ایسنا نوشت:

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اعلام آغاز طرح زمستانی 93 از امروز تا آغاز سفرهای نوروزی گفت: از طرح زمستانی سال گذشته تا به این لحظه به همت تمام دستگاه‌ها حدود هزار انسان کمتر کشته شده‌اند.

سردار مومنی در رزمایش ترافیکی طرح زمستانی گفت: بزرگترین توفیق و افتخار برای ماست که حتی یک انسان کمتر کشته شود و این به این معناست که یک جامعه را حفظ کرده‌ایم. بی‌تردید همدلی و هماهنگی در جاده‌ها این اقدامات را رقم زده است. هم‌افزایی به وجود آمده بین دستگاه‌ها باعث احساس امنیت و آرامش در مردم شده است.

او با بیان اینکه علاوه بر طرح زمستانی، طرح ترافیک ویژه اربعین نیز برای اولین بار با توجه به استقبال بی‌سابقه مردم ایران در مرز مهران اجرا شده است، گفت: امسال با توجه به استقبال بی‌سابقه مردم در مراسم اربعین کربلا، قرارگاه ترافیکی در مرز مهران راه‌اندازی شده و تا پایان بازگشت زائران ادامه خواهد داشت که در این طرح 31 هزار نفر در قالب 7000 تیم به زائران خدمت‌رسانی کرده‌اند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه طرح زمستانی در 28 استان کشور و 110 گردنه برف‌گیر از امروز آغاز شده است، گفت: در این طرح 236 هزار نفر از همکاران و همراهان در اورژانس، هلال‌احمر، امدادخودرو و غیره در قالب 39 هزار تیم ثابت و سیار خدمت‌رسانی می‌کنند.

سردار مومنی با اشاره به طرح زمستانی و طرح تابستانی گفت: تفاوت این دو طرح در این است که در طرح تابستانی میزان سفرها بالاست و با افزایش قابل توجهی روبه‌روست اما در طرح زمستانی، ممکن است سفرها کم باشد اما مخاطرات سفر بیشتر است.

او با اشاره به اینکه طرح زمستانی را می‌توان به دو وظیفه تقسیم‌بندی کرد، گفت: از یک سو به عنوان متولیان تامین امنیت در راه‌ها و امدادرسانی باید آمادگی لازم را داشته باشیم و در کنار آن به مردم خدمت‌رسانی کنیم و با فراهم کردم تجهیزات و نقاط از پیش تعیین شده، به بازگشایی معابر و اسکان مسافران کمک کرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در ادامه گفت: از سوی دیگر اینگونه اقدامات بدون همکاری مردم اجرایی نخواهد شد و این نتایج که شاهد کاهش هزار نفری در کشته‌های سوانح جاده‌ای بوده‌ایم ناشی از کمک مردم بوده است.

سردار مومنی با توصیه به هموطنان، مبنی بر داشتن تجهیزات ایمنی در هنگام سفر گفت: هموطنان قبل از سفر تجهیزات ایمنی کافی همچون زنجیر چرخ و پر بودن باک خودرو را چک کنند و قبل از سفر معاینه فنی داشته باشند و نیز در هنگام سفر، سرعت مطمئنه و فاصله طولی را رعایت کنند.

او با اشاره به اینکه عمده‌ترین دلایل تصادفات جاده‌ای سرعت بالا و عدم رعایت فاصله طولی است، گفت: امیدواریم با تلاش جمعی هموطنان و دستگاه‌ها همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، سوانح و حوادث را به حداقل برسانیم و همانگونه که تعداد کشته‌ها را از 28 هزار به 17 هزار رساندیم، کماکان این رقم را به حداقل برسانیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پایان گفت: امیدواریم سال آینده شاهد کاهش کشته‌های حوادث جاده‌ای بیش از امسال باشیم و با همیاری مردم، زمستان کم حادثه‌ای داشته باشیم.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =