روحانی: بودجه 94 کمترین اتکا را به درآمدهای نفتی دارد

رییس جمهوری در جلسه هیات دولت با بیان این که بودجه 94 کمترین اتکا را به درآمدهای نفتی داردگفت: دولت به اجرای اقتصاد مقاومتی پایبند است.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز (چهارشنبه) در ابتدای جلسه هیات دولت ، با اشاره به اجتماع بزرگ شیعیان در سرزمین مقدس کربلا ، از تمام دستگاههای دولتی و مرزی خواست تا شرایط و امکانات را به گونه ای فراهم آورند که عاشقان خاندان عصمت و طهارت حداکثر بهره را از این سفر ببرند و به سلامت به وطن بازگردند.

رییس جمهوری با تسلیت فرا رسیدن اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: عشق و شیفتگی به فرهنگ عاشورا تنها مختص به مسلمانان نیست و بسیاری از پیروان ادیان دیگر نیز نسبت به روز عاشورا و امام حسین (ع) احترام خاصی قائل هستند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش بهای جهانی نفت اشاره کرد و گفت: کاهش قیمت نفت خام صرفا یک موضوع اقتصادی نیست بلکه ناشی از توطئه و برنامه ریزی سیاسی برخی از کشورها بوده است.

رییس جمهوری افزود: کاهش قیمت نفت توطئه ای علیه مردم منطقه و مسلمانان بوده که نفع آن صرفاً برای برخی دیگر از کشورها است.

رییس جمهوری با بیان اینکه مردم منطقه این گونه توطئه ها علیه جهان اسلام را از یاد نخواهند برد ، اظهارداشت: مسلما مردم به این توطئه عکس العمل نشان خواهند داد و کشورهایی که پشت این توطئه هستند باید بدانند که نفرت را در جهان اسلام نسبت به خود افزایش می دهند.

وی تاکید کرد: مردم مطمئن باشند دولت توانایی اداره کشور را به خوبی و با همین قیمت نفت دارد و این کاهش ، عدم اتکای بودجه کشور به نفت را افزایش می دهد.

روحانی با بیان اینکه بودجه 94 کمترین اتکا را به درآمدهای نفتی دارد ، گفت: این امر نسبت به سالهای گذشته بی سابقه بوده و این کاهش قیمت نفت فرصتی است تا وابستگی بودجه را از درآمدهای نفتی جدا کنیم.

رییس جمهوری تاکید کرد که دولت به اجرای همه بندهای اقتصاد مقاومتی پایبند است و از دستگاههای اجرایی می خواهم که همه بندهای اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داده و عملیاتی کنند.

وی ادامه داد: اقتصاد کشور با توجه به منابع طبیعی سرشار و نیروی انسانی، مسوولان دلسوز و با تجربه و همچنین وجود پربرکت مقام معظم رهبری باید به گونه ای ساخته شود که با توفان هایی فراتر از کاهش بهای نفت نیز آسیبی نبیند و به راحتی از این مسیر عبور کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه باید طرحهای نیمه تمام عمرانی را به بخش خصوصی واگذار کنیم ، گفت: همه دستگاههای اجرایی باید تلاش کنند تا این پروژه ها تکمیل شوند که این امر باعث افزایش امید در میان مردم و رونق اقتصادی می شود.

وی به اهمیت تسریع در تصویب لایحه خروج از رکود در مجلس اشاره کرد و گفت: در این لایحه موضوع مشوق ها برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در نظر گرفته شده است که این در راستای اقتصاد مقاومتی و خنثی کردن توطئه قیمت نفت می باشد.

رییس جمهوری با اشاره به موقعیت ژئوپلتیکی کشور و توان بالا در زمینه صادرات محصولات غیرنفتی ، گفت: در کشور امکانات بسیار زیادی در بخش ترانزیت جاده ای ، ریلی و هوایی وجود دارد که باید از آن ها به خوبی بهره گرفت.

روحانی ادامه داد: باید کاری کنیم که اتکا بودجه به درآمدهای نفتی به حداقل برسد تا به صادرات نفت خام متکی نباشیم و تا پایان امسال رقم درآمدهای صادرات غیرنفتی کشور به 50 میلیارد دلار می رسد.

رییس جمهوری به ضرورت کاهش هزینه های جاری در کشور اشاره کرد و گفت: با تحقق این امر می توانیم کاهش درآمدهای نفتی را جبران کنیم و دولت اجازه نخواهد داد که دستاوردهای اقتصادی که تاکنون بدست آمده ، از بین برود.

روحانی با بیان اینکه دولت خادم مردم است ، گفت: همبستگی و پیوستگی مردم سرمایه بزرگی برای دولت است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    41 1
    بابا شیخ حسن ... بابا بودجه ... ای که پنج بعلاوه یک رو فیتیله پیچ کردی ... ای رفیق ممد جواد...قوول هاتو یادت نره ... دیدی که تو دانشگاه پزشکی دانشجوها چی میخواستن ازت...یه سال و نیم گذشته ...
  • مهدی A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    6 0
    والا نمی دونم از چی می خواهید مالیات بگیرید از نرخ دلاری که قرار بود تک نرخی کنید و نکردید بخاطر با ثباتکردن نرخ دلار که بازار راحت تر بخواهید کار کند آقای روحانی و تیم اقتصادی کشور در رکود هست هر سال همین جوری نرخ مالیات علی اراس رو می برید بالا واحد های صنفی بیشتر می شوند . رقابت بیشتر می شود . رکود حاکم هست اما مالیات بیشتر میشه شرکت های کوچک هنوز همون مونده جای طرف اجاره هست بازارشون بهتر نشده ولی هر سال مالیات بیشتر می شود یعنی تا در شرکت رو تخته نکنه نمی گن امسال رکود بود کمترش کنیم ُاقای روحانی این همه تیم اقتصادی همین بود این که شد همون اما با ادبیات بهتر
  • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    10 0
    بله البته که بودجه کمترین اتکا رو به نفت داره چون مالیات ها رو مخصوصا مالیات بر ارزش افزوده انقدر بالا بردن که اصلا نیازی به نفت هم پیدا نمی کنن. به جای این که لابی کنن و اوپک رو وادار کنن که تولیدش رو پایین بیاره زورشون به مردم می رسه
  • بی نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    9 0
    و بیشترین اتکا را به مردم بیچاره
  • البته IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    15 1
    چرا ؟ چون از جیب مردم با گران کردن کسری بودجه جبران می شود . دل انگیز
  • زهره A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    10 1
    روحانی جان کوجه را بیاییم از سر کوچه تون بخریم؟
  • علي ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    10 0
    تا وقتي جيب مردم خودمون هست چيكار در امد نفتي داريم.