واحدمرکزی خبر نوشت:

ملاله یوسف زی نوجوان پاکستانی و برنده جایزه نوبل صلح روز پنجشنبه در اسلو گفت در خود می بینم در 20 سال آینده نخست وزیر کشور پاکستان شوم.
ملاله که 17 سال دارد و جوانترین دریافت کننده جایزه نوبل صلح به شمار می آید گفت : « می خواهم به کشورم کمک کنم،‌ می خواهم کشورم پیشرفت کند و من یک شهروند واقعی هستم. به همین دلیل است تصمیم گرفته ام وارد سیاست شوم و شاید یک روز مردم به من رأی دهند و اکثریت را کسب کنم و نخست وزیر شوم. »
به گزارش خبرگزاری فرانسه از اسلو، ملاله در کنفرانس خبری با ارنا سولبرگErna Solberg نخست وزیر نروژ که وی نیز یک زن است گفت : « می توان در 35 سالگی نخست وزیر شد. »
ملاله که به شکل معجزه آسایی از حمله طالبان که نهم اکتبر 2012 سر وی را هدف گلوله قرار داد، نجات پیدا کرد گفت از بی نظیر بوتو نخست وزیر پاکستان الهام گرفته است. بوتو دو دوره از ( 1990-1988 و 1996-1993 ) نخست وزیر پاکستان بود و سال 2007 کشته شد.
ملاله که هم اکنون در انگلیس زندگی می کند نماد جهانی مبارزه برای آموزش دختران است. برخی در پاکستان وی را به اینکه دست آویز غرب است و به ارزش های اسلام خیانت کرده است متهم می کنند.
ملاله روز چهارشنبه به طور مشترک جایزه نوبل صلح را با کیلاش ساتیارتی فعال هندی که از 35 سال پیش علیه کار کودکان می جنگد دریافت کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =