ایسنا نوشت:

مسوولان عراقی به دلیل تحولات امنیتی تا اطلاع ثانوی مقررات منع آمد و شد در استان الانبار اعلام کردند. در همین حال نیروهای پیشمرگ کرد حمله داعش به کوه‌های سنجار را ناکام گذاشتند. تروریست‌های داعش نیز 19 پلیس را در استان الانبار به قتل رساندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، مسوولان عراقی اعلام کردند که مقررات منع آمد و شد را در استان الانبار تا اطلاع ثانوی اعمال کرده‌اند و علت این اقدام تحولات امنیتی بوده است.

در همین حال در اطراف شهر هیت که در 70 کیلومتری غرب رمادی قرار دارد درگیری‌های شدیدی میان ارتش عراق و تروریست‌های داعش به وقوع پیوست.

گروه تروریستی داعش همچنین چندین برج مخابراتی در استان الانبار را منفجر کرد.

کنترل داعش بر 15 روستا در استان الانبار

از سوی دیگر گروه تروریستی داعش 15 روستا را در استان الانبار در ناحیه‌های الوفا و المرکاط با هفت روستا از توابع حدیثه و البغدادی در غرب استان الانبار تحت تصرف خود درآورد.

در شمال رمادی نیز درگیری‌های شدیدی میان افراد مسلح داعش با عشایر البوجلیب و البوسوده به وقوع پیوست.

در نزدیکی سامراء نیز درگیری‌هایی میان افراد مسلح داعش با نیروهای عراقی به وقوع پیوست و نیروهای عراقی اجازه پیشروی داعش را در برخی از مناطق ندادند.

حمله ناکام داعش به سنجار

نیروهای پیشمرگ وابسته به اقلیم کردستان نیز حمله داعش به کوه‌های سنجار را ناکام گذاشتند و اعلام کردند که این حمله همچنان ادامه دارد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که درگیری‌ها در منطقه کوه‌های سنجار متوقف نشده است و داعش در تلاش است تا یکی از مرقدهایی را که در روستای کابار برای ایزدی‌ها مقدس است، منهدم سازد.

در همین حال حدود 1000 خانواده در کوه‌های سنجار از اوضاع انسانی دشوار رنج می‌برند. علت بارش باران و کاهش درجه هوا و بسته شدن تمامی راه‌های زمینی منتهی به این کوه‌ها اوضاع به شدت بر این افراد دشوار شده است چراکه تروریست‌های داعش این کوه‌ها را محاصره کرده‌اند.

کشته شدن 19 پلیس عراقی در استان الانبار

از سوی دیگر گروه تروریستی داعش دست‌کم 19 پلیس عراقی را به قتل رسانده و دیگر نیروها را در داخل مقرشان در منطقه الوفا در استان الانبار محاصره کرد.

در این خصوص حسین کسار، شهردار الوفا اعلام کرد که نیروهای پلیس از روز جمعه با داعشی‌ها می‌جنگند اما کمبود مهمات آنها را مجبور ساخت تا عقب‌نشینی کنند و کنترل این منطقه را از دست بدهند و به یکی از مقرهای پلیس در داخل این منطقه پناه ببرند.

وی هشدار داد: اگر دولت هرچه سریع‌تر برای نجات این افراد از دست تروریست‌های داعش وارد عمل نشود این نیروها به صورت دسته‌جمعی کشته خواهند شد.

بازداشت معاون والی داعش در دیالی

در همین حال فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد که نیروهایی از هنگ دوم تیپ ششم پلیس عراق توانستند معاون والی دیالی را در منطقه الغزالیه در غرب بغداد بازداشت کنند.

فرماندهی عملیات بغداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که معاون والی داعش در دیالی فلش‌ها و رم‌هایی در اختیار داشت که در آن سخنرانی‌های تحریک‌آمیز طایفه‌ای و عملیات تروریستی ضبط شده بود.

پیشروی‌های داعش در صلاح‌الدین

از سوی دیگر منابع در استان صلاح‌الدین در مصاحبه با الجزیره اعلام کردند که تروریست‌های داعش وارد بخش غربی از شهر بیجی شده و پس از درگیری با نیروهای عراقی چندین منطقه را تحت تصرف خود درآوردند.

هوشیار زیباری: زمان آغاز درگیری‌ها برای آزادسازی موصل آغاز شده است

در همین حال هوشیار زیباری، وزیر دارایی عراق با بیان اینکه زمان درگیری‌ها برای آزادسازی موصل از دست تروریست‌های داعش آغاز شده است، گفت: دولت از عشایر سنی حمایت خواهد کرد.

وی در مصاحبه با شبکه العربیه درخصوص روابط عراق با کشورهای حوزه خلیج فارس نیز گفت: زمینه‌ای جدید در روابط میان عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس به وجود آمده است که به دولت جدید عراق فرصتی برای گسترش روابط خود با کشورهای عربی و اسلامی را می‌دهد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدي IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    2 6
    داعش گروه تروريستي است كه قصد اجاري اسلام اموي رو داره