۰ نفر
۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۲

تسنیم نوشت:

سنای آمریکا هم پس از نمایندگان کنگره به لایحه ۱۱۰۰ میلیارد دلاری هزینه های دولت رای مثبت دادند تا این لایحه برای قانونی شدن نیاز به امضای باراک اوباما داشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپاتنیک، در رای گیری روز گذشته 56 نفر از سناتورهای آمریکایی به لایحه 1100 میلیارد دلاری هزینه های بودجه دولت رای مثبت دادند و 40 نفر نیز با این لایحه مخالفت کردند.
بر اساس این گزارش قرار است لایحه هزینه های بودجه آمریکا امروز یکشنبه توسط باراک اوباما امضا شود. اوباما همچنین روز گذشته یک لایحه موقت را برای تامین مالی هزینه های دولت تا 17 دسامبر امضا کرده بود تا دولت را از تعطیلی نجات دهد.
پیش از این انتظار می رفت که تصویب این لایحه در سنا با مشکلات زیادی روبرو شود چرا که دموکرات ها و جمهوریخواهان اختلاف نظر زیادی در خصوص اصلاحات اوباما در زمینه مهاجرت دارند.

لایحه بودجه 1100 میلیارد دلاری موجب خواهد شد تا منابع مالی مورد نیاز دولت آمریکا حداقل تا سپتامبر 2015 میلادی تامین شود ولی این لایحه تنها هزینه های وزارت امنیت داخلی آمریکا را تا ماه فوریه یعنی دو ماه دیگر تامین خواهد کرد.
در طرح مصوب شده از سوی سنا و مجلس نمایندگان آمریکا 554.2 میلیارد دلار برای تامین مالی هزینه های ارتش آمریکا در سال مالی 2015 میلادی اختصاص داده شده است.

بیش از 490.2 میلیارد دلار از این بودجه برای پنتاگون خواهد بود و 64 میلیارد دلار نیز برای تامین مالی هزینه های جنگ در نظر گرفته شده است. در این لایحه 1100 میلیارد دلاری همچنین 112 میلیون دلار نیز برای مقابله با بحران ابولا در نظر گرفته شده است.

کنگره آمریکا همچنین 619.8 میلیون دلار نیز برای برنامه تسلیحات اسرائیل در نظر گرفته است که شامل 347 میلیون دلار برای سامانه دفاع موشکی اسرائیل خواهد بود. 175 میلیون دلار از این بودجه برای سامانه دفاع موشکی موسوم به گنبد آهنین هزینه خواهد شد که توسط شرکت اسرائیلی رافائل ساخته می شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =