ایسنا نوشت:

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ جزئیات کلاهبرداری چند ده میلیارد تومانی شرکت نگین خودرو آفتاب را تشریح کرد.

در پی مراجعه تعدادی از شکات و مالباختگان به دادسرای ناحیه دو تهران مبنی برشکایت از شرکت «نگین خودرو آفتاب» پرونده ای با موضوع «کلاهبرداری» تشکیل و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 2 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده و تحقیقات بعمل آمده از ده‌ها مالباخته که هر روز به تعداد آنها افزوده می شد، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که شرکت "نگین خودرو آفتاب" با تبیلغات بسیار گسترده رسانه ای اقدام به جذب تعداد بسیار زیادی از متقاضیان خرید خودرو کرده و برابر قراردادهای تنظیمی مقرر شده تا شرکت پس از دریافت مبلغ یک سوم پول خودرو نسبت به تحویل آن در مدت 45 روز کاری اقدام کند اما با گذشت چندین ماه از زمان تعیین شده برای تحویل خودرو، این شرکت هیچگونه اقدامی نسبت به تحویل خودرو به شکات و مالباختگان نکرده است.

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره چهاردهم با مراجعه به دفتر شرکت در خیابان «بهبودی» و بررسی اسناد شرکت اطلاع پیدا کردند که شماره ثبت اولیه شرکت در سال 89 برای خرید و فروش محصولات کشاورزی و به صورت مشخص «خرید و فروش زعفران» و بنام «نگین زعفران آفتاب» ثبت گردیده که پس از مدتی، با تنظیم چندین صورتجلسه کاربری نسبت به تغییر فعالیت آن اقدام و عنوان شرکت به «نگین خودرو آفتاب» تغییر نام پیدا کرده است.

با توجه به گستردگی اقدامات صورت گرفته و ارزش چند ده میلیارد تومانی پرونده، تحقیقات گسترده ای جهت دستگیری اعضای شرکت آغاز و کارآگاهان اداره چهاردهم در چندین نوبت موفق به دستگیری تمامی اعضای متواری شرکت شدند؛ اما با این وجود متهم اصلی پرونده که همان مدیریت شرکت بنام «حمیدرضا. ج» (32 ساله) بود با اطلاع از موضوع طرح شکایت شکات و مالباختگان در مرجع قضایی و دستگیری اعضای شرکت توسط پلیس آگاهی، از تهران متواری شده بود.

اقدامات پلیسی جهت شناسایی مخفیگاه متهم در دستور کار اداره چهاردهم قرار داشت تا سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه «حمیدرضا. ج» در شهرستان رامسر شده و سرانجام وی را دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران، سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، اعلام کرد: «در ادامه رسیدگی به پرونده مشخص شد که متهم اصلی پرونده با هدف جلب اعتماد افراد متقاضی خرید خودرو اقدام به تحویل ده‌ها دستگاه انواع خودروهای سواری ایرانی (پراید، پژو پارس ریال ال 90 و ...) و بعضا خودروهای خارجی به تعدادی از متقاضیان خودرو کرده است».

محمدیان، با اشاره به دستور مقام قضایی در خصوص واریز اقساط از سوی افرادی که شرکت نگین خودرو آفتاب نسبت به تحویل خودرو به آنها اقدام کرده اما از تحویل اسناد مالکیت خودرو خودداری کرده گفت: با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده در شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه دو تهران مقرر شد تا تحویل گیرندگان خودرو برابر دستور مقام محترم قضایی و با عنایت به افتتاح حسابی از سوی دادسرای ناحیه دو نزد بانک ملی شعبه علامه طباطبایی سعادت آباد (کد 1455) به شماره حساب 0346967366009، نسبت به واریز اقساط خود به این حساب اقدام و از واریز وجوه به سایر حساب ها یا پرداخت وجه به اشخاص ثالث جدا خودداری کنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    6 1
    والا در بعضي از اين آگهي هاي ليزينگ وقتي پيش را با مجموع اقساط جمع مي كني به قيمتي نزديك به قيمت نقدي خودرو مي رسي معني اين آگهي ها اين است كه ما با ضرر فراوان خودرو مي فروشيم يا كلاهبرداريم
  • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    7 1
    بعضي هم از كبابي به برج سازي رسيدن در مورد اين پديده هم خواهيد شنيد
  • بهراد قره اوغلان US ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    10 1
    چند وقت پیش میخواستم خودروی رانا رو از این شرکت به صورت لیزینگ بخرم شانس اوردم پشیمون شدم وگرنه....