تسنیم نوشت:

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که احتمال دارد وزیر خارجه آمریکا در دیدار با نتانیاهو موضوع عدم استفاده از حق وتو علیه طرح فلسطینی‌ها در شورای امنیت را به اطلاع وی برساند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که احتمال دارد «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، موضوع عدم استفاده از حق وتو علیه طرح فلسطینی‌ها در شورای امنیت را به اطلاع وی برساند.
پیش از این یکی از مقامات ارشد اسرائیلی از سفر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم به رم با هدف دیدار با جان کری وزیر خارجه آمریکا در روز دوشنبه آینده خبر داده بود.
به گفته این مقام اسرائیلی در این دیدار دو پیشنهاد از سوی وزیر خارجه آمریکا در اختیار نتانیاهو قرار خواهد گرفت. اولین پیشنهاد مربوط به طرح فلسطینیان در مورد به رسمیت شناختن دولت فلسین است و دیگری نیز طرحی است که از سوی کشورهای اروپایی ارائه شده است.
فلسطینی‌ها به‌دنبال تشکیل کشوری مستقل در اراضی کرانه باختری، شرق بیت المقدس و نوار محاصره شده غزه هستند و بر عقب‌نشینی اسرائیل از اراضی اشغال شده فلسطین تأکید دارند.
این در حالی است که رژیم صهیونیستی از بازگشت به مرزهای 1967 امتناع کرده از بحث و گفت‌وگو درباره موضوع بیت المقدس سر باز می‌زند.
تازه‌ترین دور مذاکرات سازش بین فلسطین و رژیم صهیونیستی برای دستیابی به توافق بر سر راهکار تشکیل دو دولت مستقل ماه آوریل گذشته به شکست منجر شد.
فلسطینی‌ها اکنون شانس کمی دارند ولی به‌صورت یک‌جانبه به تلاش خود برای تشکیل دولت از طریق جلب حمایت بین المللی ادامه می‌دهند.
نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد اعلام کرده که طرح فلسطین برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل اواسط ماه جاری میلادی بررسی می‌شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =