مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده گفت: برای کاهش نرخ وقوع طلاق های نارس و خانواده های آسیب دیده باید فرهنگ سازی کنیم. جشنواره ملی ازدواج و خانواده جوان با این هدف متعالی، امسال در سیزده محور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ بهمن بهمنی با تاکید بر تحول محتوایی این جشنواره نسبت به جشنواره های گذشته گفت: با تغییر و گسترش محورهای جشنواره، امسال شاهد معرفی افراد، خدمات و آثار برگزیده سال در زمینه ازدواج و خانواده در حوزه های علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی خواهیم بود.

به گفته او: کتاب، فیلم و کلیپ، زوجین موفق، خیرین، افراد و نهادهای تاثیرگذار، دستگاه های برتر، مفاخر و نخبگان، تئاتر و نمایشنامه، شبکه های اطلاع رسانی مجازی، رسانه های دیداری، شنیداری و مکتوب، برنامه های خاص استانی، ادبیات و موسیقی، محورهای امسال این جشنواره هستند.

رئیس دبیرخانه جشنواره ملی ازدواج و خانواده جوان گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و در راستای حساس سازی گروه های مرجع و فرهنگ سازی ازدواج آگاهانه، آسان، پایدار و به هنگام، امسال محورهای جشنواره متفاوت تر و به لحاظ کیفی و کمی ارتقا یافته است. همچنین داوری ها در سطح ملی و با حضور اساتید و صاحبنظران تخصصی در هر محور، انجام می شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده با اشاره به اهمیت پرداختن به مسئله ازدواج در بین مسئولین گفت: دین مبین اسلام بر امر ازدواج و تحکیم خانواده تاکید فراوانی دارد. الگوسازی، حل مشکل ازدواج جوانان و آموزش و فرهنگ سازی برای استحکام بنیان خانواده و ازدواج های پایدار وظیفه ای خطیر بر دوش مسئولین، کارشناسان و فعالان این حوزه است.

بهمنی گفت: این جشنواره با هدف فراهم سازی بخشی از زمینه های لازم برای تشکیل خانواده های آرام بخش، پایدار و متعالی و نیز کاهش زمینه های شکل گیری خانواده های آسیب دیده و کاستن از نرخ وقوع طلاق های نارس از طریق ترویج فرهنگ ازدواج های سالم و همسرداری شایسته به میمنت فرخنده سالروز ازدواج حضرت رسول اکرم(ص) و همسر بزرگوارشان حضرت خدیجه کبری(س) در 18 دی ماه سال جاری برگزار می شود. در این جشنواره با تدوین فرایند دقیق برای ارزیابی موضوعات مورد داوری، جوایز نفیسی به برگزیدگان اهدا می شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    8 0
    طرف پول نداره شکمشو سیر کنه چه برسه بره ازدواج کنه
  • صالح IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    2 1
    بسیار ضروری است در مورد عدم تمایل پسران مجرد به ازدواج و رواج گسترده طلاق ، بجای نصایح شیرین این امر توسط کارشناسان مسائل اجتماعی ، حقوقدانان و روانشناسان خبره آسیب شناسی شده و راه حل های عملی ارائه گردد . به نظر من یکی از عوامل موثر در این امر مسئله "مهریه " می باشد . که برای خانم های جوان سطحی نگر توقع اعمال نظر مقتدرانه به مرد خانواده را ایجاد می کند یا انگیزه ای است با نفع مادی فراوان برای برای زن در برهم زدن کانون خانواده و راحت به ثروتی باد آورده رسید ه می باشد . هر چند به قیمت نابودی خانواده و مرد خانواده تمام شود و با بسیار عوارض سوء اجتماعی پیامد آن . و متاسفانه قانون فعلی نیز به این امر کمک می کند .
    • دوست IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
      1 3
      آقا الکی مهریه رو بهانه نکنید کسی که داره باید مهریه زنشو بده و کسی که نداره زن چی میتونه ازش بگیره؟ اگر مهریه بد بود دستور صریح قرآن بر آن نبود هرچند که به فرموده پیامبر ص«بهترین زنان امت من زنانی هستند که مهریه شان کم است» به نظر من یه فکری به مشکل بدحجابی جامعه و تنوع طلبی آقایون بشه،