تسنیم نوشت:

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رشد ۲۳ درصدی بودجه آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال ۹۴ گفت: برای جبران کمبود نیرو ناشی از افزایش مرخصی زایمان فرهنگیان به ۹ ماه تدابیری را اتخاذ خواهیم کرد.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه مراسم تقدیر از دانش‌آموزان پژوهشگر که با حضور وزیر علوم برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش در قالب پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی از دانش‌آموزان پژوهشگر حمایت می‌کند. هم‌اکنون 401 پژوهش‌سرا در سراسر کشور داریم که تلاش می‌شود تا پایان دولت یازدهم در هر منطقه آموزشی یک پژوهش‌سرای دانش‌آموزی داشته باشیم.

او در خصوص توجه به معلمان پژوهشگر در قالب لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: معلمانی که نوآوری در روش آموزش و تدریس داشته باشند و در زمینه‌های مرتبط با آموزش و پرورش پژوهش انجام داده باشند، در طرح رتبه‌بندی معلمان دارای امتیاز خواهند بود.

فانی ادامه داد: لایحه رتبه‌بندی معلمان تدوین شده و آیین‌نامه‌های آن در حال تنظیم است که پس از تنظیم آیین‌نامه‌ها به صورت صریح می‌توان ابعاد آن را اعلام کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تقدیر از معلمان برتر در جشن شب میلاد پیامبر (ص) گفت: در این جشن از معلمانی که فراتر از وظایف سازمانی خود تلاش کرده‌اند همانند معلم مریوانی یا معلم لرستانی که برای نجات جان دانش‌آموزش جان باخت، تقدیر می‌شود.

او در خصوص بودجه آموزش و پرورش در سال 94 گفت: بودجه آموزش و پرورش در سال 94، 23 درصد رشد داشته است، البته مجلس نیز تبصره‌هایی را تایید و تصویب کرده است که در صورت قطعی شدن این روند بیشتر هم می‌شود.

فانی در خصوص افزایش مرخصی زایمان معلمان به 9 ماه گفت: کمبود نیرو و جدا شدن معلم از دانش‌آموزان در وسط سال تحصیلی از جمله مواردی بود که اجرای طرح افزایش مرخصی زایمان فرهنگیان به 9 ماه را به تعویق انداخت.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به نیاز همکاران فرهنگی به افزایش مرخصی زایمان به این نتیجه رسیدیم که این طرح اجرا شود که بالطبع مشکلاتی را نیز به همراه دارد.

او گفت: با ساماندهی نیروی انسانی که از سال گذشته شروع کردیم، بخش عمده‌ای از کمبود نیروها را حل خواهیم کرد و بخش دیگر را از طریق پرداخت اضافه‌کار به فرهنگیان جبران خواهیم کرد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    13 0
    وزیر محترم من عصرها میرم کارمیکنم تا شب تا مخارج خانوادمو در بیارم دیگه کلاس هم برام مهم نیست.خیلی خسته شدیم.
  • فصل پاپیز EU ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    1 0
    همین معوقات را فوری پرداخت کنید تا معلم دلگرم کار باشد.