ایسنا نوشت:

تیم مذاکره کننده‌ هسته‌ای کشورمان به سرپرستی سید عباس عراقچی بامداد امروز (دوشنبه) برای مذاکره با همتایان خود در گروه 1+5 راهی ژنو شد.

دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود. همچنین طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هیات‌های مذاکره کننده ایران و آمریکا به طور دوجانبه با یکدیگر دیدار می‌کنند.

علاوه بر این احتمال دیدار هیات مذاکره کننده‌ی هسته‌ای کشورمان با نماینده فرانسه در گروه 1+5 در روز سه شنبه نیز وجود دارد.

اولین دور گفت‌وگوهای دو جانبه ایران و آمریکا ساعت 13 به وقت محلی برگزار می‌شود.

این دور از گفت‌وگوها از آنجایی که اولین دوره گفت‌وگوها در دوره‌ی تمدید 7 ماهه مذاکرات است، حائز اهمیت است و دو طرف به ارزیابی اراده‌های سیاسی یکدیگر برای رسیدن به توافق می‌پردازند.

سید عباس عراقچی ، مجید تخت روانچی، حمید وحیدی نژاد، داود محمدنیا، محمد امیری، حسین زمانی‌نیا و یک کارشناس حقوقی از اعضای تیم هسته‌ای ایران هستند.

همچنین وندی شرمن، معاون وزیر خارجه‌ی آمریکا، سرپرستی هیات مذاکره کننده این کشور را در مذاکره با ایران بر عهده دارد.

مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در رسیدن به این توافق جامع پس از یک سال و با پایان مهلت تعیین شده برای این مذاکرات برای یک دوره 7 ماهه دیگر تمدید شد.

با این حال دو طرف سعی دارند تا کمتر از 4 ماه دیگر به یک توافق کلی دست یابند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دوست A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    2 1
    به نظر میرسد دولت آقای روحانی قصد بهره‌برداری انتخاباتی از مذاکرات را دارد تا با کشاندن مذاکرات به دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری از آن اهرمی برای پیروزی استفاده کند . احتمالا شعار دوره بعد انتخابات آنها این میتواند باشد که برای به سرانجام رسیدن مذاکرات و پایان تحریمها به من رای بدهید . این درحالی است که هم اکنون هم میتوان توافق را نهایی کرد و هزینه دوساله ادامه این بازی را بر دوش ملت تحمیل نکرد .
  • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    2 0
    باز هم سر کار گذاشتن مردم و استرس شروع شد. دلار رو میخوان بکنن 4 تومان