افزایش تعداد افرادی که بین دو بررسی سال 2008 و 2014، فساد سیاستمداران را بزرگ‌ترین مشکل کشورشان می‌دانند، بیشتر از همه در آفریقا مشاهده می‌شود.

جرم، جنایت و فساد از ویژگی‌های دنیای مدرن و خصوصاً شهرنشینی و حالا از ویژگی‌هایی است که به نظر عموم زندگی در اقتصادهای نوظهور را مشکل کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین مردم در آمریکای لاتین، آسیا، آفریقا و خاورمیانه این دو موضوع را اصلی‌ترین مشکل خود در زندگی روزمره می‌دانند. حدود 83 درصد از مردم در 34 کشور در حال توسعه و اقتصاد نوظهور، جنایت را بزرگ‌ترین مشکل کشورشان می‌دانند. نزدیک به 76 درصد هم فساد سیاستمداران را مشکلی همه‌گیر و مهم تلقی می‌کنند. همچنین عده زیادی از مردم نگران آب و هوا، کیفیت مدارس و امنیت غذایی بوده‌اند. اینها آماری است که گزارش جدید موسسه پیو (Pew) به آن رسیده است.

این گزارش همچنین خبر از افزایش تعداد شهروندانی می‌دهد که نگران جرم، فساد و کاهش کیفیت مدارس و آموزش در این کشورها هستند. بنا بر آمار این موسسه تعداد کسانی که این سه عامل را مشکل بزرگ کشورشان تلقی می‌کنند از 64 درصد در بررسی سال 2008 به 74 درصد در بررسی سال 2014 رسیده است. بزرگ‌ترین رشد نیز در بخش مدارس مشاهده می‌شود که درصد افراد نگران درباره کیفیت مدارس از 38 درصد در سال 2008 به 51 درصد در سال 2014 رسیده است. از نظر جرم و جنایت و فساد، بدترین وضعیت را کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین دارند. در همه این کشورها بیش از 75 درصد (و در اغلب آنها بیش از 80 درصد) از مردم، بزرگ‌ترین مشکل کشورشان را جرم و جنایت و فساد سیاستمداران می‌دانند. همچنین نگرانی در مورد فساد در بین اکثریت این کشورها در حال افزایش است که شاید حتی مشکل بزرگ‌تری هم باشد.

مردم در این کشورها به طور فزاینده‌ای اعتماد خود را به لیاقت و کفایت سیاستمداران‌شان از دست می‌دهند. افزایش تعداد افرادی که بین دو بررسی سال 2008 و 2014، فساد سیاستمداران را بزرگ‌ترین مشکل کشورشان می‌دانند، بیشتر از همه در آفریقا مشاهده می‌شود. در سال 2008 تنها 52 درصد از مردم غنا فساد را مشکل مهم کشورشان می‌دانستند. این عدد در حال حاضر اما، 85 درصد است. در مورد مالزی که یک کمیسیون مستقل ضد فساد را در سال 2008 تشکیل داد این عدد از 28 به 63 درصد رسیده است. در چین نیز این رقم بین دو بررسی 15 واحد و در ترکیه 25 واحد افزایش یافته است. در مورد آموزش نیز با وضعیتی مشابه روبه‌رو هستیم، در اکثر کشورهای آفریقایی تعداد افرادی که ضعف کیفیت آموزش و مدارس را مشکلی بزرگ قلمداد می‌کنند به شدت در حال افزایش است. البته خصوصاً در آفریقا، نمی‌توان به درستی مشخص کرد این افزایش نارضایتی به دلیل کاهش کیفیت آموزش و مدارس است یا توقعات مردم، به دلیل بالارفتن درآمد سرانه در این کشورها افزایش یافته است. در هر صورت این نارضایتی در غنا 33 واحد، تانزانیا 32 واحد و اوگاندا 30 واحد افزایش یافته است.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    2 1
    آقاي احمدي نژاد با تعلق خاطري كه به آفريقا و آمريكاي لاتين داشتند تصوير ديگري از اين مناطق ارائه ميكردند.
  • وکالت IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    یاسلام،نمیشه همه قصورها رو گردن یک نفر انداخت،از صمیم قلب امیدوارم یکی بیاد شرایطو تغییر بده،واقعا مردم احتیاج به رشد و بهتر زندگی کردن دارن