ایسنا نوشت:

نیروهای ارتش سوریه کنترل منطقه استراتژیک "الملاح" را در شمال شهر حلب از کنترل تروریست‌ها خارج کردند و کنترل این منطقه را بدست گرفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، رسانه‌های سوری و دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کردند که در جریان درگیری‌های شدید شماری از تروریست‌ها کشته و نیروهای سوری پس از این درگیری‌ها، منطقه استراتژیک الملاح در شمال حلب را باز پس گرفتند.

نیروهای ارتش سوریه در تلاش هستند تا مناطق تحت تصرف تروریست‌ها را محاصره کنند و با کنترل درآوردن مناطق شمال و غرب حلب، خطوط امدادرسانی تروریست‌ها را قطع کنند و کنترل بر منطقه الملاح گامی برای رسیدن به این هدف است.

در همین حال دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در حمله نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مردمی به مقرهای تروریست‌های تندرو، 34 تن از آن‌ها از جمله افرادی از جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه به هلاکت رسیدند.

خبرگزاری رسمی سوریه نیز گزارش داد که ارتش سوریه پس از پیشروی‌های جدید عرصه را بر تروریست‌ها در حلب تنگ کرده است.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد که علاوه بر کنترل کامل نیروهای سوری بر منطه الملاح، آن‌ها مناطقی در جنوب و غرب منطقه "حندرات" در حومه حلب را نیز تحت کنترل خود درآوردند و تعداد زیادی از مخالفان مسلح نیز در این میان کشته شدند.

از سوی دیگر، عشایر در شرق دیرالزور در جبهه‌های فرودگاه نظامی دیرالزور به ارتش سوریه پیوستند تا با تروریست‌های داعش بجنگند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که داعش صدها تن از مردمان این عشایر را اعدام کرد و زنان آنها را به اسارت گرفت.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که این نیروها، قدرت ارتش سوریه را که به دفاع از فرودگاه نظامی دیر الزور می‌پردازند، بیشتر می‌کند و پیوستن آنها به نیروهای سوری حالتی از رعب و وحشت را در مناطق تحت تصرف داعش در حومه دیر الزور ایجاد می‌کند.

المیادین گزارش داد که زندگی عادی و مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در جریان است و ادارات رسمی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و بازارها نیز مملو از مردم است.

از سوی دیگر "رمزی عزالدین،" معاون استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل در امور سوریه به مذاکرات خود در دمشق ادامه داد و درخصوص طرح تعلیق درگیری‌ها در حلب بحث و مذاکره کرد.

وی همچنین با فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه دیدار و درخصوص طرح دی میستورا با او بحث و گفت‌وگو کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    3 7
    ببینم مگه هنوز تو سوریه جنگه ؟؟؟؟ شبکه خبر که میگفت ارتش قهرمان سوریه در استانه فتح نیویورک و واشنگتن و لاس وگاسه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    2 4
    اينا كه همش دارن پس ميگيرن اينا رو كي از دست داده بودن كه ما باخبر نشديم؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    2 5
    تروریستها بهد از شکستهای جدیدشون اینبار به سیدنی حمله کردن