فارس نوشت:

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا و هیئت همراه وی، دو روز پیش از آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای در ژنو، با همتای ایرانی خود دیدار می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه برنامه سفر و ترکیب تیم این کشور در مذاکرات هسته‌ای با ایران را منتشر و تائید کرد که نمایندگان ایران و آمریکا، پیش از آغاز نشست ایران و 6 کشور، دیدار می‌کنند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، «وندی شرمن» قائم مقام موقت و معاون وزارت خارجه آمریکا در این دور از مذاکرات، مانند ادوار پیشین سرپرستی تیم آمریکایی را بر عهده دارد.

همانطور که پیش از این هم اعلام شده بود، دیدار دوجانبه نمایندگان ایران و آمریکا، روزهای 24 و 25 آذر (15 و 16 دسامبر) در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود. بنا بر اعلام واشنگتن، این دیدار در چارچوب مذاکرات جاری میان ایران و گروه موسوم به 1+5 برگزار می‌شود و قرار است «هلگا اشمید» معاون «کاترین اشتون» نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات، هم در بخش‌هایی از آن حضور یابد.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و شش کشور (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) روز 26 آذر (17 دسامبر) به مدت یک روز در شهر ژنو برگزار می‌شود. این اولین دور از مذاکرات هسته‌ای، پس از تمدید هفت ماهه گفت‌وگوها است. بر اساس توافق موقتی که سال گذشته در همین شهر به دست آمده بود، طرفین تا سوم آذر امسال برای توافق جامع زمان داشتند، اما پابرجا بودن اختلافات، موجب شد گفت‌وگوها تا روز نهم تیر سال آینده، تمدید شود.

لیست کامل هیئت آمریکایی شرکت‌کننده در این دور از مذاکرات، که این بار نسبت به دوره‌های قبل با تغییراتی همراه بوده، به شرح زیر است:

- «وندی شرمن» قائم مقام موقت وزارت خارجه

- «رابرت مالی» مدیر ارشد دایره ایران، عراق، کشورهای منطقه خلیج (فارس) در شورای امنیت ملی

- «جیمز تیمبی» مشاور ارشد معاون وزارت خارجه در امر کنترل تسلیحاتی و امنیت بین‌الملل

- «پائول اروین» مدیر بخش منع اشاعه در شورای امنیت ملی

- «نوول های‌اسمیث» معاون مشاور حقوقی وزارت خارجه

- «کوین ویل» مدیر دفتر پادمان‌ها و امنیت هسته‌ای اداره ملی امنیت هسته‌ای وزارت انرژی

- «فلیسیا سویندلز» مشاور ارشد سیاست تحریمی وزارت خزانه‌داری

- «جولیا یاکوبی» دستیار ویژه قائم مقام موقت وزیر خارجه

 

2323

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حميدرضا A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    18 0
    خب ليست هيئت مذاكره كننده ما رو هم اعلام ميكردين ببينيم دوستان كيا هستن؟