تسنیم نوشت:

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز دخالت‌های خارجی عامل مهمی در جهت عدم ثبات سوریه برای رسیدن به صلح پایدار است.

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از ظهر امروز با «نیلز آمن» نماینده پارلمان آلمان و عضو هیئت مرکزی و سخنگوی حزب سوسیال دموکرات این کشور دیدار کرد.

ولایتی در این دیدار مسئله سوریه و داعش را از مهمترین نگرانی‌ها دانست و گفت: موضوع داعش و سوریه نه تنها منطقه بلکه جهان را می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد.

وی روابط دو کشور را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تبادل هیئت‌های مختلف در تمام رده‌ها می‌تواند به گسترش روابط دو کشور کمک کند.

ولایتی در پاسخ به سوال نیلز‌ آمن در خصوص وضعیت امروز منطقه و جهان، گفت: پس از سقوط شوروی شرایط جهان بسیار تغییر کرد، در حالی که همه انتظار جهان دو قطبی را داشتند، اما کشورهای قدرتمند جدیدی نیز ایجاد شدند که این به معنای تغییر شیوه نگرش به جهان است و برعکس تصور ابرقدرت‌ها شیوه اداره جهان و حضور کشورهای قدرتمند معادلات را تغییر داد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز شاهدیم خاورمیانه به مهمترین منطقه جهان تبدیل شده و در بسیاری از نقاط جهان هم وضعیت مشخصی حاکم نیست.

ولایتی با بیان اینکه امروز به نظر می‌رسد برای ثبات در منطقه و جهان باید کشورهای قدرتمند همکاری بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: ایران در زمینه مقابله با تروریسم از تمام ظرفیت و توان خود بهره‌برداری می‌کند.

وی در پایان گفت: امروز دخالت‌های خارجی عامل مهمی در جهت عدم ثبات سوریه برای رسیدن به صلح پایدار است، چرا که دولت سوریه باید با تروریست‌ها و حامیان خارجی از کشورهای مختلف مقابله کند، بنابراین اولین قدم برای صلح در سوریه آن است که نیروهای خارجی از این کشور خارج شوند و سپس می‌توان در مورد دستیابی به راه‌حل مناسب و طبق خواست مردم در جهت ایجاد صلح و ثبات گام برداشت.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =