فارس نوشت:

رئیس مستعفی پنتاگون در مصاحبه با «سی ان ان» در خصوص انتشار گزارش سنا از شیوه‌های شکنجه «سیا» گفت که ارتش آمریکا برای جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی بعد از انتشار این گزارش به حالت آماده‌باش درآمده است.
 «چاک هیگل» وزیر دفاع مستعفی آمریکا روز سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» در ارتباط با انتشار گزارش شیوه‌های شکنجه «سیا» گفت که ارتش آمریکا برای هرگونه رخداد احتمالی بعد از انتشار این گزارش آمادگی دارد.

وی تصریح کرد، تمامی فرماندهان رزمی آمریکایی روز سه‌شنبه به دستور وی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و گفت: ما می‌خواهیم آماده باشیم، در صورتیکه اتفاقی افتاد، ما می‌خواهیم برای رویارویی با آن آماده باشیم.

برخی از سناتورهای آمریکایی، مقامات دفاعی و دیپلمات‌های این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند که انتشار گزارش سنا از شیوه‌های شکنجه سیا، پرسنل آمریکا در خارج از این کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد.

هزینه‌ای بالغ بر 50 میلیون دلار برای تحقیقات کمیته اطلاعات سنا در خصوص این روش‌ها هزینه شده است و مروری بر همین گزارش هم گوشه‌ای از اقدامات غیرانسانی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ایالات متحده را برملا می‌کند. اقداماتی که به بهانه مبارزه با تروریسم و شناسایی عوامل حادثه حمله به برج‌های دو قلو مرکز تجارت جهانی صورت گرفته است.

تجاوز به مظنونین، تقنیه و آزار و اذیت جنسی بازداشت‌شدگان، محرومیت‌های طولانی از خواب، تهدید به مرگ، غرق مصنوعی از جمله اقداماتی است که مأموران سیا برای بازجویی از مظنونین استفاده می‌کردند.

هیگل اعلام کرد که دولت از نزدیک با کنگره همکاری دارد تا از هرگونه اتفاق احتمالی متعاقب انتشار این گزارش جلوگیری کنند.

یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا گفت که دولت آمریکا این گزارش را از حالت محرمانه درآورد و بعدازظهر روز دوشنبه هفته جاری در اختیار «دایان فینستین» رئیس کمیته اطلاعات سنا قرار داد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =