نسیم آنلاین نوشت:

وزیر راه گفت: دریافت ۱۲ میلیون در شهر جدید پردیس در زمره تعهدات قبلی است.

عباس آخوندی گفت: هر هفته ۹ هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی کامل می‌شوند و دریافت ۱۲ میلیون تومان از متقاضیان مسکن مهر شهر جدید پردیس در زمره تعهدات قبلی است.

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران و در حاشیه چهاردهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران، برخی از رسانه ها را عامل تزریق نگرانی در زمینه مسکن مهر برشمرد و گفت که هرهفته 9 هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی کامل می شوند.

آخوندی برآورد کرد: 11 میلیون واحد مسکونی در12 سال آینده باید ساخته شوند و افزود که از این مقدار 2 میلیون واحد مسکونی مربوط به مسکن مهر بوده و 9 میلیون واحد مسکونی مابقی نیز مربوط به مسکن شهری خواهد بود.

او گفت که اگر میزان نیاز ساخت مسکن در کشور به 12 سال تقسیم شود باید سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی و 800 هزار واحد مسکن شهری احداث شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، در این مرحله دولت موفق شده با برنامه ریزی های انجام شده پرداخت سالانه وام 200 هزار وام مسکن روستایی را تسهیل کند.

آخوندی، با اشاره به نیاز ساخت سالانه 800 هزار واحد مسکن شهری هم گفت که دولت در نظر دارد در زمینه بافت فرسوده و ناکارآمد شهری با ارایه تسهیلات نوسازی سالانه 300 هزار واحد تامین تسهیلات شود که بر این اساس در مجموع دولت 50 درصد بازار مسکن را تعیین تکلیف کرده و مابقی نیاز بازار نیز باید در بازار آزاد تامین واحداث شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بانک مرکزی در صدد است با تصویب شورای پول و اعتبار اجازه تاسیس صندوق پس‌انداز مسکن را در تمام بانک‌ها صادر کند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    8 5
    "خبرآن لاین" لطفاً اجازه بده به این دولت با این وزرای نارکارآمدش که فقط به فکر سرمایه دارها هستند بگیم که لطفاً دولت رو تحویل بدید و دیگه کم به مردم دروغ بگید، ای کاش در وعده های تبلیغاتییتون همه ی حقایق رو برای مردم می گفتید.
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    5 4
    شما اینقدر کارهای قانونی مکنید خسته نشید
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    5 5
    اقا مردم چقدر میتونن پول بیارن مگه در کرمان نزدیک 40 میلیئن نقد دادین هنوز کار داره تازه اقساطش هم رسیده
  • ملیحه جعفرمنش IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    اگه پرداخت 12 میلیون تومان در زمره تعهدات قبلی متقاضیان است پس لطفا بند تعهدات دولت و شرکت عمران شهر جدید پردیس هم بخونید . فکر کنم جا انداختید. خواهش میکنم اینقدر برای مردم قدم خیر برندارید به اندازه کافی با پولی که برای مسکن مهر واریز کردند و این اجاره خانه های سرسام آور و هزینه های تورمی و نجومی لطفا سعی کنید فقط و فقط سازمان های وابسته شما به تعهداتشون عمل کنند. با تشکر