فارس نوشت:

رئیس پلیس راه راهور ناجا وضعیت مهران را تشریح کرد و گفت: به دلیل دپوی جمعیت در مهران، هم‌اکنون به ۲۰ هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زوار نیازمندیم.


سرهنگ محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا در مورد آخرین وضعیت ترافیکی مرزهای جنوبی کشور گفت: هم‌اکنون وضعیت مناسبی در سرویس‌دهی به زائران عتبات عالیات از مرز مهران به داخل کشور نداریم.

رئیس پلیس راه راهور ناجا تشریح کرد: مهران شهری با 15 هزار نفر جمعیت است که با50 هزار خودروی زائران که در آن پارک شده بود به پارکینگ تبدیل شده بود که پلیس راهور با هماهنگی واحدهای کمکی که از سایر شهرستان‌ها اعزام شده بود، با جرثقیل خودروهای پارک شده را از مسیرهای اصلی جابجا کرد تا بتواند مسیر رفت و برگشت اتومبیل‌ها را باز کند.

سرهنگ حمیدی ادامه داد: همچنین یک جاده جنگی را با زیرسازی راهسازی آماده به کار کردیم تا بتوانیم مسیری را از سمت مرز به خارج از شهر مهران هموار کنیم و با این دو اقدام توانستیم نسبتاً وضعیت مناسبی به مهران بدهیم.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی گفت: زائران هم‌اکنون با حجم زیادی وارد مرز شده‌اند که قابل پیش‌بینی هم بود، اما سیستم حمل و نقل موجود توانایی جابه‌جایی این حجم مسافر را ندارد و این امر موجب شده که جمعیت زیادی بین مرز تا مهران و هم چنین از مهران تا مسیر سایر شهرستان‌ها دپو شوند و این وضعیت، بارترافیکی را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا از همه مسئولان خواهش کرد که برای تسهیل رفت و آمد زائران به مهران اتوبوس اعزام کنند.

او گفت: هم‌اکنون 20 هزار دستگاه اتوبوس نیاز فوری شهر مهران است برای خروج زائران از مرز تا مهران و از مهران به سایر نقاط کشور.

سرهنگ حمیدی گفت: هم‌زمان وضعیت جوی و برودت هوا را داریم و احتمالاً در روزهای آینده بارندگی را خواهیم داشت که این مسائل می‌تواند تأثیر نامطلوبی بر وضعیت بگذارد.

رئیس پلیس راه راهور ناجا در پاسخ به دیگر سؤالی در مورد وضعیت مرزهای شلمچه و چزابه گفت: در مرز شلمچه مشکل خاصی نداریم چرا که نزدیک خرمشهر است و خرمشهر شهر بزرگی است که آمادگی پذیرش جمعیت را دارد؛ همچنین مرز چزابه نیز پایانه خوبی دارد و از نقطه صفر مرزی، سیستم حمل و نقل برای این مرز پیش‌بینی شده است.

او گفت: عمده کسانی که از مرز خارج شده‌اند، در مرز چزابه و شلمچه، بومیان و ساکنان استان خوزستان هستند، بنابراین مشکل چندانی در این دو مرز نداریم و مشکل اصلی ما دپوی جمعیت در مهران و ناکافی بودن سیستم حمل و نقل برای جابه‌جایی این تعداد زوار است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا در پاسخ به سؤال دیگری در مورد بازگشایی مرز خسروی گفت: باز شدن این مرز نیز تأثیر خاصی بر روی محور مهران ندارد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    3 0
    زیارت قبول .ولی ایا ؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    1 0
    ای بابا مگه شهردار نداشت؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    نگران نباشید الان شهردارش تا چشم بهم بزنی بی آر تی میزنه.. بگید صبر کنن الان میاد اتوبوسش
  • شوفر IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    2 0
    20.000 تا اتوبوس از کجا بیارن آخه؟ ناوگان کل کشور از کار میفته که...
  • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    4 0
    زائران میتونن همونجا بمونن تا اربعین سال دیگه.
  • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    1 3
    خسته نباشیداین باشه تجربه تا سال اینده از ابتدای این جریان با شکوه برنامه ریزی درست و مدیریت قوی داشته باشید...
  • fd A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    1 0
    با سلام ، بهتر بود نظارت دقیق تری بر روند فروش بلیت اتوبوس ها صورت میگرفت تا اتوبوس داران به بهانه دریافت پول بیشتر در صورت رفتن به مرزها در تعاونی ها و پایانه ها جلو چشم ماموران تعزیرات ،مسافران عادی را مجبور به دادن دو برابر هزینه بلیت ننمایند موارد بسیاری مشاهده شده که تعاونی ها بلیت با نرخ قانونی مسافران را گرفته و بدون صادر کردن بلیت جدید حداقل دو برابر آن رادر یافت نموده اند. و مسافران در حالیکه دلیل این افزایش قیمت را درک نمیکردند ناچار به پذیرش این راهزنیی نوین شدند
  • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    انشااله قبول باشد. اما از دومعقوله نباید غافل بود یکی بحث امنیتی که در کنار این عزیزان کسی غیرمجازوارد کشور نشود دوم بحث بهداشت که اگر خدای ناکرده مریضی وارد کشور شود شاید خسارتش بیشر از بحث امنیتی باشد با حوصله بدون هیچ گونه اغماضی کنترل شده وارد شوند
  • احسان IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    2 9
    ادعا داریم شیعه هستیم و نوکر امام حسین ع ، اما دریغ از ایجاد تسهیلات زیارتی . باب تو قرن 21 هستیم و خط آهن رو تا مهران راه اندازی کنید