تسنیم نوشت:

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: عده‌ای از فضای اعتدال به وجود آمده در جامعه قصد سوءاستفاده دارند و در این فضا اهداف خود را از جمله تطهیر سران فتنه ‌دنبال می‌کنند.

آیت‌الله اسدالله ایمانی عصر امروز در نشست خبری، پیرامون حوادث رخ داده در دانشگاه علوم پزشکی شیراز همزمان با روز دانشجو، اظهار داشت: به عنوان یک کارشناس مسائل اسلامی بر خود احساس تکلیف کردم که موردی که از نظر مبانی دینی مورد غفلت قرار گرفته را در این جلسه مطرح کنم.

وی با بیان اینکه کشور ما در سال ۸۸ با اتفاقی روبه‌رو شد که مشکلات و مسائلی را برای نظام و جامعه اسلامی ما در بر داشت، افزود: مدیریت مقام معظم رهبری، بصیرت ملت ایران و عشق به اباعبدالله الحسین(ع) در این نبرد نامتقارن جنگ نرم سبب پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل استکبار شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه آنچه امروز مطرح بوده، شکل‌گیری همان فضا به نحوی دیگر است، تصریح کرد: عده‌ای از فضای اعتدال به وجود آمده در جامعه قصد سوءاستفاده دارند و در این فضا اهداف خود را از جمله تطهیر سران فتنه ‌دنبال می‌کنند.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه این مسائل با برنامه‌ریزی‌های متعدد در سطح داخلی و خارجی و حتی در فضای مجازی در حال انجام است به دیدگاه اسلام در مورد فتنه و بیان آن در قرآن پرداخت و گفت: کلمه فتنه ۶۰ بار به معانی مختلف در قرآن بیان شده است.

وی با بیان اینکه فتنه در قرآن به دو معنا به کار رفته است، خاطرنشان کرد: اصل و اساس فتنه، وارونه نشان‌دادن واقعیت‌ها و حقایق و دگرگون نشان دادن آن‌هاست. در قرآن از سختی‌ها و مشکلاتی که پس از این دگرگونی فکری در جامعه ایجاد می‌شود و بازگرداندن جامعه به حال اول خود از مسیر انحراف به مسیر اصلی نیز به عنوان "فتنه" یاد شده که این دو معنا در آیات ۴۷ و ۴۸ سوره توبه نیز به کار رفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه این فتنه با همین ویژگی‌ها در کشور آغاز شد و ادعا کردند که در انتخابات تقلب صورت گرفته است، بیان کرد: امروز هم عده‌ای دقیقاً می‌خواهند همان دگرگونی در واقعیت‌ها تکرار شود. این افراد تلاش دارند چهره‌هایی را که در این دوران نقش اصلی را داشتند تطهیر کرده و حتی برای رفع حصر آن‌ها جشن ملی بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه سکوت امروز خواص جامعه خیانتی غیرقابل بخشش است، افزود: متأسفانه همانطور که این موضوع در کل کشور دنبال می‌شود در شیراز و استان فارس نیز در حال شکل‌گیری است.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه متأسفانه در روز دانشجو کار به جایی می‌رسد که جلسه‌ای برگزار شده و به مقام معظم رهبری و مردم ایران توهین می‌شود، تصریح کرد: در این جلسه حرکتی که در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست دیده شده است، همچنین در این جلسه سران فتنه تطهیر شده‌ و از سوئی چهره آن‌ها به عنوان مقدس و ارزشی به حضار جلسه معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه پرونده این موضوع به دستگاه قضایی ارجاع شده است، اظهار داشت: از آن‌جا که جرم در شیراز اتفاق افتاده پرونده به دستگاه قضایی این استان ارسال شده و از دادگاه روحانیت نیز درخواست می‌شود که این موضوع را پیگیری کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تأکید کرد: با توجه به اینکه شهر مقدس شیراز به عنوان حرم سوم اهل بیت(ع) نام‌گذاری و شیراز مقدس به نام اسلام ساخته شده و پناهگاه دین است، نباید دیگر اجازه داد چنین قضایایی در این شهر تکرار شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس EU ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    کاسبان فتنه یا همان مشوقین تفرقه.
  • جواد A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    شیراز "مقدس" به نام اسلام ساخته شده؟؟؟ در ضمن اون لقب "ارزشی" هم ارزونی خودتون...
  • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    47 38
    حالا که فضای جامعه از اون حالت امنیتی خارج شده میخوان با این روش القای نا امنی کنن.فارغ از حرفهای اقای غفاری واقعا اشکالش چیه یک نفر اومده و عقیده خودشو گفته اگه حرفهاش بد و اشتباه هست جوابشو بدین اگه نه چرا هی خط و نشون میکشین. در ضمن حتی اگه بد هم گفته باشه در یک جمع محدود بوده که با این رفتار ها هی دارین همون حرفها رو در وسغت بیشتر گسترش میدین
  • بی نام EU ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    75 14
    تا جايي كه ميدونم شيراز رو به اسم حافط و سعدي تو دنيا ميشناسن.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    39 47
    خواص يعني كيا؟
  • علی A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    46 29
    از این تقسیم بندیهای اصولگراها دیگه خسته شدیم.تا کی میخان منتقدانتون ومخالفانتون رو با برچسب منافق وفتنه گر ومزدور وجاسوس و....متهم کنید.چشمهارا باید شست..