ایسنا نوشت:

 رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای ضمن تأکید بر بی‌تاثیر بودن شکنجه در مبارزه با تروریسم، اذعان کرد، توسل ماموران اطلاعاتی آمریکایی به روش‌های بازجویی خشونت‌بار در مورد مظنونان تروریست پس از حملات یازدهم سپتامبر چهره آمریکا را در جهان خدشه‌دار کرده است.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد، جرج بوش در دوران ریاست جمهوری خود به ویژه در انتخاب راه‌های مناسب برای مبارزه با القاعده و جلوگیری از حملات تروریستی جدید علیه آمریکا، با شرایط سخت و انتخاب های دشواری روبرو شد. مسلما در آن سال‌ها کارهای خوبی هم انجام شده است اما در همان حال برخی اقدامات و فعالیت‌هایی صورت گرفت که با ارزش‌های آمریکا کاملا مغایرت داشتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی ادامه داد: به همین علت بود که من پس از آغاز به کار به عنوان رئیس جمهور هر گونه شکنجه را منتفی دانستم.

اوباما خاطر نشان کرد: انتشار گزارش سنای آمریکا درباره شکنجه‌های صورت گرفته علیه مظنونان تروریست من را بیشتر از پیش متقاعد کرد که این روش‌ها نه تنها با ارزش‌های ما مغایرت دارند بلکه در مبارزه با تروریست نیز بی‌تأثیر هستند.

وی در واکنش به انتشار این گزارش گفت که روش‌های مبتنی بر شکنجه در بازجویی‌ها که در گذشته استفاده شده، باید کنار گذاشته شود.

رییس کمیته اطلاعات سنای آمریکا پیش از این از انتشار گزارش سنا در خصوص عملکرد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و اقدام‌های خشن و وحشیانه این سازمان در بازجویی‌ها خبر داد.

این مقام آمریکایی در خصوص گزارش سنا از عملکرد سیا تصریح کرد که تکنیک‌های بازجویی این سازمان موثر نبوده و در عین حال خشونت استفاده شده در این تکنیک‌ها بسیار بیشتر از چیزی بوده که مقامات اذعان کرده‌اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =