ایرنا نوشت:

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد وندی شرمن معاون وزیر خارجه سرپرستی هیات آمریکایی که قرار است چند روز دیگر درشهر ژنو سوییس با مقامات ایرانی بر سر برنامه هسته ای تهران گفتگو کند،را برعهده خواهد داشت.

صدای آمریکا در این زمینه گزارش داد: مذاکرات جدید ایران و شش قدرت جهانی روزهای دوشنبه و سه شنبه (24 و 25 آذر ماه) برگزار خواهد شد و روز چهارشنبه نیز مذاکرات در سطح معاون وزیر ادامه خواهد یافت.

این نخستین دور از مرحله جدید گفتگوهای ایران و گروه 1+5 است که پس از پایان مذاکرات در سوم آذر ماه در شهر وین اتریش و عدم دست یابی به توافق جامع بر سر برنامه هسته ای ایران پیش از مهلت مقرر صورت می گیرد. دو طرف تواق کردند گفت وگوها را برای هفت ماه دیگر تمدید کنند.

معاون وزیر امور خارجه ایران نیز روز گذشته گفته بود دور بعدی مذاکرات جامع هسته ای بین ایران و گروه 1+5 شامل ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، چین، روسیه و آلمان روز چهارشنبه 26 آذر ماه در ژنو برگزار خواهد شد و از دو روز پیش از آن مذاکرات دو جانبه آغاز می شود.

عباس عراقچی روز پنجشنبه گفت قرار است تیم مذاکره کننده ایران مذاکرات دو جانبه ای با هیات آمریکایی و نیز سایر هیات ها در ژنو داشته باشد.

بر اساس این توافق، در چهار ماه نخست این دوره هفت ماهه دو طرف باید به یک توافق سیاسی یا کلی دست یابند و در طول سه ماه بعد از آن، کار مکتوب کردن جزییات آن تفاهم را به پایان برسانند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =