تسنیم نوشت:

 اطلاعات غیر محرمانه آمریکا نشان می دهد که دولت بوش به استناد یک گزارش جعلی مربوط به دیدار مقام های القاعده با یکی از ماموران اطلاعاتی عراق اقدام به حمله به این کشور و اشغال آن کرده است.
به گزارش ریانوستی، کارل لوین سناتور آمریکایی تاکید کرد که اطلاعات غیر محرمانه نشان داده است که دولت بوش یک گزارش ساختگی و جعلی در خصوص دیدار القاعده با یکی از ماموران اطلاعاتی عراق را مبنایی برای اشغال عراق پس از حملات 11 سپتامبر 2001 میلادی قرار داده است.

بر اساس این گزارش وبسایت کارل لوین سناتور آمریکایی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که "لوین به زودی نامه ای را منتشر خواهد کرد که از جان برینان مدیر سابق سیا دریافت کرده و برای نخستین بار برخی از جزییات مربوط به گزارش مارس 2003 میلادی سیا را فاش می کند که در آن به دولت بوش نسبت به دیدار محمد عطا -عامل اصلی هواپیماربایی در سال 2001 میلادی و حملات 11 سپتامبر- با یکی از افسران اطلاعاتی عراق در شهر پراگ جمهوری چک هشدار داده است.

در این نامه آمده است که محمد عطا پیش از حملات 11 سپتامبر 2001 با این افسر اطلاعاتی عراق دیدار کرده است. لوین در ادامه افزود: ولی هیچ یک از ماموران سیا یا اف بی آی هیچ گونه سند و مدرکی که نشان دهد محمد عطا در آوریل 2001 میلادی در شهر پراگ بوده ارائه نکرده اند.

لوین از برینان خواسته است تا کل گزارش مربوط به تلاش دولت بوش برای حمله به عراق را فاش کند، تلاشی که برای متقاعد کردن افکار عمومی نسبت به وجود رابطه بین رژیم صدام حسین و تروریست های القاعده بوده تا اشغال نظامی عراق در سال 2003 میلادی را توجیه کند.

لوین در سخنانی در سنا تصریح کرد: مردم آمریکا باید همه قضیه را بدانند تا به همه رهبران آینده آمریکا نیز نسبت به سوء استفاده از اطلاعات و سوء استفاده از قدرت هشدار داده شود.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =