جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح نحوه و میزان حدودی جریمه مشمولین وظیفه غایب را توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،سردار موسی کمالی در نشست خبری که در رابطه با جریمه مشمولان وظیفه غایب برگزار شد گفت: دفاع از عزت، استقلال، تمامیت ارزی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین جان و مال و ناموس مردم وظیفه شرعی، ملی و قانونی هر فرد ایرانی است و در اجرای این وظیفه همه اتباع ذکور جمهوری اسلامی ایران مکلف به انجام خدمت وظیفه عمومی هستند و جوانان برومند ایران همیشه تکالیف قانونی خود را به نحو احسن انجام داده‌اند ولی عده‌ای از افراد نیز به دلایل مختلف از انجام وظیفه قانونی خود طفره رفته و مرتکب غیبت شده‌اند که باید پاسخگوی تخلفات خود بوده و برابر قانون جریمه شوند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در تشریح جریمه مشمولان وظیفه غایب گفت: برابر مقررات قانون خدمت وظیفه مشمولین کارشناس و پایین‌تر متولد 1355 به بعد، کارشناسی ارشد 53 به بعد، دکتر غیرپزشکی 51 به بعد، دکتری پزشکی متولد 1345 به بعد در شمول قانون خدمت وظیفه عمومی بوده و باید تکلیف نظام وظیفه خود را روشن کنند.

سردار کمالی همچنین گفت این افراد می‌توانند خود را جهت خدمت دوره سربازی معرفی کنند و چنانچه تا 22 بهمن 1393 به خدمت اعزام شوند 6 ماه اضافه خدمت آنها بخشیده شده و به مراجع قضایی معرفی نخواهند شد.

وی با بیان اینکه عده‌ای از مشمولین غایب به دلایل مختلف از جمله اقامت در خارج از کشور، مشکلات خانوادگی، گرفتاری شغلی و سن بالا قادر به انجام خدمت سربازی نیستند گفت: نیروهای مسلح تاکید دارند که تکلیف خدمت این افراد هرچه سریع‌تر روشن شود.

کمالی همچنین گفت: به منظور اجرای عدالت تصمیم گرفته شده براساس لایحه بودجه سال 1394 مشمولینی که بیش از 8 سال غایب و سن آنها حداقل 27 سال و حداکثر 50 سال است همچنین کارایی لازم را برای نیروهای مسلح نداشته باشند یا خدمت آنها در کنار سایر سربازان روحیه آنها را خراب می‌کند با پرداخت جریمه می‌توانند تعیین تکلیف شوند.

سردار کمالی در رابطه با میزان جریمه مشمولان غایب هم گفت: براساس حضور در داخل یا خارج از کشور، مدرک تحصیلی، مدت غیبت این میزان جریمه تعیین می‌شود. همچنین مبلغ جریمه و نحوه اجرای این طرح براساس آیین‌نامه‌ای خواهد بود که از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه و پس از تایید ستاد کل به تصویب هیات وزیران می‌رسد ولی در حال حاضر مبلغ 20 تا 50 میلیون تومانی در این زمینه مدنظر است.

سردار کمالی گفت: کسانی که از فرصت فراهم شده استفاده نکنند در سال 94 قانون خدمت وظیفه عمومی، محرومیت‌های اجتماعی و دستگیری در مورد آنان را اعمال می‌کند و همچنین کسانی که آنها را به کارگیری کنند چه دستگاه‌های دولتی، خصوصی، خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها و ... باید برای بار اول هزینه یک سرباز در سال و بار دوم و بالاتر هزینه 3 سرباز را پرداخت کنند.

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره زمان اجرای این قانون گفت: همانطور که لایحه بودجه مربوط به یک سال است موضوع جریمه ریالی مشمولان غایب نیز از ابتدای سال 94 اجرایی شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت و تا کنون هیچ تصمیمی در خصوص ادامه آن در سال 95 گرفته نشده است.

او گفت: در حال حاضر یک میلیون و 500 مشمول غایب داریم. همه مشمولانی که بیش از ۸ سال غیبت دارند می‌توانند از جریمه مشمولین وظیفه غایب بهره‌مند شوند یا به سربازی روند وگرنه اعمال قانون می‌شوند.

کمالی همچنین با یادآوری اینکه از سال 94 مدت خدمت سربازی 24 ماه خواهد شد، گفت: تا 22 بهمن ماه تسهیلات خوبی برای مشمولان غایب در نظر گرفته‌ایم و از سال 94 نیز طرح برخورد با مشمولان غایب در دستورکار قرار می‌گیرد؛ بنابراین توصیه من برای تمام مشولان غایب این است که هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف سربازی خود اقدام کنند و آن دسته از مشمولانی که سالهای غیبت‌شان از سربازی کمتر از هشت سال است نیز به امید تمدید قانون جریمه مشمولان غایب در سالهای آتی نباشند؛ چرا که همانطور که گفتم این مقررات تنها تا پایان سال 94 اجرا خواهد شد و فعلا تصمیمی به تمدید آن گرفته نشده، از سوی دیگر طرح برخورد با مشمولان غایب نیز در سال 94 اجرایی خواهد شد و ممکن است در این شرایط دستگیر شوند.

به گفته او طی سال های ۷۸ تا ۷۹، تنها ۳۶۰ هزار نفر از خرید سربازی استفاده کردند.

 

جریمه برای فوتبالیست های متخلف نیست

در بخشی از این نشست خبری، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه آیا فوتبالیست‌هایی که اخیرا کارت‌های معافیت و پایان خدمت جعلی‌شان باطل شد نیز امکان استفاده از این شرایط را دارند؟ گفت: این افراد جرمی را انجام داده‌اند و پرونده آنان در مرجع قضایی در حال رسیدگی است. اگر مرجع قضایی به این موضوع رسیدگی کند و در این باره حکم بدهد که آنان می‌توانند از این شرایط استفاده کنند، فوتبالیست‌ها نیز در صورت دارابودن شرایط می‌توانند با پرداخت جرایم کارت معافیت دریافت کنند.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 174
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجو A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    سردار در مصاحبه گقتن رعايت عدالتواقعا بين يه فرد تحصيل كرده كه غيبت نكرده و در وقت قانوني به خدمت بايد بره با كسي كه ٨ سال قانون زير پا گذاشته نبايد فرقي باشه ؟ اين قانون چه عدالتي رو اجرا ميكنه
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    خیلی خوبه.ممنون
  • سروش A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    آقا قسطیش کنین ما پول نداریم
  • محمد A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    کسی که الان بالای 28 سال سن داره معمولا زن و بچه داره و کمرش زیر خرج خانواده شکسته چطوری بیاد 20 تا 50 میلیون بده؟ به نظرم باید بین 5 تا 10 میلیون میکردن که همه بتونن و در حق کسی اجحاف نشه.
    • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      73 32
      اون وقت عدالت اجتماعی کجا میره؟
    • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      همانطوریکه یک عده 2 سال از نازنین ترین سالهای عمرشونو دادند و شما فرار کردی.
    • فرزاد A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      67 45
      نظرت چیه به جای جریمه یه جایزه ای هم بهشون بدن, مرد حسابی همون آدمی که میگی زن و بچه داره و توانایی پرداخت پول رو نداره حق امثال من و شما رو زیر پا گذاشته که نرفته سربازی, حالا یا تنبلی کرده یا احساس گنده بودن کرده, حالا هم دندش نرم باید جریمه شو بده, به نظر من این مبلغ خیلی هم کمه
    • بی نام RO ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      39 29
      کمرش شکسته همون موقع که 18 سالش بود و کمرش نشکسته بود میرفت خدمت
    • بی نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      44 33
      مي خواست از سربازي فرار نكنه،مي خواست تا بعد از سربازي رفتن ازدواج نكنه
    • بی نام A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      38 1
      آقا فرزاد اون جریمه مگه تو جیب من و شما میره؟ هرکی نرفته نوش جونش. منظورم آقازاده ها و ... نیست منظورم ادمای عادیه که مشکلات زندگی مسئولیت اضافه انداخته گردنشون.
  • رضا US ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    85 20
    یه سوال از سردار کمالی دارم سرباز فراری ها هم جزو سربازان غایب برای طرح خرید محسوب میشوند یا خیر؟
    • محمد A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
      5 2
      آقا شما جواب سوالتونو گرفتید؟
  • بی نام A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    174 9
    با این پول سربازی را از حالت رایگان در آورید و سربازان تحت پوشش وزارت کار شوند و حق بیمه و دریافت حقوق داشته باشند تا حداقل کمتر حق کسانیکه توان پرداخت خرید سربازی را ندارند ضایع شود.
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    تا 5میلیون شاید بشه با قرض جور کنن ولی 20 تا 50 به نظر میرسه این قانون فقط برای حل قضیه فوتبالیستها انجام میشه و خارج نشینها.
  • علی A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    70 8
    ای کاش مسئولان نظام وظیفه فکری به حال کفالت پدر میکردند. چطور وقتی قانون استفاده از جبهه پدر را لغو کردند ، برای متولدین 73 به قبل استثنا و تخفیف قائل شدند.برای کفالت پدر بالای 60 سال نمیتوانستند چنین کاری کنند؟ بسیاری از افراد مانند خود من اگر قانون همچنان برقرار بود هم اکنون معاف بودیم ولی تغییر ناگهانی قانون موجب آن شد که تمام برنانه ریزی های آینده را عوض کرده و بعد از پایان تحصیل به سربازی اعزام خواهیم شد. کاش پیشنهاد یا طرح جدیدی را برای ما که این گونه ضرر کردیم ارائه میکردیم تا عدالت نسبت به نفرات قبلی برقرار شود. لطفا این نظر را درج کنید
    • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
      0 0
      منم با این نظر موافقم سن کفالت باید ۶۰ سال باشه نه ۷۰انشالله که زودتر رسیدگی بشه
  • علي GB ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    40 96
    عالي هست
  • محسن IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    یعنی چی کسی که 9 سال غیبت داشته حداقل تو این 9 سال 100 میلیون پس انداز کرده و برا خودش کار و کاسبی تشکیل داده 50 میلیون پولی نیست. ولی اونی که به خاطر مشکلات اقتصادی مجبوره پدر و مادر و خانوادشو تامین کنه و قانون کفالت شاملش نمیشه و یکی دو ساله که غایبه و اگه بره سربازی خانوادش باید گدایی کنن سردار کمالی به نظر شما این عدالته؟ یک ساعت خودتونو جای همچین جوون های باغیرت قرار بدید
  • گل آقا ی غایب A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    سردار مبلغ خیلی بالاست ارزون تر حساب کنید مشتری شیم
    • آبدارچی A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      77 18
      وام نمیدن آیا ؟؟؟
  • بهروز IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    سردار عزیز من ۲۶ سالمه و ۳ ساله غایبم شما ۱۰ ساله دیگه بیا من ۱۳ سال غایبم ۲۰ ساله دیگه بیا من ۲۳ سال غایبم به نفع شما و اقتصاد کشور هست که سربازی رو بم بفروشید و هم خودتون رو راحت کنید هم منو شما الان از من ۲۰۵۰ میلیون تومان بگیری تا ۵ سال دیگه که قرار من ۸ سال غیبتم کامل بشه کلی رو این پول سود کردی بد میگم بگو بد میگی
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    دمتون گرم بهترین قانون تصویب شده , من سی سالمه هزار بار منو بگیرن ببرن سربازی باز فرار میکنم من با سی سال سن و متاهل بودن چطوری برم با کسای که ده سال از من کوچیکترن سربازی. با این قانون هم ما به خواستمون میرسیم و هم دولت فقط خدا کنه کشورمون به سمت ارتش حرفه ی حرکت کنه و کلا سربازی تموم بشه .
  • بی نام A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    56 18
    خیلی رقم ها بالاست یعنی نسبت به اخرین فروش ان در سال 80 ببینید از 10 برابر هم به رد است افراد متمول استفاده می کنند که من فکر می کنم 10هزار نفر می توانند استفاده کنند نه 1.5میلیون غایب
  • پدر دو فرزند 31ساله A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    67 16
    همون بهتر که بریم سربازی .20تا 50 میلیون توووومن. چه خبره . اگه بریم خدمت ماهی حدوداً 2تومن میفته .
  • بی نام SE ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    77 10
    حداقل باند بازی معافیت پزشکی تمام میشه
  • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    انصاف داشته باشید در این شرایط بحران و تورم. جوان 30 ساله از کجا بیارم بالای 20 میلیون بدم به خاطر نداشتن پایان خدمت نه اجازه دادن ادامه تحصیل بدم نه جای بتونم استخدام بشم. سنم رفته بالا خدمتنم نمی تونم بکنم این چه بساطیه بکشین راحت بشیم نه راه پس داریم نه راه پیش گلایه هامو به خدا می کنم
    • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      17 33
      بره سربازی. خدایی دارم میترکم از این همه بی عدالتی
  • آریا TR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    73 11
    تکلیف افرادی که بالای 27 سال هستن و از معافیت تحصیلی استفاده کردن و غیبت ندارن چی میشه؟ آیا امکان پرداخت جریمه معافیت دارن؟؟ چون داشتن معافیت تحصیلی در سن بالا هم بیان گر این هست که شرایط برای رفتن خدمت نبوده و ابنکه مثلا شخصی در سن 30 سالگی دانشجو هست انصاف نیست که نتونه از این قانون استفاده کنه.
  • مجید IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    68 15
    دوستان توجه کنند که این به هر حال بهبود خوبیه. بهرحال شرایط عده ای رو درک کردن هست و خودش گام مثبتی است.
  • شناخته شده A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    66 14
    من یه آدم 30 سالم که از بچگی کار کردم و بابام سرع داشت و به این دلیل موجه بهم کفالت ندادن . هنوزم که هنوزه با داشتن زن و خانواده و پدر سرعی و مادر بد حال بهم کفالت که نمیدن هیچ تازاه میگن 50 میلیونم بده . خوب یدفه ادمو بکشین راحت شیم دیگه . این قانونا رو معلوم نیست که میسازه واسه خودش . خجالت داره . همین من اگه جنگ بشه تا پای جونم وایمیستم واسه کشورم . ولی دولت واسه من تره هم خورد نمیکنه . این شد عدالت ؟
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    23 4
    براي غايبين ملاك ثبت در سيستم است يا بايد قبل از 22 بهمن اعزام بشوند ما كه نفهميديم
    • احمد IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      7 0
      تا۲۲بهمن در سیستم ثبت بشه کفایت میکنه
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    70 19
    اخه مرد مومن 20 تا 50 میلیون تومان 2 تا 5 میلیون بود میشد کاریش کرد بیشتر نه
  • آریا TR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    75 12
    تکلیف افرادی که بالای 27 سال سن دارن و غیبت نکردن و از معافیت تحصیلی استفاده کردن چی میشه؟ چون مثلا انصاف نیست کسی که 30 سال سن داره و دانشجو هست نتونه از این قانون استفاده کنه...
  • مجید10 RO ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    78 12
    نا مردا ما که نداشتیم پول بدیم چی؟؟؟
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    80 17
    این دوستان تحصیلکرده با مدرک دکتری، که سنشون هم عموما بالای 30 سال هست دقیقا باید چیکار بکنن، یه قانون خرید خدمت کلی تصویب کنید دیگه، این چیه دیگه
  • حمید A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    80 29
    کلا فروشی کنید و حتی برای کسانی هم که 18 سال دارند و مایل به خردیداری هستند قیمت تعیین کنید، این راه خوبی برای کسانی که تمکن مالی دارند و میتونند به دولت از لحاظ مالی کمک کنند. و ارتش باید ارتش حرفه ای باشه و نه اینطوری اجباری و از پول کسانی که میتونند سربازیشون رو خریداری کنند میتونید حقوق و امکانات ارتش حرفه ای با تعداد کمتری نیرو ولی کیفیت بالاتری محیا کنید.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    48 4
    اگر رقم اعلامی یک و نیم میلیونی غایبان را در متوسط قیمت سی میلیون تومانی ضرب کنید دولت درامدی در حدود 12.8میلیارد دلار خواهد داشت که رقم بسیار بزرگی است اما ایا محقق می شود؟
  • خیلی خوبه A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    19 33
    خیلی خوبه
  • پدر دو فرزند 31ساله A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    67 13
    با اين شرايط رفتن به سربازي بهتره .ماهي ميشه حدوداً 2.5 ميليون تومن
    • بی نام GB ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      28 20
      مرد باش برو
  • بی نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    68 16
    اخه اين چه عدالتي هست
  • مسعود IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    37 14
    خبر آنلاین عزیز لطفا پیگیری کنید ،آیا فراریها هم جزو غایبین محسوب میشن .خواهش میکنم چون به نظرم سوال خیلی از جوانان؛البته برای خیلیها مثل خودم میانسالی.هستش
    • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      19 20
      مگه غایب با فراری فرق داره؟
    • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      20 18
      گفته غایب نگفته فراری شما مرتکب جرم شدید غایب مرتکب جرم نشده
  • رضا US ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    17 4
    تو قسمتی از حرفهای سردار صدرالاسادات گفته اند را دیدم و که به تصویب رسیده است که غایبان بیش از شش ماه سرباز فراری محسوب میشوند "غیبت بیش از 6 ماه هم آن مشمول را فراری محسوب می کند و علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت، دادگاه هم درباره او تصمیم گیری می کند." بس این طرح رو نمایندگان مجلس باید مسکوت بگذره چون اون هم سربازان فراری محسوب میشوند و یا اینکه همه 27 ساله به بالا اعم از غایب و یا ترک خدمت از این طرح بهرمند شوند.
  • محمد IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    52 15
    خبر آنلاین تورو خدا بپرسید از سردار که این شامل سربازان فراری که سنشون 30 به بالاست هم میشه یا نه؟
    • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      17 28
      نه نه نه
    • ناشناس A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      31 7
      غایب و فراری فرقی نداره . سرباز غایب بعد 6 ماه فراری محسوب میشه.
  • احود محبی A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    21 10
    تو رو خدا یکی بگه از کی میتونیم اقدام کنیم؟ کجا باید بریم
  • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    25 19
    بهتر این قانون به این صورت باشه که افراد بالای 30 سال که متاهل هم هستن و غیبتشون کمتر از 8 ساله مشمول بشن.
  • بی نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    45 5
    همه غایبین که دنبال کیف و حال و زیر پا گذاشتن قانون نبودن یکسری هم به دلیل نگهداری و خرج خانواده سربازی نرفتن و قانونی هم شامل حالشون نشده که معاف بشن الانم زیر بار خرج و اجاره خونه خورد شدن چی کار کنن ؟؟؟ اگه 20 میلیون داشتن که پول پیشه یک خونه می دادن این چه جور جریمیه ای؟؟؟
  • ناشناس A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    31 58
    باید با غایبین برخورد جدی شود چرا سربازان و مرزدارانی که فرزندان این ملت اسلامی هستند الان دارند سرما و گرما را تحمل میکنند برای امنیت کشور و اما تعدادی باید غایب باشند و راحت زندگی کنند حق نباید پایمال شود دولت محترم باید تفاوتی بین مشمولان غایب و سربازان و مرزداران قایل شود مثلا حقوق سربازان را بیشتر کتا غایبین هم تشویق به رفتن شوند.
    • بی نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      53 13
      هیچ حقی از هیچ کسی پایمال نمیشه آقا، خواهشا شلوغش نکنید، ضمنا دقت داشته باشید که دود کسری بودجه توی چشم آحاد ملت میره نه اون 1.5 میلیون نفر جوونی که شما دنبال برخورد جدی باهاشون هستی مشکل ما اینجاست که کاملا احساسی با قضایا برخورد می کنیم، حالا چون من افتادم نقطه صفر مرزی و توی شرایط سخت خدمت کردم پسر شمسی خانم همسایه بقلیمون هم باید حتما بره اونجا تا من دلم خنک بشه آخه اینم شد استدلال..؟
  • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    36 7
    ۲۰ میلیون تومن خیلی زیاده مشتری جور کنیم واستون تخفیف نمیدین؟
  • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    52 9
    رعایت عدالت مایی که رفتیم سربازی چی؟الان برای حق بیمه اون موقع ازمون چند میلیون میخوانمگه تو سربازی بر اساس قانون کار به ما حقوق دادین که الان بر اساس قانون کار و حقوق فعلیمون حق بیمه می خواین.لااقل 2 سال سربازیمون رو به حساب دوران بیمه بیارین.
  • بی نام DE ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    18 33
    تصمیم درستیه. اگر مشکلات این افراد رو ببینید می فهمید که بالاخره باید چاره ای اندیشید. وقتی هم مبلغ بالا باشه عدالت رعایت می شه.
  • علی A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    30 15
    چه عدالتی دیگه باید بگیم خوش به حالت رفیق غیببتت رو پر کردی ما اشتباه کردیم درس خوندیم و فکر میکردیم تو ضرر کردی تو مسیر درست حرکت نکردی
  • بی نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    13 21
    عوض اين كارها قانوني كه وجود داره براي 2 برادري ها را اجرا كنيد
  • reza A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    34 11
    اقا چه خبره انصاف داشته باشيد تو اين اوضاع اقتصادي
  • محمود IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    20 5
    از سردار سوال کنید که آیا سربازانی که فرار کرده اند و دارای پرونده در دادسرای نظام هستند، شامل این قانون هستند یا خیر؟ در صورت مثبت بودن جواب چه شرایطی دارد.
  • مبین IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    30 6
    اینا میدونن 50 میلیون چقده؟شایدم چون ما نمیدونیم این مبلغو گزاشتن
  • اشکان A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    33 12
    اینا الان پول لازمن که میخوان سربازی رو با این قیمت بفروشن. اگه هیچکس با این قیمت نخره مطمئن باشید که قیمت خرید سربازی رو پایین میارن. پس دوستانی که سرباز غایب هستن نگران هیچی نباشن اینهمه سال که سربازی نرفتیم یه مدت دیگه ام رووش. فقط خواهشن با این قیمت کسی نخره بزارین مجبور شن قیمت خرید سربازی رو پایین بیارن و همه اقشار جامعه استفاده کنن.
    • بی نام RO ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      13 5
      مثل اینکه خوابی و فرق بقالی رو با نظام وظیف نمیدونی این فقط برای ساله 94 مثل یک دهه قبل که خرید سربازی بود
    • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      13 7
      با خوندن این نظر حس کرکس بودن بهم دست داد
  • حمید A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    57 6
    ببیندید هر چیزی یه تاوانی داره یکیی مثل من 12 سال محرومیت اجتماعی کشیدم و به خاطر این کار حاظرم هر چقد ر جریمه هم باشه پرداخت کنم چون نه ما مشمولان سن بالا ارزشی برای نظام داریم بهترین کار دولت انجام داده و حالا درسته ما اشتباه کردیم و سربازی نرفتیم ولی بعضی از افراد جوری برخورد میکنن انگارما قاتل هستیم
  • بی نام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    25 1
    هر چند کاری در جهت مثبت هست ولی باید در نظر گرفت اینطوری در واقع کسانی که تحصیل کردن و از معافیت های قانونی استفاده کرده اند دارند جریمه می شوند. به نظرم اگر سن قانونی سربازی 18 سال باشد آنوقت با در نظر گرفتن 8 سال سن 18 به علاوه 8 مساوی 26 و با در نظر گرفتن 10 سال سن 18 به علاوه 10 مساوی 28 برای معافیت مناسب خواهد بود و دیگر مساله تبعیض بین افراد با عملکرد قانونی و تشویق عمل غیر قانونی پیش نخواهد آمد.
    • بی نام A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      8 7
      فکر کنم متاهلین بالای 26 سال مناسبه که لازم نباشه حتما 8 سال غیبت غیر قانونی انجام بشه.
  • بی نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    23 37
    بنده با نظر برخی دوستان مبتنی بر تبعیض کاملا مخالف هستم ....این عین عدالت خواهد بود اگر کسی به سربازی نرفته و در حال حاضر صاحب کسب و کار و فرزند می باشد و قطعا راضی به پرداخت این مبلغ جهت تعیین تکلیف شدن خواهد بود اگر کسی هم سربازی نرفته هم الان پول نداره همون بهتر که بهره سربازی چون نه به درد خودش خورده و نه به درد خانواده فقط خورده و خوابیده ....بله حالا هم باید بهش فشار بیاد سردار این عین اعتدال دست شما درد نکنه
  • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    54 24
    من حاضرم ته تهش ۱۰ تومان بدم چه خبره ۲۰ میلیون؟
    • بی نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      34 21
      شما به زرنگی عادت کردی اتفاقا سربازی برای تو مناسبه
  • محمد رضا IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    42 12
    اقا به نظر من این جفایی در حق تحصیل کرده هاست ... چه معنی داره کسی که تا مقطع دکتری ده سال زحمت میکشه و درس میخونه بعد باید بره سربازی ولی اونی که ده سال غیبت کرده میاد یه مبلغی رو میده و کارت رو دو دستی تقدیمش میکنند ... واقعا معقول نیست ...
  • بی نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    55 4
    دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده کردند و 28 29 ساله هستند چه کار کنند؟
  • رضا A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    25 9
    این نشون میده خاطر شوتبالیستای مجرم چقدر عزیزه که دولت حاضر شده برای فرار اونها از سربازی یه بند به لایحه بودجه اضافه کنه... متاسفم ...
  • محمد IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    43 10
    این طرح فقط به درد بچه مایه دار ها میخوره
  • رضا A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    43 14
    تو این کشور ساده اون کسی هست که قانون رو رعایت میکنه ...
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    30 4
    به خدا من حاضرم پولشو وام بگیرم بدم ولی با این وضعیت زن و بچه 2 سال نرم سربازی ، چرا اخه 8 سال غیبت؟
  • رضا A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    14 18
    سردار ممنون واقعاً خيلى عاليه من الان ١٢ساله غيبت دارم و سرپرسته مادر و خواهرم هستم همين الان اين خبر رو شنيدم و خيلى هم خودم هم مادرم خوشحال شديم بازم يه قدم براى ادم هايى امثاله ما برداشته شد بازم تشكر ميكنم اين نميشه كه ما بخاييم به اتيشه دانشجو ها بسوزيم حالا اگه يه قانون براى اونا درست ميشد و معاف ميشدن اون موقع اعتراض ميكردم كه پس بقيه چى نه فقط به فكره خودشون بودن
  • امیر EU ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    14 7
    سلام مشخصا اعلام کردن غایبین پس فراریا نباید دنبالش باشن ولی خیلی جای بحث داره مثلا به ازای مدرک تحصیلی هرچه بالاتر بره از 8سال غیبت کم کنن مثلا واسه لیسانس 2سال ارشد 3سال و همینطور بره جلو واسه متاهل و بچه دار هم یه تسهیلاتی بزارن یا سال غیبتو کمتر کنن هرکی موافقه لایک کنه
  • بی نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    30 14
    اگه فوتبالیست ها کارت جعلی نداشتن این قانون را میزاشتن؟ فوتبالیست ها کی هستن که اینقدر عزیزند؟
  • پيمان A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    18 8
    يه سئوال با اين قانون سه ماه اموزشى هم بايد رفت يا ديگه لازم نيست
  • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    23 8
    درسته که این قانونه اما قانونی است که فقط مایه دارها می تونن ازش استفاده کنن در شرایطی که از هر دو طبقه یعنی فرا دست و فرو دست افرادی هستن که بنا به دلایلی سربازی نرفتن. به نظر من این قانون عادلانه نیست، چون تسهیلاتی که در نظر گرفته فقط برای طبقه سرمایه داره. قانونی عادلانه ست که شرایط استفاده و بهره مندیش برای همه آحاد جامعه فراهم باشه نه فقط برای بعضی ها
  • بی نام A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    46 7
    50 میلیون را به من بدید حاضرم 2بار دیگه بیام خدمت کنم
  • امیر A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    19 19
    بی عدالتی
  • بی نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    22 26
    زنده باد روحانی.. دوستان خواهشا یکبار هم که شده با نگاه نوع دوستانه به قضیه نگاه کنید.. شمایی که رفتین دمتون گرم اما واقعا چه خیری به شما میرسه که این قانون اجرایی نشه؟ فکر کنید متولد 64 که متاهل هم هست و داره هزینه یک زندگی رو میده الان شرایط خدمت کردن رو داره؟ خودتونو بذارید به جای ما و با سکوتتون اجازه بدید این یک میلیون و چند صد هزار نفر بعد از یک دهه محرومیت اجتماعی به زندگی برگردند روحانی متشکریم
  • بي نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    37 5
    کلا فروشی کنید و حتی برای کسانی هم که 18 سال دارند و مایل به خردیداری هستند قیمت تعیین کنید، این راه خوبی برای کسانی که تمکن مالی دارند و میتونند به دولت از لحاظ مالی کمک کنند. و ارتش باید ارتش حرفه ای باشه و نه اینطوری اجباری و از پول کسانی که میتونند سربازیشون رو خریداری کنند میتونید حقوق خوب و امکانات ارتش حرفه ای با تعداد کمتری نیرو ولی کیفیت بالاتری محیا کنید.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    44 3
    باید 50 میلیون ر ابگیرند بدهند به کسی تا چند بار سربازی برورد اینطوری به بیکاری جامعه هم کمک میشود
  • سرباز سابق A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    25 1
    در خدمت سربازی هیچ عدالتی نیست اگر پارتی داشته باشی در خونتون خدمت می کنی اگر نداشته باشی میری تو مرز بادمجون گوجه میشه بهترین غذات یه حمام گرم هم ارزوت از گروهبان کادر هم دستور باید بگیری کسی که نه تحصیلاتی داشته نه سن سالش از تو بیشتر است .
  • حسين A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    23 15
    با تقدير و تشكر از اين تصميم منطقي و معقول لطفا با ايجاد تبصره هايي همانند والدين مسن وبرادر خدمت كرده ، موجبات كاهش مقدارجريمه فراهم گردد.
  • ali A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    26 2
    10 سال رو کردن 8 سال. ولی شرط داشتن غیبتش خیلی بده. خب بابا یه آدم 27 ساله یا بیشتر اونطوری که باید توی خدمت نمی تونه کارآفرین باشه.دقیقا همون چیزی که خودشون گفتن. ولی چه فرقی داره حالا غیبت کرده باشه یا درس خونده باشه. خب بیان کلا برای بالای 27 سال خرید خدمت بزارن دیگه. نمیشه که اونایی که درس خوندن با 27 28 سال سن برن خدمت و اونایی که نخوندن معافی بگیرن. امیدوارم شامل همه افراد بالای 27 سال بکنن این طرح رو. اینطوری هم سود خیلی بیشتری عایدشون میشه هم حق اونایی که درس خوندن پایمال نمیشه و هم خیلی بیشتر محبوبیت کسب می کنن. به نظرم از هرجایی که می تونین این درخواست رو مطرح کنین. دیدین که بالاخره تلاش های قبلی تا حدود زیادی نتیجه داد
  • بابک A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    54 19
    من 27 ساله و شهرستان زندگی میکنم سربازی هم نرفتم چند سال از شکم زدم که الان 60 ملیون جمع کردم که به خونه کلنگی بخرم آگه بخوان 50 ملیون از بگیرن باز 7 سال از زندگی عقب میفتم
    • محمد IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      16 27
      2 سال برو سربازی اینطوری هم صاحب خونه میشی و هم به مملکتت خدمت میکنیخدا و خرما با هم نمیشه
    • حمید IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      19 27
      خوب مثل اینهمه ادمی که رفتن شما هم میرفتی خدمت.اونزمان که من ساعت 4 صبح بیدار میشدم میرفتم پادگان و ماه به ماه خونه نمیومدم و شب بیداری و پست و توهین و تحقیر بالادستی ها رو تحمل می کردم شما تو خواب ناز بودی اخوی.
    • بی نام IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      14 22
      خوب به جای ۷ سال از زندگی عقب افتادن 2 سال برو خدمت
  • امیرحسین IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    23 20
    من عده زیادی رو میشناسم که تا سن 27 سالگی عالما و عامدا خدمت نرفتن،پدر گرامی ایشان در این مدت همه امکانات رفاهی رو برایشان در همین ایران فراهم کرده و سردار وهمکارانشون هم محبت دیگری به آنها ارزانی داشته "دلهاى مردم صندوقچه‏ هاى حاكم است، پس آنچه از عدالت و يا ظلم در آنها بگذارد، همان را خواهد ديد.امام علی علیه السلام"غررالحكم، ج4، ص 521
  • محمد IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    36 10
    50 میلیون رو میزارم تو بانک . مثل آدم 2سال سربازی میرم سربازی وبا حقوق بخور نمیر سربازی سر میکنم بعد سربازی هم پولم تو بانک شده 75 میلیون
  • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    18 6
    براساس قانون مجازات اسلامي استفاده از سندمجعول با علم وآگاهي حداقل٢سال زندان داره كه اين حضرات بايد تحمل كنن مگراينكه خون اونها ازبقيه رنگين ترباشه كه گويا همين طور هم هست جريمه غيبت از خدمت اون هم به عمد وبااستفاده ازكارت جعلي اضافه خدمت هست نه قابل خريداري كردن.لطفا قانون رو درموردهمه به طوريكسان اجراكنيد
  • بی نام EU ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    31 24
    واقعا جای تاسف داره. برای کسایی که خدمت نرفتن و قصد رفتن ندارن خیلی خوبه. ما از بچگی توی مدرسه از معلما تو سری میخوردیم، توی دانشگاه تو سری خور استادا میشدیم، تو خدمت تو سری خور فرمانده ها، حالا با سن نزدیک 30 سال باید تازه بریم سر یه کاری که چون صفر هستیم بازم توسری خور بالا دستی هستیم. بعد همینایی که خدمت نرفتن و رفتن واسه خودشون کار و کاسبی راه انداختن به ریش امثال ما میخندن، پیش خودشون میگن بدبختو نگاه کن این همه سال درس خونده عاقبتش این شده. فقط تاسف
  • بی نام A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    79 4
    حداقل حقوق سربازای بدبخت و ببرید بالا
  • رضا A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    9 0
    تو رو خدا یه فکری کنید برای امثال من که الان سه ماه تا آخر سال مونده اقدام کردیم ولی چون تا آخر سال پره اعزام میره سال دیگه و باید طبق قانون سال دیگه 24 ماه خدمت کنیم نه با قانون امسال 21 ماه.ما که امسال اقدام کردیم حداقل با قانون امسال باشیم.امسال به خاطر این افزایش و بخشودگی اضافه خدمت اعزام خیلی زود پر شدگناه من چیه که تا دانشگاه فازغ التحصیلم کنه طول کشید.
  • بی نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    10 30
    انلاین چرا انتقاد ما 5برادر که همگی سربازی رفتیم به این قانون رو چاپ نمیکنی
  • مصطفی IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    29 4
    مبلغ واقعا بالاست ..مخصوصا برا من که هم زن دارم هم بچه دارم ..هم کرایه خونه میدم هم کارگری بیش نیستم ..من سه بار میخاستم برم سربازی که هربار دانشگاه قبول شدم و نشد ...تو دوره ارشد به امید قانون دوبرادری که گذاشتن ازدواج کردم ولی یکباره اصلا قانونش اجرا نشد ..من از بدبختی نتونسم ادامه بدم و تو پایان نامه انصراف دادم و بعدم کرایه نشینی و بچه ...سختی زندگی هم کمرمو شکسته...حالا با این شرایط سخت و بدون سرمایه میتونم زن و بچمو بزارم و برم سربازی؟لطفا به همه اونهایی که نرفتن توهین نکنید هرکس برای خودش مشکلی داشته...
  • w RO ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    22 14
    بسیار عالی.درسته عده ای از دوستان و جوانان که خدمت مقدس باید بروند از این قانون خرید برای مشمولان بالای 8 سال غیبت ناراحت باشند و انرا بی عدالتی و به نوعی تبعیض بدانند .اما واقعا باور منید شخصی مثل من هم این عدد خیلی زیاد هست.وواقعا شرایط زندگیم طوری بود و سرپرست خانواده بودم عملا نمی تونستم به سربازی برم.و کفالت هم نمی تونم بگیرم.بخاطر غیبت.اما این خبر بهترین خبر زندگیم بود.شما را بخدا دیگر دوستانی که مجبورن برن از ما ناراحت نباشن.ما تواین سالهای غیبت به اندازه کافی زجر کشیدیم.چون از همه چی محروم بودیم.اشخاص زیادی مثل من خوشحالن.وواقعا دوره سربازی دوره سخت یا تابو نیست.ایشالا برای دوستانی که قراره برن دوره سربازی روزهای خوبی در پیش باشه و به خوبی و خوشی
  • بی نام A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    24 10
    خدایا شکرت. سپاس
  • جلیل A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    16 37
    دوست من الان 18 سالشه. میگه خدمت نمیرم تا بعد ده سال بخرمش. این قانون یعنی تشویق مجرم و تنبیه کسانی که به خدمت رفته اند. اگر دولت پول ندارد از مردم بخواهد که طلاهایشان را بفروشند و به دولت کمک کنند. از مجرم پروری که بهتر است.
  • نويد IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    18 27
    من ٢ سال مرز خدمت كردم و صدمات روحى و جسمى فراوانى متحمل شدم كه تا آخر عمر همراهم خواهند بود اونوقت عده اى خيلى راحت دم از معامله خدمت و خريد سربازى حرف مي زنند خدمت نبايد به اين راحتى فروخته شود اما تسهيل آن براى كسانى كه مشكل دارند كار زياد سختى نيست شخص ٢٨ ساله اى كه اكنون خارج از كشور باشد ويا در داخل توان پرداخت اين مبالغ را داشته باشد مطمئنا تا امروز بوسيله رانت ويا ..... تكليف خدمت خود را مشخص كرده است.
  • یه نفر A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    26 13
    سردار نفست از جای گرم در میاد بیست میلیونم کجا بود نهایت یک میلیون خوبه مشگل داشتیم نرفتیم با این قیمت فکر کنم فقط اقا زاده ها و فوتبالیست ها بخرن در کل مخالف این طرح هستم اقای روحانی حامی پولدارها نباشید
  • بی نام US ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    18 9
    دمشون گرم
  • کمال A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    34 4
    آقا اونایی ک معافیت تحصیلی دارن و الان 28 سالشونه چی
  • علی A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    39 6
    خیلی گرونه ولی کار خوبیه
  • بهزاد A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    36 4
    سلام به همگی من نمی دونم دوستان چرا خط فکریشون عوض شده تا چند سال پیش کسانی که 10 سال خدمت نرفته بودن شا مل عفو رهبری میشدند و ریالی پرداخت نمی کردن حال که بیش از ده سال گذشته و عفو رهبری شامل حال ما نشده و می خوایم با مبلغ چند برابر از عرف و توی این شرایط اقتصادی بد این مبلغ گزاف رو پرداخت کنیم یه سری امدن کاسه داغ تر از اش شدن....یه کم منطقی باشید لطفا.....
  • محسن US ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    28 0
    من متولد 62 هستم از 22 سالگی وقتی به دکتر مراجعه کردم معلوم شد که این همه سال بیماریه دو قطبی داشتم و از درس و زندگی عقب افتاده بودم بیماریه من از نوع شدید یعنی نوع دوم هستش .... از هر سه نفر تو دنیا که خود کشی میکنه دست کم دو نفر دو قطبی دارن .خیلی ها نمی دونند که نوع دوم این بیماری چه زجری به آدم میده .....بیماریه من ژنتیکی هستش یعنی هیچ وقت درمان نمیشه فقط میشه تا حدی کنترلش کرد.توی قانون معافیت فقط نوع یک معافیت داره. در حالی که نوع دوم شیدایی کم و افسردگی شدید داره. روزی نبوده که از تهدیدهای قانونی بر علیه غایبین تنم نلرزیده باشه. الان هم با دیدن این تهدیدات و این قیمت تنم بیشتر لرزید. ممنون از عدالت شما ....
  • سجاد A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    18 17
    این چه وضعه قانون گذاشتنه؟ یک سال میزارین، سال دیگه برمیدارین. خوب ما هم اگر میدونستیم سربازی رو میشه خرید عمرمون رو تلف نمیکردیم. چند سال غیبت میکردیم بعدش با این قانون میخریدیم.
  • حمید رضا IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    32 17
    تحریمها به کام پولدارا وای به حال فقرا
  • بی نام A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    7 31
    پدر من که جزو مسوولین شایسته و سالم این نظام بوده، متاسفانه به دلیل قانونی که اصلاح شد ولی عطف به ماسبق نشد و حقوق بازنشستگیش پایینه، در سن پیری مشغول کار برای یکی از همین جوانان بی درد خدمت نرفته هست بیشتر از این خدمات به این آقایون مرفه بفرمائید
  • متاهل بدبخت IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    31 3
    خبر انلاین لطفا پیگیری کنید که این طرح خرید سربازی شامل افراد سرباز فراری هم میشود یا نه بسیار سپاسگزارم
  • بی نام IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    25 61
    سربازی نرفتید حالا اعتراض هم میکنید.ما که 2 سال از عمرمون خدمت کردیم جیکمون هم در نیومد حالا شما میخواین پول بدید هم رلضی نیستین.از نیروی انتظامی درخواست برخورد محکم با این افراد داریم.
  • محمد IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    41 6
    قیمت فوق العاده بالاست، ایا این قیمت به نفع سربازاست یا به نفع دولت جهت رفع کسری بودجه
  • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    21 21
    خدمت آنها در کنار سایر سربازان روحیه آنها را خراب می‌کند با پرداخت جریمه می‌توانند تعیین تکلیف شوند. دقت کنید وقتی میخوان پول بگیرن چقدر دلائل منطقی و جامعه پسند و به روزی پیدا می کنند که آدم دیوانه هم شاخ در میاره.
  • بی نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    18 52
    طرح بسیا خوبیه برا کساییکه نرفتن خدمت و حالا راست راست جلو ما که رفتیم میچرخند و یه ریشخند هم میزنند.فقط بنظر من از 40 میلیون تا 80 میلیون محدوده جریمه باشه بهتره و پولشو صرف کسانیکه مشغول خدمت هستند کنند.
  • من A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    54 6
    میتونه شروع خوبی باشه در روند حذف سربازی اجباری و کم کم رفتن به سمت سربازی حرفه ای، مسلما این طرح از نظری اجحاف هست در حق کسانی که سربازی رو بالاجبار رفتن و همچنین اونهایی که مثلا دانشجوی دکتری بودن و .. ظلم دوم هم قیمت عجیب و غریب ۲۰ تا ۵۰ میلیونه مگر حقوق یک کارمند و کارگر چقدره؟ یک مشمولی که الان ۳۰ سالشه و احتمالا زن و بچه داره این پولو از کجا بیاره؟ پس بفرمایید برای قشر خاصی «تسهیلات» قایل شدید
  • بی نام EU ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    43 18
    خدا خيرتون بده كه مشكل خيلي ها رو حل كرديد. كسي كه ده ساله نرفته خدمت از اين به بعد هم نميره پس اقلا با گرفتن اين پول هم به بودجه كشور كمك ميشه هم مشكلخيلي ها حل ميشه.
  • علی IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    38 5
    خبرآنلاین خواهشن بپرسید که سربازهای فراری رو هم شامل میشه یا نه؟ چون اونسال که می فروختند فرقی نمی کرد. تازه فراری ها اموزشی رو دیگه نمی رفتند. اینم سوال کنید ایندفعه هم اموزشی داره
    • علی سلیبمانی IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      16 1
      خبرآنلاین خواهشن بپرسید که سربازهای فراری رو هم شامل میشه یا نه؟ چون اونسال که می فروختند فرقی نمی کرد. تازه فراری ها اموزشی رو دیگه نمی رفتند. اینم سوال کنید ایندفعه هم اموزشی داره نام
  • عدل علی ع IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    32 13
    من فقط یک سوال دارم...کاریم ندارم کی پولداره کی نیست کی به نفعشه کی به ضررش.اونی که ده سال غیبت داشته باشه و میتونه از این قانون استفاده کنه کم کم الان 28سالشه؟؟خب چرا باید معاف شهمگه اون بنده خدایی رفته درس خونده ارشد دکترا گرفته الان20سالشه یا 18 سالشه؟؟؟خوب اونا هم الان تو همین رنج سنی 27/28/29 هستن.چرا اونی غیبت داره معاف شه اونی درس خونده نشه؟این چه قانون مزخرفیه.
  • بی نام US ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    12 19
    من به خاطر مشکلات بعد از 9 ماه خدمت فرار کردم یک فکری هم به حال ما بکنید اگه قصد خدمت نداشتیم که از ابتدا نمیرفتیم و 9 ماه خدمت نمیکردیم بعد وسط راه ولش کنیم
  • ... A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    23 5
    خیلی قانون خوبیه اگه تصویب بشه.اونی ام که سربازی نرفته الان باید حداقل درامد دوسال جون کندنشو جریمه بده.همه که وضع مالی پدرشون توپ نبوده.خودم سراغ دارم پسرایی رو که بخاطر اینکه خرج خانواده شونو بدن مجبور شدن سربازی نرن وکار کنن.
  • بی نام A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    30 7
    خیلی زشت خواهد بود اگر افراد دیپلمه با 8 سال غیبت تو 27 سالگی معاف بشن ولی افراد تحصیل کرده چون غایب نبودن نتونن از امکان معافیت استفاده کنن. چرا طرح کج دار و مریز؟ خوب سن 27 رو ملاک قرار بدن. اگر میخوان عوامل دیگه مثل تاهل رو هم دخیل کنن مشکلی نیست ولی شرایط نباید به صورت واضح تبعیض ایجاد کنه. در کوتاه مدت این طرح مفید هست ولی در بلند مدت دولت باید به سمت سربازی حرفه ای برود حتی می شود از مکانیزم مزایده برای کشف قیمت ظرفیت مازاد سربازی استفاده کرد.
  • بی نام A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    10 4
    1 سوال کسای که مثلا تا سال 89 90 دارس میخوندن از بعد سال 89 90 مشمول شدن و الان 28 سالشون میتونن بخرن؟
  • نامدار A1 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    35 9
    واقعا برای افکار مردم متاسفم و واسم جالبه که دوستانی که سربازی رفته اند تو این پیج چیکار میکنند و دلشوم میخواد اونه که نرفتند پول بیشتری بدهند مگه پولش تو جیب شما میره ابن شخصیت ماست که دلمون میخواد زجری که ما کشیدیم ، بقیه تجربه کنند وگرنه اینکه مبلغش چقدر باشه چه نفعی برای من که سریازی رفتم داره؟ ایشالا انقدر ارزون باشه که همه بتونن بخرند ،چه ادمهایی که تو سربازی سیگاری معتاد نشدند...
  • علی A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    34 7
    درسته کسی که غیبت کرده اشتباه کرده ولی نباید تا آخر عمر با مشکلات زندگی کنه این طرح خیلی خوبی هست کسایی هم که نظر میدن کار اشتباهی بوده بیشتر از سر حسادت هست تا ببینن یکی ماشین مدل بالا داره حسادشون شروع میشه چون در کل اینجور آدما نمیتونن پیشرفت انسانهای دیگه رو ببینن
  • علی A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    37 12
    اقا یعنی من که 29 سالمه 1 ساله فارق التحصیل شدم از مقطع کارشناسی ارشد میتونم بگیرم؟
  • بی نام A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    45 11
    قیمت خیلی بالاست خیلی این مبلغ را ندارن
  • بی نام از شهرستان خوی A1 ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    10 45
    سردار سلام خسته نباشی دمت گرم خیلی کار خوبی کردین،خون اونا از خون ما پررنگتر نیست که،،ما نوزده ماه نگهبانی دادیم تو سرما سوزناک زمستان تو گرمای تابستان شبها بی خوابی کشیدم،اون موقع اونا تو تخت خوابشون رو تشک لای لحاف تخت خوابیده بودن ماهم تو برجک از شدت سرما اب بینی مون یخ زده بود الان بیان ۵۰میلیون جریمه بشن،یا برن خدمت مقدس سربازی از خاک مهین دفاع کنن،۵۰میلیون کمه باید بشه صدمیلیون،سردار دمت گرم ایول داری بخدا حتما اجرایش کن،فقط ما جوان این کشور بودیم رفتیم سربازی اونا هم فک کردن با ماشین باباشون پز میدن سربازی را هم میپچونن،گرمی سردی زندگی را لمس نمیکنن،در اخر بازم ازت نهایت تشکر وقدردانی را میکنم سردار خیلی اقایییی دلم خنک شد
  • محمد A1 ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    11 0
    از كجا مياه فهميد چند سال مشمول شديم؟
  • محسن IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    7 42
    به نظر من سربازی خوبه هر چه زود تر به آدم شدن نزدیک تر
    • بی نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
      15 1
      این حرف شما واقعا غیر منطقی هست چون بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا اصلا چیزی به نام خدمت اجباری ندارند، اما شرایط زندگیشون از ما خیلی بهتره از طرف دیگه خیلی از این مجرمین اقتصادی که طی چند سال گذشته حق مردم رو ضایع کردند سربازی هم رفتن اما در کمال نامردی بیت المال رو خوردن و یه آبم روش من کاری به بحث معافیت ندارم اما این نوع قضاوت دیگه واقعا غیر منصفانه هست
    • بی نام MY ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      2 3
      به آدم "نشدن" البته
  • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    41 13
    مسلمان از حل مشکل دیگران و بخشید شدن ناراحت نمیشه ،کسی هم که مثل من خدمت کرده دو سال سابقه کار داره و زودتر بازنشسته میشه .
  • بی نام EU ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    6 37
    قداست سربازی رو با این کار زیر پا لگد نکنید؟
  • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    4 21
    سلام: کاش معافیت سه برادری را یکبار دیگر به مدت کوتاه اعلام می کردی.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    15 1
    10 سال رو کردن 8 سال. ولی شرط داشتن غیبتش خیلی بده. خب بابا یه آدم 27 ساله یا بیشتر اونطوری که باید توی خدمت نمی تونه کارآفرین باشه.دقیقا همون چیزی که خودشون گفتن. ولی چه فرقی داره حالا غیبت کرده باشه یا درس خونده باشه. خب بیان کلا برای بالای 27 سال خرید خدمت بزارن دیگه. نمیشه که اونایی که درس خوندن با 27 28 سال سن برن خدمت و اونایی که نخوندن معافی بگیرن. امیدوارم شامل همه افراد بالای 27 سال بکنن این طرح رو. اینطوری هم سود خیلی بیشتری عایدشون میشه هم حق اونایی که درس خوندن پایمال نمیشه و هم خیلی بیشتر محبوبیت کسب می کنن. به نظرم از هرجایی که می تونین این درخواست رو مطرح کنین. دیدین که بالاخره تلاش های قبلی تا حدود زیادی نتیجه داد
  • بهروز IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    5 10
    اگر بجای 8 سال غیبت، اجازه معافیت به اونهایی که حداقل 5 سال غیبت دارند داده میشد هم بودجه مملکت خیلی بالاتر میرفت هم ماهم میتونستید معاف بشیم به کشور خدمت کنیم. خواهش میکنم این حداقل 5 سال غیبت رو مسئولین لحاظ کنند تشکر
  • ياشار A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    9 15
    بي عدالتيه ءبايد از سن ٢٥ سال باشه لااقل ءيا از سن ٤٠ سال به بالا ء٢٧ ساله ها مگه از ٢٥ ساله ها خونشون رنگينتره
  • عباس A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    24 3
    من خودم خدمت رفتم سر وقتش کارم گیرم اومد هیچ مجرومیتیم نکشیدم ولی بخشیدن غایبنم کار خدا پسندانه هست خیلیی از غایبین با سن بالا تاوان کارشون دادن بهترین کار گرفتن جریمه بود دوستان توجه کنن این پول که از جریمها به دست میاد وارد چرخه اقتصاد کشور میشه اینجوری هیشکیی ضرر نمیکنه
  • امير IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    8 5
    مشمولان با شرايط سني ذكر شده و قيمت مناسب با توجه به شرايط عمومي جامعه بدون در نظر گرفتن سنوات غيبت . سنوات غيبت تبعيض دارد
  • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    12 3
    درود بنده موافقم چون 2 سال دوری از ما کلی ضرر میزنه به زندگی من حاضرم بخرم و پولش رو هم دارم کسایی هم که ندارند این قدر وام دارند میدن برید بگیرید حتی اگر درصد بالا باشه میرزه که اینکه دو سال عمرت رو حروم نکنی پدر من خرید منم میخرم چون ارزش نداره این سربازی
  • عماد A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    12 5
    من با مدرک لیسانس حاضرم 20میلیون بگیرم 2سال دیگر هم خدمت کنم.
  • سیاوش IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    5 15
    نامردی و ظلم هم حدی داره.این خیانت در حق افرادی هست که خدمت کرده اند.علم بهتره یا ثروت؟؟ خدایا قدیما میگفتن علم اما الان داره ثابت میشه که علم پشیزی ارزش نداره.
  • غایب IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    8 2
    نحوه محاسبه غیبت چگونه است ؟ ملاک سن 19 سالگیه یا اخرین مدرک تحصیلی ؟ یعنی من متولد 61 کاردانی دارم و کارشناسیمو سال 86 به علت مشکلات ادامه ندادم و انصراف دادم.حالاغیبتم چجور حساب میشه ؟؟؟؟؟؟خواهشا جواب بدین دوستان اگه اطلاع دارند.
  • علي IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    24 4
    سردار التماس ميكونيم ١ فكر هم به حالي كساني كه درس خواندن و ٣٠ سال سن دارن كنيد. حد اقل فارق التحصيل و دانشجو ها رو شامل كنيد. مكر مي شود كسي كه ٢٩ سال سن دارد تحصيل نكرده نرود و كسي كه دانشكاه رفته حق استفاده إز أين قانون را نداشته باشد ؟ همه جيز بر عكس شده ؟
  • همونی که نظرشو نمی زنی IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    7 3
    بحث اینا نیست که کفگیر ته دیگ خورده
  • بی نام AE ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    18 4
    سردار جان دست درد نکنه
  • بی نام EU ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    33 2
    دوستان عزيز تنگ نظر تباشيد خيلي إز مشمولان غائب به دلائل موجهي دچار غيبت شدند اكثر بچه هاي دهه ٥٠ و ٦٠سختي كشيده أند لطفا به سادگي قضاؤت نكنيد اگر أين قانون قسمتي إز مشكلات هموطنان را حل كنه چه إيرادي داره خدا هم در مراحل ديگري به شما كمك خواهد كرد إز كليه مسؤولاني كه در أين قانون نقش داشتند سپاسگذارم اميد وإرم مشكل دوست من هم حل شود
  • بهرام A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    23 20
    من 29 سالم 9 سال هم هست با افتخار غایبم .چهقدر شد مال ما کارت بکشم . خدا بدر مادر تون بیامرزه.
  • بی نام US ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    23 3
    آقای کامران نجف زاده خجالت بکش، شما مجری رسانه ملی هستی مثلا وظیفت اینه که در جهت حل مشکلات مردم گام برداری نه اینکه با انتقاد از این طرح برای 4 تا جوون بخت برگشته مشکل درست کنی واقعا برات متاسفم، خبرانلاین خواهشا این مسئله رو منعکس کنید ما از این آقا شاکی هستیم..
  • هادی A1 ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    15 1
    آقا ماهی 600 هزار تومن بدید من به جا همه میرم خدمت به عبارتی 20ماه ضربدر 600 هزار میشه 12 میلیون تازه به نفتعون هم هست ...وولا به خدا
  • hamed06 A1 ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    7 0
    سردار دموکراسی دارین؟ این دنیا به مردم جواب سر بالا میدنتوی اون دنیا جواب خدا رو چی میدی؟ حالا شما بشین هی بگو این وظیفه شرعیه
  • بی نام US ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    11 1
    مبلغ بين 5 تا 15 ميليوني عادلانه تره و افراد بيشتري رو پوشش ميده 20 تا 50 ميليون خيلي سنگينه
  • محمد A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    5 19
    «باز هم پر رنگ کردن فاصله طبقاتی »
    • بی نام EU ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
      3 2
      باز هم حرف بی منطق
  • زانیار IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    12 6
    این طرح خرید باید برای همهٔ کسانی‌ که تحصیل کردن و غیبت کمتر از ۸ سال دارن و بالای ۲۷ سال سن دارن اجرا بشه، نه فقط غایبین بی‌ سواد . دوستان لطفا این متن رو کپی کنید که : تمامی‌ مشمولانی که بالای ۲۷ سال سن دارند باید بتونن با پرداخت جریمه معاف شوند, صرف نظر از مدت غیبت.
  • میثم A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    11 0
    با سلام بزرگواران عنایت بنمایند افرادی که سن بالا دارند اصلا توان خدمت ندارند و از لحاظ کارشناسی هم مفید به حال جامعه نمی باشند. این تبعیض نیست عمری نرفتم دلایلی داشتم کار کردم حقوق کمتری به من ادند بیمه نشدم و... حال هم بعد از38سالگی جریمه آنرا می دهم وضع خوبی ندارم ولی به یک طریقی باید جور کرد تبعیض در این موارد نیست قشر متوسط در حال دارند تاوان یارانه قشر ضعیف را می دهند,دانشگاه های پولی و... این که چون نمیخواهید دیگران هم محروم شوند صحیح نسیت سربازان فراری هم به کشور به طرق مختلف خدمت کردند خودتان می گویید کارگری کردیم و...
  • وای ما ایرانی هستیم مثلا IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    14 1
    بابا چرا مثل همیشه افتادین به جون هم؟عوض این جنگ ها و حرص خوردن که چرا اون بخره من نخرم چرا اون نرفت من رفتم یکم به فکر زندگی خودتون باشید، همه جای دنیا سربازی میرن خیلی جاها با زوق میرن چون حقوق بالا میگیرن چون مزایای زیادی داره.مشکل وضع جامعه هست مشکل گرانی و بدبختیه چرا به خودمون همیشه حسودی کردیم چرا جلو پای هم سنگ پرتاب کردیم؟اگه واقعا مشکل خیلیا با سربازی رفتن خیلیا دیگه حل میشه و پولدار میشن باشه میرن او غایبین.اما به خدا مشکل شرایط بد زندگیه ترو خدا یکم همدیگرو دوست داشته باشین و فکر نکنین اگه فلان خوش باشه من بدبختم نه خوشی اون به زندگی تو هیچ ربطی نداره. اما اینجا ایرانه ما یاد گرفتیم با هم جنگ کنیم،نه کنار هم،یاد گرفتیم سر هم کلاه بزاریم. دنیا داره به کجا میره.ما دشمن هم نیستیم.
  • ساسان A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    3 7
    نهایت بی عدالتیه.اونی که 8 سال غیبت کرده پول بده و معاف بشه اونوقت من دانشجو باید برم خدمت؟این قانون نباید تو مجلس به تصویب برسه چون نهایت بی عدالتیه.
    • بی نام EU ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
      4 8
      چون شامل شما نمیشه بی عدالتیه؟ همون قضیه دیگ و سر سگ و اینا دیگه
  • ناشناس A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    12 2
    با سلام آقاجون من که نرفتم غلط کردم100 بار این میگم که اونایی رفتن میگن چرا این کارو کرن بابا جون من 10ساله آسایش ندارم بخاطر خوشی نبوده گیره یه برادر معتاد و پدر مادر پیر مریضم بودم اونا بجز من کسی وندارن چون برادر معتاد برگ داشتم کفالت شامل حالم نشد شما که نمی دونید ما چه محرومیت هایی داشتیم چه استرس هایی چه بدبختی هایی خودم الان ناراحتی اعصاب گرفتم داداشش رفتی خوش به حالت از این بابیت خیالت راحت ما چی که هر جا میریم باید این کارت و داشته باشیم مثل آدم های زندانی هیچ کاری نمیتونیم بکنیم بخدا پول دار نیستم ولی اقوامی که از احوال ما میدونن شاید کمک کنن من بتونم این جریمرو بدم
  • علی A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    17 6
    باور کنید اکثر کسانی که غایب بودن یا فراری شدن از روی مشکلات بوده نه تنبلی. سردار لطفا فکری به حال کسانی که پول ندارند هم بکنید.
  • بی نام A1 ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    4 3
    طرح بسیار خوبیه هر کی رفته حالشو برده دیگه چنین پولی نمیده اما کسانی که به هر دلیل نرفته پولشو تقبل میکنه
  • بی نام A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    6 3
    جالب این جاست که سردار کمالی میگه افراد بالای 28 سال کارایی لازم برای خدمت را ندارند اما این قانون شامل اون کسایی که بالای 28 دارند ولی معافیت تحصیلی داشتند نمیشه؟
  • بی نام A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    5 3
    جالب این جاست که سردار کمالی میگه افراد بالای 28 سال کارایی لازم برای خدمت را ندارند اما این قانون شامل اون کسایی که بالای 28 دارند ولی معافیت تحصیلی داشتند نمیشه؟
  • محمد RO ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    10 1
    دوستاني كه ميگيد حقتون پايمال ميشه ما بعد١٤ سال بلاتكليفي و دوري از امكانات اجتماع و با جريمه سنگين داريم چوبشو ميخوريم و تمام اينا با دو سال سربازي شما اگه سخت تر نباشه آسونم نبوده خواهشا منطقي به قضيه فكر كنيد آقا زاده هايي كه ميلياردي ميخورن حق شما رو خوردن نه امثال ما كه تمام ضربه هارو خورديم . مرسي از همگي .
  • بی نام RO ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    4 6
    من که وارد سن 29 سالگی میشم و شش سال غیبت دارم چرا من نمیتونم استفاده کنم مگه سن من بالا نیست امیدوارم شرایط سنی براتون مهم باشه ن غیبت
  • محسن IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    3 3
    مهلتشو لطفا تمدید کنید .نمیتونم برم سربازی 3 تا بچه کوچک دارم هزینه های زندگی خیلی بالای نمی تونم برم زندگیم بهم میریزه