مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مدارس جامع محیط زیستی از سال تحصیلی 95-94 با 60 مدرسه فعالیت خود را آغاز می کنند و پس از رفع نواقص در کل کشور تسری پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ محمد درویش گفت: اسفند ماه سال گذشته آموزش و پرورش و سازمان محیط زیست تفاهم نامه ای امضا کردند و بنا شد تا آموزش و پرورش 56 هزار نفر از معلمان خود را در اختیار ما قرار دهند تا آموزش های محیط زیستی کسب کنند .

او گفت: معلمان پس از کسب دوره های مختلف در زمینه محیط زیست می توانند این آموزش ها را به دانش آموزان منتقل و آنها را نسبت به این مسئله آگاه کنند تا شاهد خشونت علیه منابع طبیعی کشور نباشیم.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: برای این کار یک بانک اطلاعاتی و هسته مشورتی متشکل از نمایندگان وزارت آموزش و پرورش به همراه برخی از نخبگان و صاحب نظران این حوزه تشکیل شده است .

وی گفت: در این هسته مشورتی قصد داریم منشور و شیوه نامه مدارس محیط زیستی را تصویب کنیم. به تدریج قصد داریم تا فهم امسائل محیط زیستی را در آموزش و پرورش وارد کنیم. این طرح از سال تحصیلی 95-94 آغاز می شود که ایران را به 5 منطقه آب و هوایی هیرکانی، ارسباران، زاگرس، خلیج فارس و عمانی و ایران و تورانی تقسیم می کنیم و در هر مقطع 10 مدرسه و در تهران نیز 10 مدرسه یعنی 60 مدرسه را انتخاب می کنیم.

درویش گفت: پس از گذشت یکسال به طور آزمایشی همه مشکلات و مسائل آن را برطرف می کنیم و نقاط قوت طرح را تقویت خواهیم کرد که به تدریج این مدارس جامع محیط زیستی در کشور تسری پیدا می کند. به دنبال این نیستیم که چند مدرسه مدرن راه ندازی کنیم بلکه قصد داریم تا فهم محیط زیستی در کشور حاکم شود و باید همه مدارس از این آموزش ها بهره مند شوند .

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک معلم از آذربایجان غربی IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    8 9
    بازم فرعیات شروع شد، بازم اتلاف وقت وهزینه کرد مفت شروع شد، عوض تشکیل مدارس محیط زیستی ، دوره حضوری کوتاه مدت با اساتید مجرب را میگذاشتید وآقایان هم بخشنامه ای صادر میکردند که مطالب ارزنده ی دوره را به دانش آموزان منتقل کنید ، وهزینه گزافی هم نداشت ونیازی هم به تاسیس مدارس وتربیت معلمان محیط زیستی نداشت ویا در کتابهایتان فصلی را میگذاشتید بعنوان مثلا محیط زیست وچگونگی نگهداری آن والسلام
  • فاطمه دبير رياضي IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    7 0
    اين وزارت داره نابود ميشه معلم ها اعتصاب كردن ميرن كلاس درس نميدن...حالا شما ميتونستين يه راهكار بهتري ارائه بدين...متاسفم براي آموزش و پرورش
  • بی نام A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    3 0
    کار بسیار خوبیه۰۰۰۰۰ باید به انسانها از کودکی آموزش داد تا یک عمر خوب زندگی کنند مانند ژاپن و سوئد
  • معلمی از خوی IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    2 1
    آقایون شما اول حقوق معلمان را با سایر ادارات یکسان کنید سپس به فرعیاتی این چنینی برسید. ما چه گناهی کردیم معلم شدیم بنده با 26 سال سابقه مبلغ کل حکم بنده 1/400/000 تومان است وبعد از کسورات و وامها در حدود یک میلیون تومان میگیرم. بنده با این پول وبااین تورم چگونه میتونم در رفاه باشم وبه دانش آموزان با انگیزه کامل درس بدم. درحالیکه در سایر ادارات ، که نمیخوام اسمشونو ببرم در حدود 15 میلیون وسط سال بهشون مزایا داده اند یعنی در حدود حقوق یکسال بنده چرا ؟چه کسی باید به این سوال جواب بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    واقعا متاسفم که با وجود اینهمه فارغ التحصيل رشته ی محیط زیست از دبیران دروس دیگر که هیچ اطلاعاتی از این رشته و دروس اون ندارن استفاده میشه