تسنیم نوشت:

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موضوع موشکی ایران خارج از هر نوع مذاکرات است.

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در حاشیه سومین همایش نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری که در تالار مدرس برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که آسوشیتدپرس مدعی شده ایران بخشی از اورانیوم غنی‌ شده خود را رقیق کرده و این موضوع سبب تمدید مذاکرات شده است. این خبر صحت دارد؟ گفت: به هیچ‌وجه این ادعا صحت ندارد.

او ادامه داد: مذاکره‌کنندگان ما در جمهوری اسلامی ایران در چارچوبی که مقام معظم رهبری ترسیم کردند، حرکت کردند و آمریکایی‌ها درخواست تمدید مذاکرات را داشتند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: درخواست تمدید مذاکرات از سوی آمریکایی‌ها حتی برای متحدان‌شان نیز غیرمنتظره بود و آنها خبر نداشتند که چرا آمریکایی‌ها در آخرین لحظه مذاکراتی را که به سمت گام‌های رو به‌ جلو در حرکت بود را متوقف کردند و پس از آن درخواست تمدید طولانی‌مدت مذاکرات را داشتند.

ولایتی گفت: این موضوع نشان‌دهنده وقوع برخی اتفاقات در پشت صحنه سیاست‌های آمریکاست که به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور آمریکا اقتدار لازم را برای تصمیم‌گیری ثابت ندارد و این ضعف اقتدار حاکمیت آمریکا موجب می‌شود که اقداماتی انجام دهد که حتی برای دوستان و متحدانش نیز غیرقابل پیش‌بینی باشد.

او گفت: بنابراین تمدید مذاکرات هیچ ربطی به ایران ندارد و ایران مواضع خود را محکم حفظ می‌کند و مواضع‌اش این است که حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای برای مصارف صنعتی را داشته باشد نه برای کارهای نمایشی؛ ایران در حفظ تکنولوژی و موادی که برای کاربرد صلح‌آمیز تولید می‌کند به خصوص برای مصرف رآکتورهای تولیدکننده برق و آب‌شیرین‌کن‌ها از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: بهترین، ارزان‌ترین و پاک‌ترین انرژی که می‌تواند به کار گرفته شود و جنوب ایران را آباد کند، انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است؛ مواضع ما همچنان مانند گذشته محکم است و در مسیر ترسیم‌شده توسط رهبری قرار داریم و مذاکره‌کنندگان ما در مذاکرات هیچ نوع ضعفی را نشان نداده‌اند.

او در پاسخ به این پرسش که یکی از نمایندگان اعلام کرده که آقای ظریف و آقای عراقچی تعهد دادند که در دور بعدی مذاکرات، بحث موشکی مطرح شود، آیا این خبر صحت دارد تاکید کرد: به هیچ‌وجه درست نیست؛ طرف‌های مقابل از موشک‌ها صحبت می‌کنند، اما این رویایی کاذب از سوی غربی‌هاست که هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد.

ولایتی یادآور شد: ایران برای مقاصد دفاعی خود هر کاری لازم باشد انجام می‌دهد؛ مهمترین خاصیت موشک‌ها، خاصیت بازدارندگی است و ایران برای اینکه بتواند دفاع خود را تقویت کند، نیازی به اجازه گرفتن از کسی ندارد و موضوع موشکی ایران خارج از هر نوع مذاکرات است.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    11 4
    افرین اقای ولایتی . در موضع قانون و در برابر خون شهیدان ایران اسلامی بسیار منطقی حساب شده ، هوشمندانه و قاطع صحبت کردید .... موفق باشید به خواست خدا .
  • ایران دوست IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    18 4
    آقای ولایتی بقای مملکتی که به چند موشک وابسته است عاقبتش بهتر از کره شمالی نمی شود
  • رسول A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    2 10
    مذاکره بی فایده است امریکا دارد زمان می خرد. سرنوشت لیبی در انتظار ماست
  • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    5 3
    هدف اجرای طرح کاهش قیمت نفت و فشار بر مابود .صفر وزیر امورخارجه عربستان به وین در روزهای پایانی یادمان نرود
  • محمدعلی A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    4 1
    ما می دانیم چرا آخرین لحظه آمریکا خواستار تمدید مذاکرات شد. آقای ولایتی اگر شما هم خواستید بدانید تماسی با ما بگیرید.