ایسنا نوشت:

مجلس نمایندگان آمریکا در آخرین ساعات باقی‌مانده تا پایان مهلت مقرر، بودجه دولت به ارزش یک تریلیون و ۱۰۰ میلیارد دلار را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، تصویب بودجه در مجلس نمایندگان که جمهوری‌خواهان در آن از اکثریت برخوردارند با ۲۱۹ رای موافق در برابر ۲۰۶ مخالف انجام شد. این بودجه مصوب، بخش غالب هزینه‌های دولت آمریکا را تا سپتامبر ۲۰۱۵ تامین می‌کند اما برخی بخش‌های دولتی به شکل موقت تنها بودجه‌ای اضطراری دریافت می‌کنند.

جمهوری‌خواهان که ماه قبل در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره پیروزی گسترده‌ای کسب کردند، قرار است در ژانویه ۲۰۱۵ اکثریت هر دو مجلس کنگره (مجلس نمایندگان و سنا) را در دست گیرند.

حزب جمهوری‌خواه که پیشتر با طرح باراک اوباما برای اصلاح قانون مهاجرت مخالفت کرده، پنج‌شنبه شب در مجلس نمایندگان پذیرفت که بودجه وزارت کشور را تنها تا ماه فوریه تامین کند. جمهوری‌خواهان امیدوارند هنگامی که ماه آینده زمام کنگره را در دست می‌گیرند بتوانند رئیس‌جمهوری آمریکا را مجبور کنند که طرح اصلاح قانون مهاجرت را تعدیل کند.

به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی،‌ لایحه بودجه آمریکا پس از تصویب در مجلس نمایندگان باید از تایید مجلس سنا بگذرد و بعد از امضای رئیس‌جمهوری به قانون تبدیل شود. این لایحه بودجه ۱۶۰۰ صفحه‌ای، هزینه‌های دولت آمریکا را در همان حد سال قبل تامین می‌کند. اما مجلس نمایندگان همچنین با بخش‌هایی از لایحه که در آن باراک اوباما برای مبارزه با ابولا در غرب آفریقا و انجام حملات هوایی به مواضع داعش در عراق و سوریه تقاضای بودجه اضطراری کرده بود، موافقت کرد.

در صورتی که مجلس نمایندگان از تصویب لایحه بودجه طفره می‌رفت، دولت آمریکا بار دیگر در آستانه تعطیلی قرار داشت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =