تسنیم نوشت:

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲۰ درصد محتوای آموزشی کتاب‌های درسی برعهده استان‌ها گذاشته شده و این بستر فرصتی برای استفاده از توانمندی‌ استان‌ها است.

بهرام محمدیان در آئین تجلیل از ۳۵۰ پژوهشگر فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: در شرایط امروزی در آموزش وپرورش بیشتر از هر زمان دیگر نیازمند تحقیق وپژوهش هستیم.

محمدیان با اشاره به اینکه باید پژوهش و تحقیق به گونه‌ای باشد که انسان را به حقیقت رهنمون کند و چشم انسان به جمال حقیقت روشن شود، افزود: تحقیق باید ضمن نشان دادن وضعیت حال، آینده روشن را نیز تبیین کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌وپرورش با بیان اینکه هرعملی به معنای آگاهی باید به معرفت برسد، تصریح کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت بسیار خوبی به لحاظ نیروی انسانی برای تحقیق وپژوهش دارد وباید دربحث اقدام پژوهی ازاین ظرفیت استفاده شود.

مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: اقدام پژوهی، معلم پژوهنده، درس پژوهی و ایجاد پژوهشکده دانش آموزی از مهمترین فعالیت‌های تحقیقی در 2 بخش فرهنگی و دانش آموزی است.

هادی زارع پور با اشاره به اینکه مبنای همه تصمیم‌گیری‌ها برپایه پژوهش است وضرورت دارد فرهنگ‌سازی این مهم از دوره ابتدایی آغاز شود، خاطرنشان کرد:پژوهش مایه پویایی، بالندگی وحرکت درجامعه است.

وی عنوان کرد: شورای تحقیقات آموزش وپرورش فعالیت‌های تحقیقی وپژوهشی فرهنگیان و دانش آموزان را هدایت می‌کند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: توسعه پژوهش‌سراهای دانش آموزی، اجرای معلم پژوهنده ، فعالیت‌های برنامه‌ریزی، ساماندهی فناوری اطلاعات و هوشمند سازی مدارس از مهمترین برنامه‌های این معاونت است.

فاتحی ابراز کرد: در این همایش از ۴۰ نفر از فرهنگیان به نمایندگی از ۳۵۰ نفر در بخش‌های پژوهشگر برتر، معلم پژوهنده، دانش‌آموزان برتر دربخش پژوهش تجلیل شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مونا US ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    2 0
    بالاخره یکی از اصول قانون اساسی مبنی بر تدریس زبان محلی و قومی در مدارس محقق می شود و نارضایتی اقوام کمی کمتر.
  • بی نام GB ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    2 1
    اونوقت تكليف امتحان نهايي و كنكور چي ميشه؟؟؟؟؟؟