نقوی حسینی: ایران در مبارزه با خشونت و افراط گری بهترین الگو برای جهانیان است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی معتقد است که جمهوری اسلامی ایران با توجه به سوابق مقابله با خشونت و افراطی که در خاورمیانه داشته به طور قاطع می تواند نقش محوری را در مبارزه با خشونت و افراط گری ایفا کند.

سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبر آنلاین از برگزاری کنفرانس بین المللی روز جهانی مبارزه با خشونت و افراط گری در تهران حمایت کرد و گفت : با توجه به اینکه در حال حاضر جهان غرب نظاره گر سنبل خشونت و افراطی ها در جنایات داعش و رژیم صهیونیستی هستند، جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد جهان عاری ازخشونت و افراط را به جهانیان ارئه داده است و این مسئله خود باعث نشان دادن چهره واقعی ایران در مقابل سایر کشور ها می شود.

وی در ادامه گفت: رئیس جهوری محترم در سخنرانی سفر اول خود به نیویورک پیشنهادهایی را در زمینه جهانی به دور از جنگ و خونریزی ارائه و همچنین  در خصوص افزایش خشونت و افراط گرایی به ویژه در خاورمیانه هشدار دادند، که مورد توجه و استقبال فراوان سازمان ملل و سایر کشور ها قرار گرفت.

  نقوی حسینی افزود: عقیده من این است که جمهوری اسلامی ایران با توجه به سوابق مقابله با خشونت و افراطی گري که در خاورمیانه داشته به طور قاطع می تواند نقش  محوری را در این قضیه ایفا کند و برای جهانیان مثمر ثمر یک الگوی خوب باشد.

وی در خصوص 10 پیشنهادی که رئیس جمهور برای مبارزه با تروریسم در کنفرانس بین المللی جهان عليه خشونت و افراطي گري ارائه کردند، بیان کرد: پیشنهاد های  گفته شده بسیار می تواند در همه امور و همچنین مبارزه با تروریسم، که متاسفانه به شدت گریبان گیر جامعه بشری شده راه گشا باشد و  در انسجام ظرفیت های مقابله با خشونت و افراط و از بین بردن هسته های گروه های خشونت طلب موثر عمل کند.

29215

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =