تسنیم نوشت:

دبیر کل سازمان ملل از مقامات رژیم صهیونیستی خواست تا درباره کشته شدن یکی از وزرای بلندپایه فلسطینی و عضو شورای انقلابی جنبش فتح را در شهر رام الله، تحقیق کند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسکای نیوز، بان کی‌مون دبیر کل سازمان ملل از اسرائیل خواست تا درباره کشته شدن «زیاد ابوعین» یکی از وزرای بلندپایه فلسطینی و عضو شورای انقلابی جنبش فتح را در شهر رام الله واقع در کرانه باختری، تحقیق کند.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز خواهان تحقیقات فوری در باره شهادت ابو عین، وزیر فلسطینی، شده و اعلام کرد که گزارش‌ها درباره استفاده افراطی اسرائیلی‌ها از زور "بسیار نگران کننده" است.

وزارت خارجه یمن نیز در بیانیه‌ای با اشاره به شهادت «زیاد ابوعین» وزیر امور دیوار حائل و شهرک‌سازی‌ها در کابینه تشکیلات خودگردان، اعلام کرد «دولت جمهوری یمن این تجاوز وحشیانه (اسرائیلی‌ها) را محکوم می‌کند و از اسرائیل می‌خواهد مسئولیت این اقدام ننگین را که با ارزش‌های انسانی در تضاد است، بر عهده بگیرد و به مسئولیت خود به عنوان یک دولت اشغالگر، براساس کنوانسیون‌های ژنو در این‌باره عمل کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است «دولت جمهوری یمن از جامعه جهانی و بویژه از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد با عمل به مسئولیت خود، اسرائیل را به اطاعت از قوانین حقوق بشر بین‌المللی مجبور سازند.»
«زیاد ابوعین» وزیر دولت فلسطین و رئیس هیئت رسیدگی به پرونده دیوار حائل و شهرک سازی به توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اقدام ضد انسانی نظامیان صهیونیست در به شهادت رساندن زیاد ابو عین وزیر مشاور در دولت وحدت ملی فلسطین و عضو شورای انقلابی جنبش فتح را محکوم کرد.

این مسئول بلندپایه فلسطینی در خلال یک راهپیمایی که در محکومیت شهرک سازی در شمال رام الله واقع در کرانه باختری برگزار شده بود، توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.
در حالی که این وزیر فلسطینی در جریان درگیری نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده، مقامات اسرائیل مدعی شدند ابوعین در اثر سکته قلبی فوت شده است.

در پی شهادت زیاد ابوعین یکی از وزرای بلندپایه فلسطینی و عضو شورای انقلابی جنبش فتح به دست نیروهای امنیتی اسرائیل، رهبری فلسطین ضمن اعلام برگزاری نشست فوق العاده رسانه ها را به حضور در این نشست فراخواند.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به شهادت زیاد ابوعین یکی از وزرای بلندپایه فلسطینی و عضو شورای انقلابی جنبش فتح در شهر رام الله به دست نیروهای امنیتی اسرائیل گفت: تمام گزینه‌ها برای پاسخ به ترور زیاد ابوعین روی میز است.

محمود عباس در نخستین اظهار نظر در مورد شهادت زیاد ابوعین گفت: نمی توان در برابر تجاوز وحشیانه که منجر به شهادت این مبارز و عضو شورای انقلابی جنبش فتح شد سکوت کرده و یا آن را پذیرفت.
خبرگزاری معا فلسطین به نقل از محمود عباس نوشت: «پس از روشن شدن نتایج تحقیقات در مورد شهادت ابوعین، اقدامات لازم و ضروری را اتخاذ خواهیم کرد.» وی همچنین ادامه حملات اسرائیل به ملت فلسطین را محکوم کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =