تسنیم نوشت:

معاون برنامه‌ریزی و ارتباطات سازمانی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ با تصویب کمیسیون معین شورای عالی انقلاب فرهنگی مشکل ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حل شد.

رضا کچوییان در گفتگو با تسنیم با اشاره به حل مشکل ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل اظهار داشت: روز گذشته اعضای کمیسیون معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد کمیته مشورتی در مورد امکان ادامه تحصیل دارندگان مدرک تحصیلی معادل در مقاطع بالاتر رأی موافق دادند.

وی افزود: به موجب این پیشنهاد مشکل ادامه تحصیل دارندگان مدرک کاردانی برای کارشناسی و کارشناسی برای کارشناسی ارشد حل شد. مصوبه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی در اواخر فروردین که در اردیبهشت امسال ابلاغ شد دارای مشکلاتی بود از جمله اینکه ذکر شده بود فرهنگیان دارای مدرک معادل به شرطی حق ادامه تحصیل دارند که ۶۰ درصد واحدهای گذرانده شده را به صورت جبرانی مجدد طی کنند.

معاون برنامه ریزی و ارتباطات سازمانی و فراسازمانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بر این اساس فرهنگیان پذیرفته شده در مقطع فوق لیسانس مجبور بودند تا ۶۰ درصد از واحدهای طی شده در مقطع لیسانس را بگذرانند و مجموع آن حدود ۹۰ واحد بود که پس از آن می‌توانستند تحصیل در مقطع فوق لیسانس را آغاز کنند اما گذراندن این ۹۰ واحد چند ترم زمان می‌برد بنابراین تلاش ما این بود تا ماده واحده‌ای مجدد توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شود تا ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل بدون گذراندن واحدهای جبرانی میسر شود.

کچوییان گفت: کمیسیون معین شورای عالی انقلاب فرهنگی، کمیته‌ای مشورتی را با حضور سه نماینده از وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل داد تا آن‌ها پیشنهاد خود را برای تحقق آنچه که وزارت آموزش و پرورش برای ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل خواستار بود، ارائه کنند و براین اساس پیشنهادی در ۴ ماده ارائه شد که در کمیسیون معین شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و مصوب شد.

وی در خصوص این پیشنهاد گفت: شرط اول پیشنهاد این است تا دارندگان مدرک معادل از آذرماه ۷۷ به بعد از این مصوبه استفاده کنند و شرط دوم این است که در آزمون ورودی یک مقطع بالاتر پذیرفته شوند، شرط سوم این است که آزمون توسط سازمان سنجش یا دانشگاه آزاد برگزار شود. شرط چهارم نیز درخصوص افرادی است که می‌خواهند مدرک دکتر بگیرند و اشاره دارد سرفصل‌هایی که در دوره فوق لیسانس گذرانده‌اند باید برابر سرفصل‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

معاون برنامه ریزی و ارتباطات سازمانی و فراسازمانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:‌به موجب این مصوبه دارندگان مدارک فوق دیپلم برای لیسانس و لیسانس برای فوق لیسانس مشکلی برای ادامه تحصیل ندارند و گروهی نیز که مشغول به تحصیل بوده و دانشگاه با تحصیل آنها مخالفت می‌کرد می‌توانند ادامه تحصیل خود را آغاز کنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهربان A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    13 8
    ممنون انشاا... دانشگاه فرهنگیان دانشجوی ارشد هم بپذیرد بخصوص در علوم پایه
  • دبير IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    18 6
    اين قوانين عجيب غريب بدرد خودتون ميخوره...ما پول ميخايم ..من مدركم كتري هستش فقط يك و صد ميگيرك...مسخره هاااااااااااا
  • اصغر A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    6 7
    بلاخره این اما واگرتمام نشدحالابایدببینیم سرفصهای که آقایان میگن راگذرانده ایم یانه؟
  • محمود IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    22 13
    با عرض سلام آیامدرک معادل فرهنگیان سال 81 واقعا برداشته شد
    • علی اکبری A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
      6 10
      با سلام . آیا فرهنگیانی که در سال 81 مدرک کارشناسی از ضمن خدمت دریافت کرده اند از مهر ماه 94 می توانند به شرط قبول شدن در دانشگاه ادامه تحصیل بدهند؟
    • پوریا A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
      6 5
      باسلام فرهنگیان دارای مدرک معادل کارشناسی ارشدبعدسال 77چکارکنند فکری برای آنها بردارید. باتشکر به خدابه ماخیانت می شود.