ایسنا نوشت:

همزمان با ورود نزدیک به 20 میلیون زائر اربعین حسینی به کربلا، تدابیر شدید امنیتی در مناطق مذهبی این کشور به اجرا گذاشته شده و دولت عراق تاکنون توانسته ده‌ها حمله تروریستی را خنثی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری سومریه‌نیوز عراق، سامی المسعودی، رئیس دیوان وقف شیعی عراق اعلام کرد، تا شامگاه جمعه بیش از 19 میلیون زائر از نقاط مختلف عراق و جهان وارد استان کربلا شده‌اند که در این میان نزدیک به دو میلیون آنها از کشورهای دیگر از جمله ایران، بحرین، لبنان، عربستان، مصر، ترکیه، کشورهای شرق آسیا و برخی دیگر از کشورهای مسلمان به کربلا مشرف شدند.

آیت‌الله سیستانی، مرجعیت دینی عراق نیز با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری مراسم اربعین حسینی بر ضرورت استفاده حداکثری از این مراسم آیینی تاکید کرد.

در بعد امنیتی نیز تدابیر دولت و مقامات امنیتی این کشور به بالاترین سطح خود رسیده و طرح‌های امنیتی - نظامی گسترده‌ای در سراسر عراق به ویژه استان‌های همجوار کربلا به اجرا گذاشته شده است.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق نیز شخصاً در اتاق عملیات مشترک وزارت دفاع در مقر این وزارتخانه حاضر شد و ضمن پیگیری روند عملیات علیه داعش، از تدابیر امنیتی اتخاذ شده برای تامین امنیت زوار اربعین حسینی اطمینان حاصل کرد.


حیدر العبادی در اتاق فرماندهی عملیات
در همین حال مسوولان امنیتی عراق از کشف چندین توطئه تروریستی برای به خاک و خون کشاندن مراسم اربعین خبر دادند که از جمله آن کشف هشت موشک گراد در استان کربلا بوده است.

بنا به گفته منابع نظامی عراقی، نیروهای امنیتی عصر روز جمعه هشت موشک گراد را که در جنوب استان کربلا برای شلیک به سوی تجمع زوار در اطراف حرم امام حسین(ع) آماده شده بود را کشف و این توطئه را خنثی کردند.

براساس این گزارش، تاکنون چندین خودرو بمب‌گذاری شده نیز در اطراف استان کربلا توقیف و خنثی شده و نیروهای امنیتی توانسته‌اند چندین تن را در ارتباط با این اقدامات تروریستی دستگیر کنند.

همچنین روز جمعه چند گلوله خمپاره در مناطق مختلف استان کربلا به زمین اصابت کرد اما با توجه به اینکه محل تجمع زائران را هدف قرار نداده بود، تلفاتی بر جای نگذاشته بود.

در استان صلاح‌الدین نیز مسوولان امنیتی این استان اعلام کردند که یک موشک گراد به مرکز شهر سامراء اصابت کرده که بر اثر آن دو تن زخمی شدند.

به گفته مسئولان سامراء، موشک مذکور به یک خانه اصابت کرده که این امر به زخمی شدن دو تن انجامیده و کشته‌ای بر جای نگذاشته است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    3 4
    به نظر تعداد 19 میلیون نفر اغراق نیست.؟
    • حسين A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
      2 0
      بايد بوديد و ميديدي عزمت زوار امام حسين ع و عشق مردم رو ،بيشتر از اين تعداد هم بود به نظر من
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    1 0
    کاش فیلم برداری از هوا میکردین تا ببینم که19 میلیون چقدر جمعیت میشه