فرماندار ورامین گفت: وقوع بلایای طبیعی یک حادثه غیر قابل پیش بینی است و مردم دنیا باید همیشه آماده وقوع بلایای طبیعی باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محسن خوانساری گفت: نه تنها امدادگران هلال احمر و واحد های اورژانس و آتش نشانی بلکه همه مردم باید آماده وقوع بلایای طبیعی باشند و این تنها با آموزش های لازم توسط متخصصان مربوطه امکان پذیر است.

وی گفت: یکی از سیاست های فرمانداری شهرستان ورامین و از وظایف ستاد حوادث و بحران این فرمانداری برگزاری مانور های آموزشی پیشگیری و آشنایی با راهکارهای مقابله با آثار سوء بلایای طبیعی است. استفاده از مصالح جدید و مستحکم در ساخت بناها و وجود ابزار آلات اطفاء حریق و کمک های اولیه در منازل یکی از مواردی است که باید در جهت فرهنگ سازی بین مردم تلاش شود.

فرماندار ورامین گفت: با توجه به اينكه پيش گويي دقيق محل و شدت زمين لرزه تقريبا غير ممكن است، ولي اين مطلب باعث نمي شود كه هيچگونه تلاشي براي بررسي لرزش هاي زمين و شناسايي كميت و كيفيت آن انجام نشود.

وی گفت: بايد با به خدمت گرفتن سخت افزار و نرم افزار مناسب درصد پيش بيني زلزله برآمد و در مواقع خطر بطريق تخصصي نسبت به آگاه کردن عموم اقدام شود .

خوانساری گفت: معاونت عمران فرمانداری طی برنامه ریزی های انجام شده یک مانور پیشگیری از حوادث پس از زلزله در شهر جوادآباد برگزار کرد که در این مانور نیروی های امدادی و مردم با راه های پیشگیری حوادث پس از زلزله بیشتر آشنا شدند.

فرماندار ورامین گفت: برگزاری اینگونه مانور ها هرساله توسط ستاد بحران و حوادث فرمانداری ورامین در راستای آموزش نیروهای امدادی و جامعه و ایجاد هماهنگی بین اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران و ارزیابی عملکرد سازمان های عضو در سطح شهرستان صورت می گیرد.

وی گفت: در دنیا هیچ فردی نمی تواند بلایای طبیعی را پیش بینی کند مخصوصا وقوع زلزله را. باید به شهروندان اعلام کنیم که هیچگونه حادثه طبیعی مخصوصا زلزله مردم شهرستان ورامین را تهدید نمی کند و خبر های وقوع زلزله در چند روز آینده در شهرستان ورامین هیچ منبع علمی ندارد و تنها یک شایعه است.

همچنین، علی رضوان معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری ورامین گفت: برگزاری مانور و تمرینات جمله اقداماتی است که توانایی جامعه را در انجام مراحل مختلف مدیریت بحران به ویژه بعد از وقوع حادثه افزایش می دهد.

وی با اشاره به مانور انجام شده در بخش جوادآباد گفت: این مانور با هدف ارزیابی از توان نیروهای امدادی، ایجاد هماهنگی بین اعضای ستاد شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان و ارزیابی از عملکرد سازمان های عضو در مقابله با وقوع جوادث همچنین به منظور افزایش آمادگی نیروهای امدادی در زمان بروز حوادث غیر مترقبه صورت می گیرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی DE ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    84 10
    پس چطور بیمارستان 15 خرداد ورامین به علت زلزله اماده باشن ؟؟؟
  • حميدرضا A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    4 1
    واكنش رو خوب اومدين