ایسنا نوشت:

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور ضمن تشریح آخرین پیش‌بینی‌ها از شرایط جوی کشور در روز اربعین از ورود سامانه بارشی از شمال‌غرب به کشور خبر داد.

احد وظیفه گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز جمعه در اکثر نقاط کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود اما از اواسط وقت روز شنبه برای استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ابرناکی، بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان اینکه در روز یکشنبه برای مناطق وسیع‌تری از شمال غرب و غرب و به تدریج سواحل غربی دریای خزر بارش پیش‌بینی شده است، گفت: این‌بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

به گفته وظیفه، از صبح روز دوشنبه دامنه بارش شمال غرب، غرب، دامنه‌های مرکزی زاگرس، دامنه‌های غربی البرز، و نیمه غربی سواحل جنوبی دریای خزر را فراخواهد گرفت و در بعدازظهر این روز به جنوب غرب کشور خواهد رسید.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه این سامانه روز سه‌شنبه در کل نیمه غربی کشور فعال خواهد بود، گفت: همچنین برابر آخرین پیش‌بینی‌ها طی روزهای شنبه و یکشنبه دریای عمان مواج خواهد بود.

او با بیان اینکه براساس نقشه‌های پیش‌یابی از بعدازظهر شنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور شده و سبب بارش باران، برخی نقاط رعد و برق وزش باد و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف می‌شود گفت: روز یکشنبه نیز شمال غرب و بخش‌هایی از غرب این وضعیت تداوم خواهد داشت و این سامانه روز دوشنبه علاوه بر شمال غرب و غرب، غرب دریای خزر، مناطقی از جنوب غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس و دامنه‌های غربی البرز را در بر می‌گیرد.

وظیفه با بیان اینکه در روز سه‌شنبه نیز علاوه بر نواحی ذکر شده،‌ دامنه‌های مرکزی البرز و بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی زاگرس تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت، گفت: بر این اساس وضع هوای کشور از بعدازظهر شنبه در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش باران، وزش باد، برخی نقاط رعد و برق و در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف و در روز یکشنبه نیز برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان و اردبیل بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی شده است.

به گفته او در روز دوشنبه نیز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، اردبیل، همدان، مرکزی، لرستان و گیلان بارش باران و برف، وزش باد و در استان خوزستان رگبار و رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است و از این رو توصیه می‌شود تمهیدات و تجهیزات لازم برای تردد در جاده‌ها در مناطق فوق به کار گرفته شود.

وضعیت همه نقاط کشور در روز اربعین

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =