند، مي‌توانم اين رتبه‌ام را بهتر كنم.»
آشورزاده درباره ركوردشكني مي‌گويد‌: «هيچ ورزشكاري از ركوردشكني بدش نمي‌آيد اما من حالا به رقابت‌هاي جهاني سال آينده، سهميه المپيك و در نهايت مدال المپيك ريو فكر مي‌كنم تا ببينم بعد‌ چه پيش مي‌آيد.»

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    43 1
    خیلی دوست داشتنیه، دمش گرم
  • ناشناس IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    15 26
    ما برای پیشی گرفتن از قزاق ها در المپیک ریو باید رو مدال های طلای تکواندو حساب ویژه باز کنیم حتی تکواندوی بانوان.قزاق ها مدال های بوکس رو میبرند
    • بی نام IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
      9 9
      دوست عزیز المپیک ریو با بازیهای آسیایی که قزاقها در پله چهارم و بالاتر از ما قرار گرفتند فرق میکند.