تسنیم نوشت:

معاول اول رئیس‌جمهور گفت: هیچ مدیری حق ندارد با بخش خصوصی برخورد قهری داشته باشد.

اسحاق جهانگیری در آیین افتتاح کارخانه بافت‌سان ملایر، با بیان اینکه باید از این پس شاهد افتتاح واحدهای تولیدی اینچنینی در کشور باشیم، گفت: ایران ظرفیت بسیار بزرگی برای سرمایه‌گذاری در تمامی بخش‌ها دارد که سرمایه‌گذاران باید با مطالعه در این زمینه‌ها ورود پیدا کنند.

او گفت: ایران در منطقه‌ای قرار دارد که با توجه به توانمندی‌های موجود نه تنها می‌تواند نیاز خود را تأمین کند بلکه کشورهای همسایه نیز این انتظار را دارند که ایران و سخت‌کوشی نیروهای انسانی خود و وجود منابع بالا نیاز آنها را تأمین کند.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اگر به دنبال اقتصاد شکوفا هستیم باید بتوانیم نیاز ارزی کشور، کاهش اتکا به درآمد نفتی و اشتغال جوانان را از طریق ظرفیت‌های داخل کشور تأمین کنیم.

جهانگیری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در زمینه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی 2 اصل درون‌زا و برون‌گرا بودن مورد توجه قرار گرفته که این 2 اصل باید در تمامی سرمایه‌گذاری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

او گفت: سیاست درون‌زا بودن به این معنی است که از تمام ظرفیت‌های داخلی به ویژه نیروی انسانی که خلاق و برون‌نگر است استفاده کرده و در قالب اصل برون‌گرا ضمن تعامل با دنیا در بازارهای جهانی نیز حضور داشته باشیم.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: تجربه ما بعد از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که برای رسیدن به اقتصاد شکوفا باید به بخش خصوصی توجه ویژه داشت و آن را محور توسعه قرار دهیم.

جهانگیری وظیفه دولت را سیاست‌گذاری، بسترسازی و فراهم کردن شرایط امن سرمایه‌گذاری دانست و گفت: وقتی گفته می‌شود که اقتصاد کشور باید بر اساس اقتصاد مقاومت به پیش رود باید به اصل برون‌گرا که بر تعامل مناسب با دنیا تأکید دارد توجه کنیم.

او گفت: دولت باید شرایطی ایجاد کند که بخش خصوصی کالای خود را در خارج از کشور به فروش رسانده و از طرف دیگر ماشین‌های مورد نیاز خود را تأمین کند و دولت تدبیر و امید از ابتدا به دنبال این بوده تا با تعامل با دنیا زمینه را برای تحقق این امور فراهم سازد.

معاول اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید در داخل کشور شرایط امن سرمایه‌گذاری برای فعالیت بخش خصوصی وجود داشته باشد، گفت: معتقد هستیم بخش خصوصی باید مدار اقتصاد کشور بوده و مدیران هم به دنبال این هستند که بخش خصوصی با توان بالای خود در کشور سرمایه‌گذاری کند.

جهانگیری با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کشور وجود ندارد، تأکید کرد: بعد از ابلاغ سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری این روند به شکل ویژه‌ای تسریع یافت.

او گفت: قبل از ابلاغ سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی تردید‌هایی برای واگذاری امور به بخش خصوصی وجود داشت و گاه عنوان می‌شد که مگر بخش خصوصی توان اداره و مدیریت واحدهای صنعتی بزرگ را دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه دولت اصلا نباید در تصدی‌گری‌ها ورود پیدا کند گفت: اگر اصل 44 قانون اساسی به وقت خود اجرایی می‌شد می‌توانست تحول بزرگی را در کشور ایجاد کند.

جهانگیری در ادامه گفت: هیچ مدیری حق ندارد با بخش خصوصی برخورد قهری داشته باشد.

معاول اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بر برخورد با مفاسد تأکید دارند، گفت:‌ بخش خصوصی به دنبال رقابت در فضایی سالم است.

جهانگیری از سرمایه‌گذاران خواست در مقطعی که دولت به آنها برای ایجاد اشتغال و تولید نیاز دارند مردانه به صحنه آمده و ریسک سرمایه‌گذاری را بپذیرند.

او با تأکید بر اینکه باید وارد دوره رونق اقتصادی در کشور شویم، گفت: این باید اداری نبوده و یک باید الزامی ایرانی است.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: منابع خوبی در لایحه بودجه 94 برای بخش صنعت پیش‌بینی شده که امیدواریم با تصویب و تحقق این لایحه شاهد رونق بخش صنعتی در کشور باشیم.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =