نسیم آنلاین نوشت:

سردار کمالی گفت: هرگز نگفتم بازیکنان این امکان را دارند که سربازی‌شان را بخرند. جانشین منابع انسانی کل نیروهای مسلح گفت: بازیکنان هم غیبت از سربازی داشته‌اند و هم جعل سند کرده‌اند که این جرم کوچکی نیست. فقط دادسرای نظامی می‌تواند حکم تبرئه بازیکنان سرباز را بدهد.

سردارکمالی روز گذشته در کنفرانس خبری صحبت‌های بسیار مهمی مطرح کرد. او طرحی را مطرح کرد که در آن افراد غایب با پرداخت جرایمی بخشیده می‌شوند. بعد از این صحبت‌ها، مسئله خرید سربازی توسط فوتبالیست‌های سرباز غایب مطرح شد اما جانشین منابع انسانی کل نیروهای مسلح این مسئله را رد کرد: بنده به هیچ‌وجه چنین حرفی نزده‌ام و از قول من نباید حاشیه سازی شود. سازمان برنامه و بودجه قانونی را تصویب کرده که کسانی که بیش از ۸ سال است که مشمول خدمت سربازی هستند ولی خودشان را معرفی نکرده‌اند، می‌توانند با خرید غیبت خود مثل سربازهای عادی به سربازی بروند. قیمت آن هم بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان است. طبیعتا اگر بازیکنی بیش از ۸ سال از تاریخ مشمولیتش گذشته باشد می‌تواند اضافه خدمت خود را خریداری کند. این بدان معنا نیست که این بازیکنان می‌توانند از نیم فصل دوم برای تیم‌‌هایشان بازی کنند.

او ادامه داد: سرباز‌ها دو تخلف انجام داده‌اند؛ یکی اینکه به خدمت نرفته‌اند و اما جرم بزرگ‌تر آن‌ها این است که جعل سند کرده‌اند که این اصلا گناه کوچکی نیست. پرونده آن‌ها هم اکنون در دادسرای نظامی است و این بازیکنان فقط در یک صورت می‌توانند برای نیم فصل دوم بازی کنند، تنها راه آن‌ها این است که در دادگاه نظامی تبرئه شوند و ثابت شود که تخلفی نکرده‌اند. این تنها راه است و در غیر این صورت این بازیکنان باید دوران محرومیت خود را سپری کنند. تمام خبرهایی که در مورد بخشش این بازیکنان مطرح می‌شود هم شایعه است و تا این لحظه اتفاق جدیدی نیفتاده است.

جانشین پشتیبانی نیروهای مسلح در مورد جلسه که دو روز پیش باران چشمه رییس تربیت بدنی کل نیروهای مسلح با مدیران فدراسیون فوتبال برگزار کرد و ربط آن به ماجرای بخشش سرباز‌ها هم گفت: باران‌چشمه هرگز در مورد سرباز‌ها با فدراسیون فوتبال جلسه نگذاشته است. او رییس تربیت بدنی کل نیروهای مسلح است و احتمالا در مورد فوتبال در نیروهای مسلح با مدیران فدراسیون فوتبال جلسه گذاشته است. پرونده سرباز‌ها دست ایشان نیست و فقط دادگاه نظامی باید در مورد این بازیکنان تصمیم بگیرد. اگر مدیران فداراسیون فوتبال به دنبال کار این بازیکنان هستند باید از طریق دادگاه نظامی کارشان را پیگیری کنند.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    7 3
    از سردار کمالی خواهش میکنم به هیچ وجه با بخشش بازیکنهای فوتبال، حق اون جوانهایی که بدون پول و بدون منت سر به بدترین شرایط مرزی و پادگانی میگذارند تا سربازی خودشون رو انجام بدهند پایمال نکنند خواهش میکنم، شما مسئولید، قانون هرچی که بخاد باشه، مشکلی نیست، فقط برای همه باشه
  • بی نام EU ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    15 6
    هرگز نباید بخشیده شوند اگه بخشیده بشن دیگه داداشمو نمیزارم بره سربازی
  • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    10 12
    حالا اينقدر مطلب بي ربط و با ربط در اين مورد بنويسيد تا اين طرح را هم بي خيال شوند اين تنها اميد مشمولان غايب جان هر كي دوست داري بي خيال اين موضوع بشويد
  • غلامعلی US ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    6 10
    جناب سردار اگر واقعا می خواهید عدالت را اجرا کنید اجازه ی خرید سربازی را برای تمام 25 سال به بالا ها غایب یا غیر غایب را اجرا کنید چون بعد از 25 سالگی کمتر کارخانه و شرکتی افراد را استخدام میکنند و این برای افزایش ازدواج و امنیت اجتماعی بسیار مثمر خواهد بود امیدوارم در قیامت شرمنده ادعای عدالت خودتان نشوید
  • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    2 1
    نميدونم اين آقايون چرا در مسائل تخصصى سعى دارند اظهار نظر کنند لااقل يه مطالعه اى هم نمى کنند جرايم انجام يافته در صلاحيت دادسراى عمومى و انقلاب است نه دادسراى نظامى.
  • سعید IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    10 2
    ما که نفهمیدیم بالاخره خرید غیبت یا خرید خدمت؟ "می‌توانند با خرید غیبت خود مثل سربازهای عادی به سربازی بروند" یعنی اینکه غیبت رو بخرن و برن سربازی دیگه, درسته؟
    • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
      6 0
      نه بابا خبر اشتباه اعلام شده همان كل خدمت است
    • سعید IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
      0 0
      همه وب سایت ها همین متن رو نوشتن
    • بی نام A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
      5 7
      تو را به خدا قسمتان مي دهم يك كم فكر كنيد و اظهار نظر كنيد اخه ٢٠ تا ٥٠ ميليون بدهند فقط اضافه خدمت را بخرند اي خدا با كيا شديم ٧٥ ميليون؟؟
  • ت IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    1 1
    خرید مدت غیبت برای فوتبالیستهای زیر 27 ساله که معافیت جعلی درست کردن .ولی خرید خدمت برای کسانی که 8 سال به بالا از زمان 19سالگی غیبت دارند هست حالا میخاد فوتبالی باشه و یا ساده .